Vannetopic

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Vannetopic

Viesti Kirjoittaja Sergey »

En oikein löytänyt kohdistettua vanne aiheista otsikkoa niin päätin sitten tehdä sellaisen itse. Jotta ei tarvisi siis aina simppelistä vanneaiheesta uutta aihetta tehdä. Elikkäs tämä olisi yleinen ja vapaa kaikelle vanneuteluille ja esittelyille jne.

1. Itseäni askarruttaa tämä vannemalli, mikä se on?:

Vanne

2. Kuinka pitkät on alkupräiset w201 alumiinivanteiden pultit ja mistä pulttien "pituus" mitataan virallisesti?
Viimeksi muokannut Sergey, To 30.08.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Ei auennu toi kuva mut näin secin mis näytti olevan 9" leveet 15 reikäset 8)

Eiköhän pulteista mitata kierreosa yleensä tai sitten koko matka..? Alkuperäisissä 15-reikäsissä mulla ainakin on kantaosa pirun pitkä, mut empä oo noita mittaillu mitalla

Ja takaisin pokerin pariin :wink:
Sakemannicäbi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jep, sehän se, eli onko tuo vanne siis ihan mersun orkkis vai jonku muun tekele?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Lorinser on noita leveempiä 15-reikäsiä vääntäny, on ainakin 8", 8,5" ja 9" leveitä. Jossain täälläkin oli niistä jotain juttua mut en jaksa nyt etsiä zzzz....
Sakemannicäbi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jep, Lorinserin tekele on. Tietämäni mukaan valmistettu ainoastaan 16":na, joku paremmin tietävä oikaiskoon, jos olen väärässä...

Olen jo pitemmän aikaa (siitä lähtien kun Raidissa näin komisario Janssonin Mersussa tuommoiset alla) himoinnut vastaavanlaisia omaan kiesiin. Ainoa vaan, että 124:n alla ei mahdu pyörimään kovin härskillä ET:llä olevat ilman kaarien muokkausta :cry:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Savonlinnassa pyörii todella hieno korisarjalla varustettu champagner 380 SEC, ollut täällä niin kauan kuin muistan. Siinä on tuollaiset vanteet ja kyllä käyvät kuin nenä päähän, etenkin sen sarjan kanssa. Muuten saattaiaisvat olla vähän mauttomat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

"vanne topic". Oliko tarkoitus että täällä voi pohtia muidenkin mb:n mallien vanne juttuja? :wink: Pitänees saada tietää, miltä näyttää MB:n replica 2 vanteet c124:ssa joka on väriltään 199 metallic blue-black? :oops: :roll: 8)
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo ideana on udella kaikkea triviaa mersun (ja miksi ei muidenkin) vanteista. Tuolla kun laskeskelin, tällasia "Mikä vänne tää on" topicceja oli 5-6 kpl vaihtelevasti eri etusivuilla, jos ne sais yhteen niputettua. Tuttu tää on muilta foorumeilta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sopivasti ajankohtainen topic; selailin vanhoja aiheita ja tällainen löytyi:
S124:n ohjekirja antaa E250 dieselin vanteen tyypiksi
- 6 1/2J x 15 H2 ET49 (peltivanteelle)
- 6 1/2J x 15 H2 ET48 (15-reikäiselle alumiinivanteelle)
- 6 1/2J x 15 H2 ET44 (8-reikäiselle alumiinivanteelle)

sekä vielä leveämmille pyörille
- 7 J x 15 H2 ET42 (peltivanteelle)
- 7 J x 15 H2 ET41 (alumiinivanteelle).
E420:n ohjekirjasta löytyi vielä ainoana vaihtoehtona 7J x 16 ET46. Suuri ET luku (5 mm suurempi mitä 7 x 15) on varmaan sen takia että 7 x 15 rengas on 10 mm kapeampi eli 205 kun taas E420 on 215 leveä. Tuo 5 millin ero siirtää siis rengasta sisäänpäin jotta ulkoreuna jäisi samalle tasolle molemmilla variaatioilla.

