Ei kun se on tosijuttu, että joskus jollain kuulemma oli 10 mm elementit...vai oliko se urbaani legenda sittenkin
Vääntö mahtoi olla 2000 Nm.
Ei ne siihen vakiopumppuun sentään mahdu ja tarvii muutama muu pikkujuttu tehdä samalla kun vaihtaa elementtejä pumppuun tai yleensäkin lisää syöttöä.
mutta joo, ei kannattaa lueskella noi vanhat jutut ja opiskella sitä auton rikkomista oikein urakalla kun ei kukaan jaksa vastailla aina samoihin kysymyksiin
Kyllä sitä tuli puolisen vuotta luettua ajatuksen kanssa näitä turbotusasioita netistä,sitten vaan osien haalimista-pitkä viikonloppu asennusta,ja superi oli valmis .
Joo, taitaa olla jossain kohdassa käsitelty kaikki mahdollinen mersun turbotukseen ja superointiin liittyvä täällä. Joku sais välillä tehdä jonkin projektin oikein kuvien kanssa.
olen lueskellut monet topic läpi. kesän mittää varmaa superi rojekti tulloo ku ruppee tienoomaa. mut voi olla et saan ostettua vuan sen auton mut hiljaa hyvä tulee. ja auto on kyl 190 2.5 DT
GTI lehdessä on laitettu bensakutoseen kaksi ahdinta, joten sieltä voi katsoa mallia. Se käy ihan samalla tavalla kuin yhden laittaminen, paitsi että siinä on kaksi kertaa enemmän hommaa. Kaksi kertaa enemmän öljyn tulo- ja lähtöletkua. Kaksi tulo ja lähtölaippaa. Kaksi präkäävää hukkaporttia. Kaksi akselia, jotka voivat hajota. Neljä siipeä, jotka voivat murentua. Tuplasti liitoksia, jotka alkavat vuotaa. Yli kaksi kertaa enemmän kustannuksia per hevosvoima verrattuna yhteen ahtimeen. Mielestäni se ei anna yhtään mitään uutta verrattuna yhteen kunnolliseen ahtimeen.
Kyllä siitä saa tehoa aivan samalla lailla kuin yhdelläkin, joskus jopa enemmän, joskus jopa vähemmän.
Kenenkäs se 10 millinen muuten oli, oliko se sen edesmenneen mersuilijan ?
veskola kirjoitti:GTI lehdessä on laitettu bensakutoseen kaksi ahdinta, joten sieltä voi katsoa mallia. Se käy ihan samalla tavalla kuin yhden laittaminen, paitsi että siinä on kaksi kertaa enemmän hommaa. Kaksi kertaa enemmän öljyn tulo- ja lähtöletkua. Kaksi tulo ja lähtölaippaa. Kaksi präkäävää hukkaporttia. Kaksi akselia, jotka voivat hajota. Neljä siipeä, jotka voivat murentua. Tuplasti liitoksia, jotka alkavat vuotaa. Yli kaksi kertaa enemmän kustannuksia per hevosvoima verrattuna yhteen ahtimeen. Mielestäni se ei anna yhtään mitään uutta verrattuna yhteen kunnolliseen ahtimeen.
Kyllä siitä saa tehoa aivan samalla lailla kuin yhdelläkin, joskus jopa enemmän, joskus jopa vähemmän.
Kenenkäs se 10 millinen muuten oli, oliko se sen edesmenneen mersuilijan ?
eli helpompi ja paremmin saa tehoa yhdellä isolla ahtimella.
eli helpompi ja paremmin saa tehoa yhdellä isolla ahtimella.
älä nyt kuitenkaa hulluttele sen turpon koon kans, ko kylläse ketuttaa ajaa ko ahtopaine nousee hitaasti ja vasta sitte ko on kaasu pohojasa.
mulla 190 2.0, kossu sierran turpolla johon kumpiki pesä vaihettu isompaan, ihte sääjetty pumppu, ahtua 1.3bar ,pittää laittaa 7mm elementit nii jos se sitte nostais liukkaammin
nevis kirjoitti:passaako muten nuot turpon kanget nuihin vapari mäntiin suoraan? pitäs saaja umpirautaa konneeeseen ko ei nuo ontot tunnu kestävän
ei sovi koska turbokoneessa on paksummat männäntapit, mutta osta tubonkoneen männät myös niin tulee nekin samalla laitettua paremmat.
Multa muuten löytyisi turbon kankia ja mäntiä sen neljä kappaletta hintaan 400€ jos kiinnostaa.
Cdi:n kanget muuten on samoilla mitoilla ku kammiodieselin
On vaan pikkusen verran vankemmat vielä mitä turbon veivit!
Männäntapille joutuu tekemään vaan holkin, koska vakioreikä jotain 30mm.
nevis kirjoitti:joo mää kahtelen. mutta kyllä sinne pittää jämympää osaa saaja ko ei kestäny vakio pumpulla syöttö tapisa ko 500km ajella 1.4 bar paineilla
Ei kanget ole ongelma tossa kohdalla vielä. Männät antautuneet raskaan lapikkaan takia:)
mää suunittelin että rosvuaa heti siitä öljy pumpulta öljyn ja tekee semmosen linian vaikka 8mm putkesta ja siihen jonkunäköset suuttimet jokka ruikkii sinne mäntien alle
turbokoneen omat öljysuuttimet muistaakseni alkaa ruiskimaan vasta kun öljynpaine on 1,5barin eli muut laakerit saa ensin voitelun ja sen jälkeen vasta alkaa männän tapin voitelu/männän jäähdytys
masah kirjoitti:turbokoneen omat öljysuuttimet muistaakseni alkaa ruiskimaan vasta kun öljynpaine on 1,5barin eli muut laakerit saa ensin voitelun ja sen jälkeen vasta alkaa männän tapin voitelu/männän jäähdytys
Aivan näin, ei oikein huvita kokeilla mitään öljyruiskuja kun se smurffikin hajosi alta aikayksikön, jossa oli ruiskut tehty ihan itte.
mites teillä joilla on ollu tuo cosworthin kytkin nii onko ollu myös kossun vauhtipyörä, ja kumman lainen semmonen ko niitähän on käsittääkseni jousitettua ja kiinteää? ja passaako se tuommoseen vakio 4/5 vaihteiseen lootaan? ja eikös myös 2.3 8v oo sama vauhtipyörä?
eli mulla on nyt tuosa hommattuna 2.3 8v kaksoismassa vp ja siihen tulis saschi race asetelma ja sintteri levy niin passaako se tuohon 4vaihteiseen lootaan vai pittää kö hommata jostain kiinteä vauhtipyörä
joo elikkä ekö se oo just tuo pitkä akseli mikä on 200d n laatikosa vakiona. oisko kellään tiejosa tuommosta 2.3 kiinteää vauhtipyörää?
mutta pittää kahtella ko sen asetelman saan että jos sen sorvais tuohon 200 sen vakio vauhtipyörään, mutta tietysti on helepompi jos löytys jostain tuommonen kossun kiinteä vp