pojanmassaus
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:32
pojanmassaus
- Mitä pitäs tehdä kun tuli iso yllätys kun kävin auton alla muuta tekemässä niin huomasin ruoste pisamia. Auto on käytetty vajaa neljä vuotta sitten Dinitrol suojauksessa ja siitä kaksi vuotta tarkistuksessa, sanovat että pysyy takuu kun kahden vuoden välein tarkistuttaa. Auton pohjassa oli kahdessa kohtaa noin 10mm halkaisialtaan pieni pisama ennen eka käsittelyä muuten maali näytti ehjältä (tuotu saksasta), aikovat hiekkapuhaltaa ja maalata ennen massausta. Nyt levitellään käsiä ei kuulemma voi mitään . Auto 124d
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Niin sellaista se massauksen kanssa taitaa joskus olla...
Omat autot on aina vanhaan tyyliin oljymassattu, tuttu sitä tekee ja kehuu ainoaksi oikeaksi vanhempiin kärryihin. Ja tuntuuhan se järkeenkäyvältä kun ajattelee muuta kuin ihka uutta pintaa. Sekoitussuhdetta aineiden suhteen en ole kysynyt mutta tuskin se mikään salaisuus on, täytyypi kysästä!
Omat autot on aina vanhaan tyyliin oljymassattu, tuttu sitä tekee ja kehuu ainoaksi oikeaksi vanhempiin kärryihin. Ja tuntuuhan se järkeenkäyvältä kun ajattelee muuta kuin ihka uutta pintaa. Sekoitussuhdetta aineiden suhteen en ole kysynyt mutta tuskin se mikään salaisuus on, täytyypi kysästä!
Sakemannicäbi
Öljymassa ja terva on suht turhia käsittelyjä nykyään, tässäkin taitaa olla kaksi koulukuntaa.
Tärkeintä massauksessakin on hyvä pohja käsittely, turhaan sen kuran ja ruosteen päälle mitään levittelee. Ensin pesu, tarkka hiekkapuhallus/paikkaus jos tarvis ja puhdistetaan hiekkapöly pois. Seuraavaksi pohjamaalataan paljas pelti happomaalilla tai jollakin vastaavalla hyvällä pohjamaalilla, vähä kotelosuoja-ainetta tartuntaa parantavaksi ja sitten vasta kunnon massaus.
Sinne pohjan alle varmaan kannattaa kuikkia useemminkin kun kerran kahdessa vuodessa, suht pienestä kolhusta lähtee ruoste leviämään. Soratiellä ajaminen on tehokkaampaa kun hiekkapuhallus
nimimerkki: Väyrynen parhaillaan nosturilla ottamassa vastaan 8l massaa ja 2l kotelosuoja-ainetta
Tärkeintä massauksessakin on hyvä pohja käsittely, turhaan sen kuran ja ruosteen päälle mitään levittelee. Ensin pesu, tarkka hiekkapuhallus/paikkaus jos tarvis ja puhdistetaan hiekkapöly pois. Seuraavaksi pohjamaalataan paljas pelti happomaalilla tai jollakin vastaavalla hyvällä pohjamaalilla, vähä kotelosuoja-ainetta tartuntaa parantavaksi ja sitten vasta kunnon massaus.
Sinne pohjan alle varmaan kannattaa kuikkia useemminkin kun kerran kahdessa vuodessa, suht pienestä kolhusta lähtee ruoste leviämään. Soratiellä ajaminen on tehokkaampaa kun hiekkapuhallus

nimimerkki: Väyrynen parhaillaan nosturilla ottamassa vastaan 8l massaa ja 2l kotelosuoja-ainetta

Re: pojanmassaus
juuke.rantala kirjoitti:- Mitä pitäs tehdä kun tuli iso yllätys kun kävin auton alla muuta tekemässä niin huomasin ruoste pisamia. Auto on käytetty vajaa neljä vuotta sitten Dinitrol suojauksessa ja siitä kaksi vuotta tarkistuksessa, sanovat että pysyy takuu kun kahden vuoden välein tarkistuttaa. Auton pohjassa oli kahdessa kohtaa noin 10mm halkaisialtaan pieni pisama ennen eka käsittelyä muuten maali näytti ehjältä (tuotu saksasta), aikovat hiekkapuhaltaa ja maalata ennen massausta. Nyt levitellään käsiä ei kuulemma voi mitään . Auto 124d





Re: pojanmassaus
Mikäli on oikein hyvin ruostunut, kuten minun V-malli vuodelta 98 on, ei sitä voi hiekkapuhaltaa riittävän hyvin, jollei pura koko alustatekniikkaa pois tieltä mukaanlukien kaikki tukivarret, jarruputket ja jouset.
...ja vaikka pääsisi puhaltamaankin niin saumoihin jää edelleen ruostetta -> ne ruostesuojat, jotka toimivat uudessa autossa, eivät toimi tuossa enää.
Tervaöljyhoito kuitenkin pysäyttää ruostumisen siihen pisteeseen, mutta vaatii jatkuvan, no puolivuosittaisen, öljyämisen tarpeen. No onneksi vastaavia tuhraavia öljymäisiä tuotteita on ihan tuotakin tarkoitusta varten, niin voi ostaa varsinaista ruostesuoja-ainetta. "Alustamassa" ei liene tälläistä ainetta...
Oikeastaan se on helppo valita se aine, ottaa sitä purkista pensseliin ja nostaa käden ylös. Mikäli aina valuu kainaloon ja sieltä munaiskuihin saakka, niin silloin se on sitä oikeata, joka osaa tunkeutua saumoihin, ruosteen sisään ja onkaloihin. Toinen juttu on miten tuo kannattaa levittää, ainakin sotkua tulee.
Minä käytän ainakin toistaiseksi terva-, teräketjuöljy-, vernissa-sekoitusta, jos noita nyt yleensä viitsin mitenkään suojata.
...ja vaikka pääsisi puhaltamaankin niin saumoihin jää edelleen ruostetta -> ne ruostesuojat, jotka toimivat uudessa autossa, eivät toimi tuossa enää.
Tervaöljyhoito kuitenkin pysäyttää ruostumisen siihen pisteeseen, mutta vaatii jatkuvan, no puolivuosittaisen, öljyämisen tarpeen. No onneksi vastaavia tuhraavia öljymäisiä tuotteita on ihan tuotakin tarkoitusta varten, niin voi ostaa varsinaista ruostesuoja-ainetta. "Alustamassa" ei liene tälläistä ainetta...
Oikeastaan se on helppo valita se aine, ottaa sitä purkista pensseliin ja nostaa käden ylös. Mikäli aina valuu kainaloon ja sieltä munaiskuihin saakka, niin silloin se on sitä oikeata, joka osaa tunkeutua saumoihin, ruosteen sisään ja onkaloihin. Toinen juttu on miten tuo kannattaa levittää, ainakin sotkua tulee.
Minä käytän ainakin toistaiseksi terva-, teräketjuöljy-, vernissa-sekoitusta, jos noita nyt yleensä viitsin mitenkään suojata.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tätä keskusteluahan on käyty jo täällä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
ja täällä vanhemman C-sarjan näkökulmasta
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.