oon täss laittamassa ulkosta hukkaporttia yhtee toyota projektiin ni siinä ulkoisess hukkaportissa on se ahtimen (garret) kompurapesään menevä letku ni se kun liitettään hukkaportin päällä olevaan liitäntään mikä ohjailee sitä hukkaporttia, sitten huomasin että hukkaportin alapuolellakin on reikä joss on kierre, mutta ei mitään liitintä ni kertokaas pitääkös siihen laittaa joku letku ja mihin?? vai voiks sen tulpata?
päällimäiseen liittimeen jos laittaa venttiili pysyy paremmin kiinni eli ahdot isommat, taas jos laitat alimmaiseen ilmanpaine auttaa pakopainetta kumoamaan jousikuormaa ja venttiili aukiaa aikasemmin.
Mitenkä jäykkä jousi lie siellä nyt paikallaan, yleensä aukeavat ilman mitään ohjauspainetta noin 0,5bar.
Kummallekkin puolen kun ohjaa painetta muutaman venttiilin kautta niin saa babiinistä säädellä missä kohdassa rupeaa aukiamaan ja paljoko haluaa ahtoja
ytte kirjoitti:päällimäiseen liittimeen jos laittaa venttiili pysyy paremmin kiinni eli ahdot isommat, taas jos laitat alimmaiseen ilmanpaine auttaa pakopainetta kumoamaan jousikuormaa ja venttiili aukiaa aikasemmin.
Mitenkä jäykkä jousi lie siellä nyt paikallaan, yleensä aukeavat ilman mitään ohjauspainetta noin 0,5bar.
Kummallekkin puolen kun ohjaa painetta muutaman venttiilin kautta niin saa babiinistä säädellä missä kohdassa rupeaa aukiamaan ja paljoko haluaa ahtoja
yli baari tavotteena, viimeksi oli 0.8baaria ilman ulkosta porttia, jousesta ei hajuakaan, mutta saahan sitä laitettua "sopivan" jäykän jousen sinne joka vaan on ok mitoissa
mitenköhän tommonen "turboruuvi" kytketään? eli mikä letku mihinkin? joku paintilla tehty kuva olis tervetullu
mistäköhä tommosen rajapainevenan vois ostaa ja miten se toimii?
Sellaisen voi tehdä itsekkin mutta tarkkuus riippuu ihan työntarkkuudesta, siksi voi olla hyvä ostaa valmis. Noita saa melkein mistä vaan kun osaa pyytää. Wilkerson on hyvä ja tarkka mut aika hintava (jotain 70e) G-valveja saa 45e.