E420-malliin ei ole siis saanut peltivannetta. Mitenköhän toimisi esim. W203 vanne, 7 x 16 - siinä taitaa ET olla jotain 37 paikkeilla. Eli rengas tulisi ulos noin 10 mm - ottaakohan kiinni jo pyöränkaariin :roll: . Talvivanteiksi ajattelin nimittäin 16" peltivanteita...
Viimeksi muokannut karra, To 06.09.2007 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Toisella foorumilla oli tuollaiset myytävänä.

http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=14238

Reunaa ei taida tosin olla ihan noin paljoa kuin tuossa ekassa kuvassa.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

jos kiinnostusta olisi, voisin tarvittaessa hommata Saksata mieleiset vanteet.....esim. BBS RS:t, Lornisserit yms....
Toimitusaika ja hintahan on aina vaihteleva...käytetyistä romppeista kun on kysymys....

Kaverille tuli pari sarjaa täyshuollettuja RS:iä 7/8" x 16" ja itselle 8/10" x 16" n. kuukaudessa. Hintaa tuli 1000€:n molemmin puolin / sarja
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nuo Mese.fi:llä myynnissä olevat vanteet oli myös täällä kaupan, renkaat ja vanteet osiossa. Mutta perkule, kun pitäis nähä, minkä näköset tuommosella ET35:llä olevat vanteet on alla. Nuohan mahtuu kyllä pyörimään 124:ssä, mutta onko liian pliisut...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mä noita mietin toho tenavaan, ja mietin kans että onko pliisut. Tietty jos ne kiillottaa niin huuli ei tarvi olla niin levee jotta ne on näyttävät.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sinänsä vannemallihan on (minun kieroutuneesta mielestäni) hienoin, mitä Mersuun saa; sopivan pappamalliset, mutta kuitenkin aika härskit... Varsinkin, jos ranttia on vähänkin enemmän.

Kaverilla EVO2 projekti vaiheessaan, oli siihen hommannu Lorinserit ET:llä jotain kymmenen tienoilla. Juma, kun on hienot!!! Sillä vaan asennus tökkäs siihen, kun jarrusatula ottaa kiinni valssiin -> ei onnistu, laulaa Eino Grön.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Pakardinen kirjoitti:Nuo Mese.fi:llä myynnissä olevat vanteet oli myös täällä kaupan, renkaat ja vanteet osiossa. Mutta perkule, kun pitäis nähä, minkä näköset tuommosella ET35:llä olevat vanteet on alla. Nuohan mahtuu kyllä pyörimään 124:ssä, mutta onko liian pliisut...?
Näyttääpi vähän tältä:
Kuva

Jäävät vielä sen verran sisään, etteivät roiski kuraa pitkin kylkiä. Renkaan kylki tulee just lokarin tasalle, mutta kuvio jää sisään. :idea:
W463
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yhh ku o hyvännäköset... se o nyt jo selvää et just NYT en voi niitä sulta ostaa kun vasta uudet kummit ostin... PRKL!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: E420-malliin ei ole siis saanut peltivannetta. Mitenköhän toimisi esim. W203 vanne, 7 x 16 - siinä taitaa ET olla jotain 37 paikkeilla. Eli rengas tulisi ulos noin 10 mm - ottaakohan kiinni jo pyöränkaariin :roll: . Talvivanteiksi ajattelin nimittäin 16" peltivanteita...
Kokelin tänään alle W203 peltivannetta kokoa 7J x 16 ET31. Se otti kiinni edessä jarrusatulaan eli tuo peltivanne on poissuljettu.

Yleensäkin peltivanteiden laittaminen tällaiseen autoon on oikeastaan vähän mautonta...

Katselin käytettyjä aluvanteita ja tarjolla olisi W202 turbodieselistä vuodelta 2000 alkuperäiset kokoa 7J x 16 ET37 vanteet. Näinköhän jarrusatulalle on tilaa? Nimittäin sellaista tietoa oli tarjolla että faceliftin 8/93 yhteydessä E420 malleihin saatettiin kasvattaa jarruja asentamalla niihin E500 jarrut ainakin eteen. Motonetin varaosalista lukee kuitenkin etujarrut samanlaisiksi esim E280TE, E320 ja E420 malleissa, mutta niihin ei siis kuulu 500E / E500 malleja.

