Terve,
kävipä tuossa niin että auto sammui ajosta moottoritienopeudella. Hetkeä ennen sammumista autolla oli ajettu reippaammin, mutta sammumisen tapahtuessa vauhtia oli n. 120km/h.
PA-mittari näytti sammumisen hetkellä karvan vajaa neljännestankkia.
Autoon haettiin ensin 10 litraa dieseliä ja koitettiin käynnistää boosterin avulla. Noin minuutin sahaamisen jälkeen sekä auton että boosterin akku loppui. Haimme lisää dieseliä 20 litraa ja käynnistimme autoa kaapeleilla toisesta autosta n. 15 minuuttia, eikä auto käynnistynyt. Tähän piti lopettaa, koska starttimoottorin johdot alkoivat käryämään (kas kummaa).
Onko näissä ollut siirtopumppuvikoja tankin päässä? Voiko polttoaineen loppuminen saada aikaan ilmalukon joka ei niin vaan poistukaan?
W202 C 200CDI ei käynnisty
W202 C 200CDI ei käynnisty
Ei Merssua tällä hetkellä :(
BMW E39 530dA vm.2002
BMW E39 530dA vm.2002
Epäilisin ensimmäisenä Rail anturia tai shut off venttiiliä.
013 6110780149 001 VALVE (PRESSURE CONTROL VALVE)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 105&SGN=02
047 6110780049 001 VALVE (SHUT-OFF VALVE)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 013&SGN=01
Vessu
013 6110780149 001 VALVE (PRESSURE CONTROL VALVE)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 105&SGN=02
047 6110780049 001 VALVE (SHUT-OFF VALVE)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 013&SGN=01
Vessu
.
Cdi,ssä on vaan ihan pari juttua, jotka sammuttaa moottorin "lennosta".
Polttoainejärjestelmän äkillinen paineenlasku (esim. polttoaineen loppuminen), on yksi niistä.
Pelkkä polttoaineen loppuminen ei särje mitään.
Koska järjestelmä on moottorin sammuttanut, niin varmasti on jäänyt vikamuistiin tieto siitä, miksi ko. toimenpide on tapahtunut.
Aloittaisin itse tuosta Japen neuvosta.
Jos sieltä ei paljastu mitään, niin sitten tai(vastellaan) vasta.
Paineenlaskuhan voi johtua sitten monesta syystä, myös nuista aakkosen ilmoittamista.
Railpainetta "vahditaan" tarkasti, jo pienikin poikkeama "oikeasta" sammuttaa moottorin.
Cdi,ssä on vaan ihan pari juttua, jotka sammuttaa moottorin "lennosta".
Polttoainejärjestelmän äkillinen paineenlasku (esim. polttoaineen loppuminen), on yksi niistä.
Pelkkä polttoaineen loppuminen ei särje mitään.
Koska järjestelmä on moottorin sammuttanut, niin varmasti on jäänyt vikamuistiin tieto siitä, miksi ko. toimenpide on tapahtunut.
Aloittaisin itse tuosta Japen neuvosta.
Jos sieltä ei paljastu mitään, niin sitten tai(vastellaan) vasta.
Paineenlaskuhan voi johtua sitten monesta syystä, myös nuista aakkosen ilmoittamista.
Railpainetta "vahditaan" tarkasti, jo pienikin poikkeama "oikeasta" sammuttaa moottorin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5