Arvioapua farkusta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Arvioapua farkusta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, velipoika sitten soitteli ja vinkkasi kauppakohdetta, kun nyt sattuu tuon dieselinhankintaprosessin tietämään. Enpä ole ehtinyt paljoa vertailemaan ja taitaa hinnan puolesta mennä kiesi hieman pitkäksi, mutta mikään ei ole mahdotonta.

Kyseessä on '98-mallinen 300TDT, siis turbodiesel automaattilaatikolla, ilmastoinnilla ja kaikilla muillakin mausteilla. Ajettu on takuukilsat 190.000 ja täydet huoltokirjat. Kyllä, on se uusiotuontia.

Mitä moisesta pitäisi suostua maksamaan? Jos saan johdattelemattomia arvioita, niin kertoilen sitten mitä tuosta on pyynti. Mutta en objektiivisuussyistä kerro pyyntiä vielä. Katsotaan osuuko forumin kanta yhtään sinne päinkään :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Hmm..

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

177 hv esikammiodiisseli, nam!

Tuollaista samanikäistä kuolasin aikoinaan paikallisessa autoliikkeessä, kilometrejä 150 tuhatta ja hintaa mielettömät 59 000 €. Saksasta samanlaisen saa jo alle 20 000 €:llä...

Elikkä laskelmien mukaan kunhan puhutaan alle 40 000 €:n hinnoista niin aletaan olla lähellä. 50 000 €:n markkina-arvolla (jos tullilta siis kysytään niin vähintään tämä) veroksi tulee 18 300 €, tähän hankintakuluja päälle ja neljälläkympillä saadaan jo hyvä peli kilpiin.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 28.04.2003 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Jaahas

Viesti Kirjoittaja PM »

Miten olis pyöreet ~40000€?
Jos noista 90-92 300tdt vähän ajetuista "yksilöistäkin" pyydetään vielä parhaimmíllaan lähes 30th€... :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Hmm..

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Saksasta samanlaisen saa jo alle 20 000 €:llä...
Joo, ja 600SEC:ä saa 15000€... :x
Mää en viitti edes kattella enää noita Mobile.de:n hintoja, siinä määrin alkaa v*tuttaan tän valtion ryöstömentaliteetti (joka toteutuu monessa muussakin asiassa autojen lisäksi). :evil:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Hmn

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Asiaan liittymättä tai ei, minusta noita E 300 TDT:tä näkee aika usein myynnissä. Mistäköhän johtuen? Ei kai niitä nyt niin älyttömästi myyty aikoinaan? Onko kukaan kuullut noista mitään vikaherkkyyttä? Konehan tehtiin paikkaamaan 3,5-l. versio.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Niin siis

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tuo Väyrysen TDT on sama kone kuin W124 Turbodiesel, sillä erotuksella että "Väykyssä" on neliventtiilikannet ja välijäähdytin.

Vikaherkkyydestä ei ole hajua kun ei kenelläkään kaverilla ole moista, harmi, tyypit olisi poikaa 8)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

290TD

Viesti Kirjoittaja PM »

Tääkin menee vähän OT-osastolle, mutta olkoon:

Guis muuten on tuon 290TD:n kanssa? Että minkäs moinen motti siinä on, kun ei tuota pätäkkää kehity ku 129hv? Vääntöä on kohtalaiset 300Nm ja pyttyjä tais olla muistaakseni viisin kappalein. Elikkä onkos se jo noita uudempia yhteispaineruiskutus tms. CDi-koneita? Eikös juurikin tuo 300D/TD ollut Mersun viimeinen perinteinen dieselkone, ennenkuin nuo vääntöhirmut tuli markkinoille?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

"Väykky" on lempinimeltään eteläisessä naapurissamme
"nukkuvat silmät " :)
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Vähän tietoa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eipä ole meikäläisellä juurikaan edes kuulopuhepohjaista tietoutta tällaisesta laitteesta. Mutta ei kai se aivan susikaan liene :?: No joka tapauksessa auto on kotimaisten kilpien välissä ja tinkimätön hintapyynti on 36.000€. Tuossa on kuulemma neuvotteluvaraa inansa. Pitänee sitä käydä vallan katsomassa, vaikka hinta menisi todella karmivasti yli ajatellun budjetin. Saattaisi joutua jopa miettimään Ässän laittoa lihoiksi, eikä se ajatus juurikaan miellytä :x
Mutta aika hyvin mielipiteet ovat oikeassa kertaluokassa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Vähän tietoa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jukka N. kirjoitti:Eipä ole meikäläisellä juurikaan edes kuulopuhepohjaista tietoutta tällaisesta laitteesta. Mutta ei kai se aivan susikaan liene :?: No joka tapauksessa auto on kotimaisten kilpien välissä ja tinkimätön hintapyynti on 36.000€. Tuossa on kuulemma neuvotteluvaraa inansa. Pitänee sitä käydä vallan katsomassa, vaikka hinta menisi todella karmivasti yli ajatellun budjetin. Saattaisi joutua jopa miettimään Ässän laittoa lihoiksi, eikä se ajatus juurikaan miellytä :x
Mutta aika hyvin mielipiteet ovat oikeassa kertaluokassa.
Höh, kunhan pääset ajamaan TEHOKASTA dieseliä niin se benukoneinen saa lähteä ilman haikeata mieltä :wink:

No onhan se hieno auto, tuo "Väykky", minua varsinkin miellyttää juuri tuo 300 TDT kun se on vanhalla tekniikalla, sen korjaa jokainen dieselkorjaamo ja muutenkin on varmempi kuin nuo uudet tekniikanhirmuvehkeet.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kokemuksesta voin kertoa näistä, että saksassa 300 TDT hyvät yksilöt
hintaluokassa alle 20.000 myydään ensimmäisenä myyntipäivänä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 290TD

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti:Tääkin menee vähän OT-osastolle, mutta olkoon:

Guis muuten on tuon 290TD:n kanssa? Että minkäs moinen motti siinä on, kun ei tuota pätäkkää kehity ku 129hv? Vääntöä on kohtalaiset 300Nm ja pyttyjä tais olla muistaakseni viisin kappalein. Elikkä onkos se jo noita uudempia yhteispaineruiskutus tms. CDi-koneita? Eikös juurikin tuo 300D/TD ollut Mersun viimeinen perinteinen dieselkone, ennenkuin nuo vääntöhirmut tuli markkinoille?
Ei ollut CDI, vaan ihan ehta ja Mersun ainoa TDI-moottori. Eli ihan suoraruiskudiesel. Tuttavalla on moinen, en muista kilometrejä, mutta ajaa tosi paljon, mm. joka viikonloppu JKL-SLN-JKL, eli metrejä kertyy. Ei siinä mitään vikaavikaa ole sanoman mukaan ollut.

Juu W210 300 Turbodiesel oli viimeinen esikammio.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

290

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Guis muuten on tuon 290TD:n kanssa? Että minkäs moinen motti siinä on, kun ei tuota pätäkkää kehity ku 129hv? Vääntöä on kohtalaiset 300Nm ja pyttyjä tais olla muistaakseni viisin kappalein. Elikkä onkos se jo noita uudempia yhteispaineruiskutus tms. CDi-koneita? Eikös juurikin tuo 300D/TD ollut Mersun viimeinen perinteinen dieselkone, ennenkuin nuo vääntöhirmut tuli markkinoille?
Vitonenhan tuo oli. 290 oli siinä mielessä harvinaisempi kone, että se ei ollut esikammio diisseli, vaan direct injection... Commonrail tuo ei kuitenkaan vielä ollut.
290diisseli ja 300TD olivat yhtä aikaa markkinoilla ja olisikohan tuo maltillinen teho ollut siksi että saadaan eroa "lippulaiva" dieselin 177hevosvoimaan...
Samaa viisisylinteristä lohkoa käytettiin myös isommissa 1. mallisarjan Sprintereissä.

Oma veikkaus: oiskohan toi 290 ollut mersun jonkinlainen suorasuihkutustekniikan "opettelu" ja markkinoiden totuuttamis malli???
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Voihan luojan pyssyt

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt joutui hieraisemaan silmää toisenkin kerran. Käväisin siinä katutasossa ja tummanpuhuva W211 (?) näkyi parkkeeratun kadunvarteen. Mielenkiintoiseksi peräpeilin teki se, että kissanpään kokoiset pakarit oli sijoiteltu korin kumpaankin kulmaan. Takapaksissa ei ollut tähteä eikä mallimerkintöjä, mutta luukun oikeassa kulmassa oli Brabus-logo. Muutenkin kiesi oli varsin häijyn näköinen. Kiirus ja häveliäisyys esti tarkemman tutkinnan, mutta mitähän mahtaa olla tekniikan salojen kanssa? Vai oliko vain taidokkaasti naputeltu korisarja paikoilleen? Kyllähän tuo Brabus nimenä ja käsitteenä on tuttu, mutta enpä ole nähnyt systeemiä näin tuoreessa vehkeessä. Saattoi se tosin olla ehkä W210, mutta "tuuninki" hämäsi aika pahasti.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Veikkaisimpa, että kyseinen auto kannattaisi hakea Saksasta. Tuon hintaisista autoista saa jo kelpo voiton ja kaupan päälle mukavan viikonloppumatkan Eurooppaan. Ja muutaman vuoden vanhat autot Saksan mantereella ovat loistokunnossa. Ei kivenhakkaumia eikä muutakaan. Hinta Suomessa noin 40 000- 45 000€? Sellaiset 5+ tonnia euroissa varmasti 'voittaa' jos kyseisen auton Saksasta hakisi.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Vähän tietoa

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:
Höh, kunhan pääset ajamaan TEHOKASTA dieseliä niin se benukoneinen saa lähteä ilman haikeata mieltä :wink:
Vähän OT:
Ihan Maurin kiusaksi laitan tän tänne.
Lauantaina oltiin menossa anoppilaan. Edessä ajeli W124 89-92 300TDT ja sen edessä joku ooppeli.
Kun sain 300TDT:n kiinni. Se kimpaantui ja ampaisi ooppelista ohi. Mustaa pukkasi ja arvatenkin kaasu oli pohjassa. ..No minä tietenkin perään. Jatkettiin jatkettiin etenemistä 120km/h...Seuraava auto tuli eteen. Mersukuski vilkaisi taustapeiliin ja jälleen farkku ampaisi matkaan nokipilven saattelemana. Minä perässä, tällä kertaa kick-downilla, eli kolmosella.... mutta jouduinkin hölläämääm siinä ooppelin riinnalla, kun tuli farkku peräedellä vastaan..Mustaa savua kyllä tunki ja 150km/h asti sitä kiusasin, kunnes pudotin vauhdin 120km/h. Pian farkku jo kääntyi edestä pois, eli se oli ohitellut turhaan, ihan vaan minulle näyttääkseen, kuinka turbo kulkee ;)..Ainakin minä luulin niin.

Pakko sanoa, että tuo turbon suorituskyky oli lievä pettymys ja samalla pieni ilontuoja... Tuli väistämättä Mauri mieleen, koska autokin oli priukulleen samanvärinen :)

Lisähuomatus:
Meidän autossa oli koko perhe kyydissä ja peräkontti myös täynnä.
Farkussa ei näkynyt muitakun kuski, kontissakaan ei näkynyt mitään.v :wink:
Semmosta...

:wink: :D :) :lol: :wink:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Noo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Olihan se minunkin autoni aika nuhapumppu ENNEN säätöjä, mustaa tuli kyllä putkesta mutta kulkua puuttui.

Itseasiassa nyt ei tule mustaa ja kulkua kyllä piisaa.

ps. Älä unohda että mulla on ollut M103 pellin alla kanssa, eli tiedän miten se kulkee ;) Ja mulla oli sitäpaitsi tehoputki :!:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Noo

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:Olihan se minunkin autoni aika nuhapumppu ENNEN säätöjä, mustaa tuli kyllä putkesta mutta kulkua puuttui.

Itseasiassa nyt ei tule mustaa ja kulkua kyllä piisaa.

ps. Älä unohda että mulla on ollut M103 pellin alla kanssa, eli tiedän miten se kulkee ;) Ja mulla oli sitäpaitsi tehoputki :!:
Kulkee kulkee. Kunhan muistaa käyttää maagista sitä maagista ominaisuutta eli kickdownia.

Nimimerkillä "nelosella ohittaessa kiehauttaa kyllä kahvit ennen kuin vilkkuakaan kannattaa pistää päälle..." :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Noo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:Kulkee kulkee. Kunhan muistaa käyttää maagista sitä maagista ominaisuutta eli kickdownia.

Nimimerkillä "nelosella ohittaessa kiehauttaa kyllä kahvit ennen kuin vilkkuakaan kannattaa pistää päälle..." :wink:
Ööh, kyllä ainakin meikäläisen TE:n lyhyellä nelosella ihan kivasti ehti ohi. Eihän se mikään tykki ollut mutta 80:n jälkeen ihan rivakasti silti ehti, tietty ero siihen miten ohitus sujui kickdownilla on melkoinen :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Noo

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Kulkee kulkee. Kunhan muistaa käyttää maagista sitä maagista ominaisuutta eli kickdownia.