Eri vannevalmistajien sivuillakaan ei ollut eritelty 400E / E420 malleja, tosin ei tainnut ollle 500-mallitkaan eritelty. Ensimmäiset 16 tuumaiset siis ikänsä puolesta alkaa vasta W203 (ET37) ja W210 (ET41).

Olisiko kellään faktatietoa että käykö E420 mersuun yleisesti aluvanne kokoa 7J x 16 ET37. Esim allaolevan mallinen :? .

Kuva
Viimeksi muokannut karra, Ke 05.09.2007 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sain tietoa (kiitos Timo L.) että 2/93 400E etujarrut suurennettiin SL600 vastaaviksi. KL-varaosien mukaan edellinen jarrumalli oli käytössä B938568 valmistenumeroon asti; minulla alkaa C0..... eli uudempi siis.

Nyt alla pyörivien R.O.D. vanteiden mukana tulleen TUV paperin mukaan nämä ko. 8.5 x 18 ET 35 vanteet käyvät seuraaviin mersuihin: 500E 124, C-Klasse, C-Klasse Kombi 202, CL 215, CLK 208, E 124, E 124C, E124T, E 210, E 211, E 210K, E 211K, S 140, S 140C, S 220, SL 230, SLK 170. Vanteethan on isot ja jarrujen kanssa siksi ei tule ongelmaa - mutta miten "tavalliset" MB-vanteet jotka on olleet 202:n alla, nuo ylhäällä kuvassa olevat 7J x 16 ET 37 - uskallanko ostaa :?:

Tässä kuvia sovitusoperaatiosta:

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... /jarru.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... anteet.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... -reika.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... arvike.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Täs o muute jännät vanteet. Saakohan niille E hyväksynnän?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Olisiko kellään faktatietoa että käykö E420 mersuun yleisesti aluvanne kokoa 7J x 16 ET37. Esim allaolevan mallinen :? .
Nyt nuo kuvassa näkyvät vanteet ovat kotona. Valmistaja Ronal, numerosarja alkaa A 208 ...

Käyvät ainakin eteen, ja miksei taaksekin - luulisin. Taakse en kerinnyt vielä sovittamaan.

Kuva

Kuva

Mallausoperaatiossa käytin W126 pultteja koska tarvikevanteideni lyhkäset pultit ei yletä, ja niissä on sitä paitsi suora kartio, ei pallokartio. Sitten olisi edessä se pulttien osto, renkaiden lisäksi. Kävin Motonetissä katsomassa aiemmin noita kahta pulttimallia:

W124 Pultti/14"-MB-alumiinivanne (62mm lyhyt). . . . . . . 40-2007 3.20 eur
W124 Pultti/15"-MB-alumiinivanne (61mm pitkä). . . . . . . 40-2042 2.90 eur

Nuo olivat itse asiassa aika saman mittaisia, kierreosuus 15-tuumaiselle oli noin 40 mm ja tuo 14-tuumaisen oli kierteytetty puoleen väliin asti - aivan kuten W126 orkkis pitkät pultit mitkä kuvassa näkyy. Miksiköhän on kahta mallia tarjolla :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Tuli tuossa seikkailtua netin syövereissä ja muutama vannemalli kiinnostaisi.
Kukahan tuollaista valmistaa ja tuodaanko suomeen?

Kuva

Kuva
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Vastaan itselleni :lol: . Eli merkki AME ja malli AX http://www.ame-wheels.com/wheels.html
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Komeita valsseja, tuo LX miellyttää ittee kyl.. 8)
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13603
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Sitten olisi edessä se pulttien osto, renkaiden lisäksi. Kävin Motonetissä katsomassa aiemmin noita kahta pulttimallia:

W124 Pultti/14"-MB-alumiinivanne (62mm lyhyt). . . . . . . 40-2007 3.20 eur
W124 Pultti/15"-MB-alumiinivanne (61mm pitkä). . . . . . . 40-2042 2.90 eur

