W202 C 200CDI ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

W202 C 200CDI ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Terve,

kävipä tuossa niin että auto sammui ajosta moottoritienopeudella. Hetkeä ennen sammumista autolla oli ajettu reippaammin, mutta sammumisen tapahtuessa vauhtia oli n. 120km/h.

PA-mittari näytti sammumisen hetkellä karvan vajaa neljännestankkia.

Autoon haettiin ensin 10 litraa dieseliä ja koitettiin käynnistää boosterin avulla. Noin minuutin sahaamisen jälkeen sekä auton että boosterin akku loppui. Haimme lisää dieseliä 20 litraa ja käynnistimme autoa kaapeleilla toisesta autosta n. 15 minuuttia, eikä auto käynnistynyt. Tähän piti lopettaa, koska starttimoottorin johdot alkoivat käryämään (kas kummaa).

Onko näissä ollut siirtopumppuvikoja tankin päässä? Voiko polttoaineen loppuminen saada aikaan ilmalukon joka ei niin vaan poistukaan?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Saattoi korkeapainepumppu ottaa ihteensä, jos aine pääsi loppumaan. Tosin ei ihan pienestä taida kyllä mennä.

Myös suutin saattoi hajota ja jäädä auki asentoon, jolloin paine ei nouse riittävästi commonrailputkessa.

Melkein ois testeriin päästävä tuon kanssa.
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Epäilisin ensimmäisenä Rail anturia tai shut off venttiiliä.

013 6110780149 001 VALVE (PRESSURE CONTROL VALVE)

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 105&SGN=02

047 6110780049 001 VALVE (SHUT-OFF VALVE)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 013&SGN=01

Vessu
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Cdi,ssä on vaan ihan pari juttua, jotka sammuttaa moottorin "lennosta".

Polttoainejärjestelmän äkillinen paineenlasku (esim. polttoaineen loppuminen), on yksi niistä.
Pelkkä polttoaineen loppuminen ei särje mitään.

Koska järjestelmä on moottorin sammuttanut, niin varmasti on jäänyt vikamuistiin tieto siitä, miksi ko. toimenpide on tapahtunut.

Aloittaisin itse tuosta Japen neuvosta.

Jos sieltä ei paljastu mitään, niin sitten tai(vastellaan) vasta.

Paineenlaskuhan voi johtua sitten monesta syystä, myös nuista aakkosen ilmoittamista.
Railpainetta "vahditaan" tarkasti, jo pienikin poikkeama "oikeasta" sammuttaa moottorin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Nyt sitten on lisää ongelmia jo:

otin akun irti ladattavaksi eilen päivällä, ja nyt kun löin sen takaisin, niin keskuslukitus ei sano mitään eikä rattilukko aukea, kun työnnän puikon virtalukkoon.

Mitähän pirua tuossa pelissä oikein tapahtuu?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

mulla vika ratkesi. rail-putken takimmaisen paineventtiilin o-renkaat olivat palasina/murentuneet. ja mitään herjaa ei vikakoodeihin tästä tullut? veholta saa uutta tiivistesarjaa 12.60e hintaa.
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Ok. Niin tuosta äsken kirjoittamastani jäi vielä sanomatta, että siis auto ei tunnista puikkoa virtalukossa, avain ei edes käänny.
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Vastaa Viestiin