Nimimerkillä "nelosella ohittaessa kiehauttaa kyllä kahvit ennen kuin vilkkuakaan kannattaa pistää päälle..." :wink:
Ööh, kyllä ainakin meikäläisen TE:n lyhyellä nelosella ihan kivasti ehti ohi. Eihän se mikään tykki ollut mutta 80:n jälkeen ihan rivakasti silti ehti, tietty ero siihen miten ohitus sujui kickdownilla on melkoinen :wink:
No joo, tätähän minäkin tässä mietin. Tosiaan se nelonen on aika lyhyt, satasessa kieppiä on jo 3000 paikkeilla ja siitä pitäisi vielä moottoritienopeuksia kehitellä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

vai on se huonokulkuinen...

Viesti Kirjoittaja Ekku »

tuo 300 d-turbo teidän mielestä Mulla on ainakin posiitivisia kokemuksia kyseisen laitteen kulusta. Silloin kun se oli vielä taksina, oli kiva härnätä kollegoiden "tehokkaita cdi-pelejä" eli 200 ja 220 cdi Väyrysiä. Ei niiden suorituskyky jostain kumman syystä ollut samalla tasolla "museoauton" kanssa.

Taitaa muuten tuo turbodiisseli karstoittua jonkin verran hiljaisessa ajossa?

Kun sillä ensimmäisen kerran polkaisee pitkästä aikaa, tulee perästä alkuun hieman pössyä, joka kuitenkin lakkaa hetken päästä.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Noo

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:Olihan se minunkin autoni aika nuhapumppu ENNEN säätöjä, mustaa tuli kyllä putkesta mutta kulkua puuttui.

Itseasiassa nyt ei tule mustaa ja kulkua kyllä piisaa.

ps. Älä unohda että mulla on ollut M103 pellin alla kanssa, eli tiedän miten se kulkee ;) Ja mulla oli sitäpaitsi tehoputki :!:
Nii-in. Asiat unohtuu ja tuntemukset kanssa :wink:
Siitä turbotetusta nokivasarasta tulu kyllä nokea tosiaan aikalailla. Säädöt taisi olla tosiaan pielessä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Noo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

W126 kirjoitti:Nii-in. Asiat unohtuu ja tuntemukset kanssa :wink:
Siitä turbotetusta nokivasarasta tulu kyllä nokea tosiaan aikalailla. Säädöt taisi olla tosiaan pielessä.
No tota, meikäläinen kun ajelee tuota samaa reittiä muutaman kerran päivässä ja välillä tuli TE:llä polkaistua yhdellä samalla tiepätkällä lusikka pohjassa suuren passin pohjalle, ja aina sai saman vauhdin lasiin, niin kyllä ne nopeudet on vielä muistissa :D

Oli muuten kiva kokeillla sillä corollalla joka mulla oli mersujen välissä, että mitä se samalla pätkällä ottaa 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: vai on se huonokulkuinen...

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ekku kirjoitti:Taitaa muuten tuo turbodiisseli karstoittua jonkin verran hiljaisessa ajossa?

Kun sillä ensimmäisen kerran polkaisee pitkästä aikaa, tulee perästä alkuun hieman pössyä, joka kuitenkin lakkaa hetken päästä.
Joo, karstoittuu, varsinkin nyt kun syöttö on koko matkan suuremmalla kuin alunperin, täytyy vaan muistaa välillä polkaista kunnolla ettei mene tukkeeseen. Samoin sen huomaa, jos on ajanut nätisti tovin ja sitten paukuttaa menemään oikein kovaa, sillälailla että karstat lähtee, niin kulkukin paranee huomattavasti osakaasullakin sen jälkeen.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Voihan luojan pyssyt

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Jukka N. kirjoitti:Nyt joutui hieraisemaan silmää toisenkin kerran. Käväisin siinä katutasossa ja tummanpuhuva W211 (?) näkyi parkkeeratun kadunvarteen. Mielenkiintoiseksi peräpeilin teki se, että kissanpään kokoiset pakarit oli sijoiteltu korin kumpaankin kulmaan. Takapaksissa ei ollut tähteä eikä mallimerkintöjä, mutta luukun oikeassa kulmassa oli Brabus-logo. Muutenkin kiesi oli varsin häijyn näköinen. Kiirus ja häveliäisyys esti tarkemman tutkinnan, mutta mitähän mahtaa olla tekniikan salojen kanssa? Vai oliko vain taidokkaasti naputeltu korisarja paikoilleen? Kyllähän tuo Brabus nimenä ja käsitteenä on tuttu, mutta enpä ole nähnyt systeemiä näin tuoreessa vehkeessä. Saattoi se tosin olla ehkä W210, mutta "tuuninki" hämäsi aika pahasti.

Luultavasti olen nähnyt saman vehkeen Tampereella. En nyt ihan varmaksi muista, mutta mielestäni se on W211
230 C 1978
Vastaa Viestiin