Nuo olivat itse asiassa aika saman mittaisia, kierreosuus 15-tuumaiselle oli noin 40 mm ja tuo 14-tuumaisen oli kierteytetty puoleen väliin asti - aivan kuten W126 orkkis pitkät pultit mitkä kuvassa näkyy. Miksiköhän on kahta mallia tarjolla :roll: .
Tänään vierailu Motonetillä ja tilasin nuo mallia 61 mm pitkä, ja se pitkä tarkoittaa pitkää (eli koko) kierrettä. Pyysin nähtäväksi seuraavan pultin:

W123 Pultti/MB-alumiinivanne. . . . . . . . . . . . . . . . 40-2008 1.50

Ei ollut hyllyssä. Olisin vaan mitannut sen pituuden koska sain haltuuni uuden täyskierteisen pulttisarjan pallokartiolla, pituus kokonaisena 48 mm. Kiinnostaisi että mihin ne sopii :? . Oli vaan "jackien" kanssa puhetta että ne saattaisi olla barokkeihin sopivat, koska ovat peltivannepultteja pidemmät.

Huomasin tänään että Vianor on nostanut netissä renkaidensa hintoja; ainakin HKPL 4 ja 5 sarjan hinta on noussut noin 50 euroa :evil: . Piti tilata 5:set mutta kai niillä nelosillakin pärjää, sain meinaan tänään myytyä 2 vanhaa tarpeetonta rengassarjaa 15-reikäaluilla, foorumin kautta :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Korteni vanne-kekoon:

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

karra kirjoitti:Olisiko kellään faktatietoa että käykö E420 mersuun yleisesti aluvanne kokoa 7J x 16 ET37. Esim allaolevan mallinen :? .
Nyt nuo kuvassa näkyvät vanteet ovat kotona. Valmistaja Ronal, numerosarja alkaa A 208 ...
Törmäsin tänää ekaa kertaa tollasiin pultteihin. kierre+kuulakartio+kourujatkos+17mm kanta... Olin hetken ihmeissäni. Ja sit tajusin et vanteet on mersun leimoilla ja made in italy... Jotku tosi kevyet 16 tuumaset 6 reikäiset. Kuvaa ei sattunut tulemaan mukaan. Kokeilin auton alle ja olis sopinu mun autoo ku nakutettu, mutta romiksen omistaja sanoet ei tuu kauppoja.Perkele.Tai olis tullu mut halus liikaa rahaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Kriittinen kysymys koskien w202:n vanteita. Meneekö 9x18" taakse ET 46:llä? Vai pitääkö olla pienempi? Seginit kiinnostais kesävanteiksi, mutta ois jännä tietää saako ne survottua alle. Toinen vaihtoehto ois 10x18" OZit ET 19, mutta tuleeko nuo jo liian ulos?
Ex. S202 cdi -99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onko kellään mitään varmaa keinoa erottaa vanteen pulttijako esim 5x112 ja 5x114,3 välillä ilman mittaa nopeasti? Olis tiedossa yhet vanteet, mutta omistaja ei tiedä kumpi jako niis on. Eikä niis myöskään sitä lue. Onvaa koko ja ET.

Itekin tossa mittailin mitalla niin en voisi väittää että mitalla oisin saanut niin tarkan lukeman että voisin 100% varmuudel todentaa tuon jaon, noissa kun ero ei ole valtava ja virheen mahdollisuus on jo pari milliä. Jos olisikin pultit mistä katsoa niin asia helpottuisi.

Kuva

Ite mietin että jos tekis pahvilätkän johon sumuttais sprayllä vanteesta merkit :D

Vinkki:
Kuva
Mikä malli kyseessä? 2 osainen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Toi b. vaihtoehto on varmaan helpompi mitata viis pulttisissa... eli keskeltä keskelle. Kiitti taas mulle uudesta linkistä.

Olisko muute jollaki tarvetta 17 tai 20 tuumasille venom vanteille? leveys on 17 tuumasissa 9,5 ja 20 taitaa olla samaa kokoluokkaa.
20 tuumaa
17 tuumaa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin