Olisko kellää lähettää kuvaa noista oikeista paikoista?
108D:N Viton alipaineputket.
-
JOHTOTÄHTITD
- Sisäänajossa

- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 15.01.2007 10:56
- Paikkakunta: Paimio
108D:N Viton alipaineputket.
Tuli tehtyä Kansiremppa, ja nyt ei muista enää missä alipaineletkut ovat olleet kiinni.
Olisko kellää lähettää kuvaa noista oikeista paikoista?
Olisko kellää lähettää kuvaa noista oikeista paikoista?
Re: 108D:N Viton alipaineputket.
Olisi, onko tarkempaa tieto mikä/mitkä letkut uupuu, mulla on paljon kuvia Viton moottorista ja voin käydä räpsimässä lisää.JOHTOTÄHTITD kirjoitti:Tuli tehtyä Kansiremppa, ja nyt ei muista enää missä alipaineletkut ovat olleet kiinni.![]()
Olisko kellää lähettää kuvaa noista oikeista paikoista?
Katselen tässä samalla onko mitään yleiskuvaa mistä saisi tolkkua...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 108D:N Viton alipaineputket.
No eipä sieltä paljoa nähnyt. Tämä ei taida paljon auttaa kun tuosta minun autosta puuttuu ne valojen korkeudensäädöt, mutta yritetään. Mikäli on kyse ainostaan alipaineletkuista niin minulta löytyy tälläiset:

Alipainepumpulta menee luonnollisesti se paksu putki jarrutehostimeen, jonka juuresta haarottuu suoraan kaksi putkea jonnekin ilmaottokotelon alapuolelle. Todennäköisesti toinen menee virtalukolle ja toinen menee ohjaamaan sitä lämmityslaitteen läppää. Sinulla varmaankin siitä lähtee kolme putkea, eli kolmas menee valojenkorkeudensäätimelle. Noillahan ei ole mitään väliä miten ne ovat kunhan kaikki kolme saadaan yhdistymään tuohon paksuun putkeen ja ne valoille menevät eivät mene sekaisin näiden kanssa. Ei kai ne voi mennä kun valoille menevien tulee olla ne pisimmät.
Ohjaamon suunnalta virtalukolta, sieltä jostakin, taasen saapuu alipaineletku ruiskutuspumpulle.
Mikäli siellä on vielä EGR järjestelmä niin sitten on taas astetta monimutkaisempaa, tämä kuva on turbokoneesta, jossa näkyy myös ahtimen alipainesäädin.


Alipainepumpulta menee luonnollisesti se paksu putki jarrutehostimeen, jonka juuresta haarottuu suoraan kaksi putkea jonnekin ilmaottokotelon alapuolelle. Todennäköisesti toinen menee virtalukolle ja toinen menee ohjaamaan sitä lämmityslaitteen läppää. Sinulla varmaankin siitä lähtee kolme putkea, eli kolmas menee valojenkorkeudensäätimelle. Noillahan ei ole mitään väliä miten ne ovat kunhan kaikki kolme saadaan yhdistymään tuohon paksuun putkeen ja ne valoille menevät eivät mene sekaisin näiden kanssa. Ei kai ne voi mennä kun valoille menevien tulee olla ne pisimmät.
Ohjaamon suunnalta virtalukolta, sieltä jostakin, taasen saapuu alipaineletku ruiskutuspumpulle.
Mikäli siellä on vielä EGR järjestelmä niin sitten on taas astetta monimutkaisempaa, tämä kuva on turbokoneesta, jossa näkyy myös ahtimen alipainesäädin.

Lisää tietoa: www.skg.fi


