108D:N Viton alipaineputket.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JOHTOTÄHTITD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 15.01.2007 10:56
Paikkakunta: Paimio

108D:N Viton alipaineputket.

Viesti Kirjoittaja JOHTOTÄHTITD »

Tuli tehtyä Kansiremppa, ja nyt ei muista enää missä alipaineletkut ovat olleet kiinni. :evil:
Olisko kellää lähettää kuvaa noista oikeista paikoista?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 108D:N Viton alipaineputket.

Viesti Kirjoittaja veskola »

JOHTOTÄHTITD kirjoitti:Tuli tehtyä Kansiremppa, ja nyt ei muista enää missä alipaineletkut ovat olleet kiinni. :evil:
Olisko kellää lähettää kuvaa noista oikeista paikoista?
Olisi, onko tarkempaa tieto mikä/mitkä letkut uupuu, mulla on paljon kuvia Viton moottorista ja voin käydä räpsimässä lisää.

Katselen tässä samalla onko mitään yleiskuvaa mistä saisi tolkkua...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 108D:N Viton alipaineputket.

Viesti Kirjoittaja veskola »

No eipä sieltä paljoa nähnyt. Tämä ei taida paljon auttaa kun tuosta minun autosta puuttuu ne valojen korkeudensäädöt, mutta yritetään. Mikäli on kyse ainostaan alipaineletkuista niin minulta löytyy tälläiset:

Kuva

Alipainepumpulta menee luonnollisesti se paksu putki jarrutehostimeen, jonka juuresta haarottuu suoraan kaksi putkea jonnekin ilmaottokotelon alapuolelle. Todennäköisesti toinen menee virtalukolle ja toinen menee ohjaamaan sitä lämmityslaitteen läppää. Sinulla varmaankin siitä lähtee kolme putkea, eli kolmas menee valojenkorkeudensäätimelle. Noillahan ei ole mitään väliä miten ne ovat kunhan kaikki kolme saadaan yhdistymään tuohon paksuun putkeen ja ne valoille menevät eivät mene sekaisin näiden kanssa. Ei kai ne voi mennä kun valoille menevien tulee olla ne pisimmät.


Ohjaamon suunnalta virtalukolta, sieltä jostakin, taasen saapuu alipaineletku ruiskutuspumpulle.

Mikäli siellä on vielä EGR järjestelmä niin sitten on taas astetta monimutkaisempaa, tämä kuva on turbokoneesta, jossa näkyy myös ahtimen alipainesäädin.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin