auto on w203 vm 2005 200 tai 220cdi, en nyt tarkasti muista ku tutun auto..
ongelmana on että keskuslukon ei aukea hyvin auton takaa, edestä kyllä mutta takaa ei. kauko-ohjaimeen on jo vaihdettu paristot mutta ei auta mitään? onko vika käyttäjässä, autossa, vai missä?
toinen ongelma on kuluneiden jarrupalojen varoitusvalo joka palaa edelleen vaikka palat on vaihdettu? voiko niitä johtoja esim laittaa väärin sinne tai muuta, mistä se voisi johtua?
Jos systeemi on sama kuin W124, eli anturi painetaan palan kylkeen reikään, niin voisikohan olla että anturin tappi on taipunut/murtunut toimenpiteessä? Tällöin minusta valo palaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu jos tulee damagea niin palaa. Siinä tapin päällä on semmonen muovikortsu joka siitä päältä kulahtaa pois ja maadottaa anturin. Johdot voi ottaa pois kokonaan jos ei muu auta.
Avaimen toimimattomuuteen en muuta keksi kuin patterit. Itselläni on molemmissa autoissa toiminut juuri kuvailemallasi tavalla kun on patterit kuollu. heti on parantunut kun on patterit vaihtanut. Onko laitettu jotkut tarjoustalon 5v hyllyssä seisseet patterit? Kunnon pattereilla toimii todella kaukaa ja mistä suunnasta tahansa.
Juu, samaa ongelmaa ollut W210:ssa (vm-98). Aluksi vika ilmeni niin, että noteerasi kaukosäätimen ohjauksia vain aivan oven vierestä. Ajoittain kaukosäätö on ollut aivan mykkä. Vaihdoin paristot ja kokeilin vara-avaintakin. Ei vaikutusta. Sitten roplasin konehuoneen ja takapenkin allla olevia sulakerasioita. Alkoi toimimaan enkä saanut selville missä se häiriö on. Sittemmin vika uusiutunut ja olen paikantanut vian konehuoneen sulakerasiaan. Sitä roplaamalla vika korjaantunut mutta en vielä ole päässyt aivan tarkkaa vikakohtaa paikantaan. Tutkinta jatkuu. Hyvät vinkit otetaan mielellään vastaan.
Perheessä olevassa 203:ssa oli kesällä tuota keskuslukitusongelmaa.
Pattereista ym ei ollut kysymys, vaan homma liittyi muistaakseni johonkin johtoliitokseen/vast jossainpäin autoa ja samaan ongelmaan liittyi myös se että auton radio ei toiminut kuin ainoastaan CD-soittimena.
Kun vika lopulta löytyi ja korjattiin, alkoi sekä radio että keskuslukitus toimimaan kunnolla.
Tässä tapauksessa ensin alkoi oireilemaan keskuslukitus ja lopulta radiokin pimeni. Vikaa etsittiin sekä omin voimin että korjaamolla oikein urakalla, kunnes se lopulta sitten löytyi ja saatiin korjattua.
Valitettavasti en tähän hätään muista tarkemmin mikä se vika loppupeleissä oli..mutta ihan pikkuvika se oli, vaikk aiheuttikin paljon sekä harmia että työtä.
Mulla oli edellisessä autossa sama vika. Eli radio kanavat hukassa ja kaukosäätimen radio lähetin ei toiminu. Toimi vaan infrapuna lähetin.
Olivat kuulemma huollossa unohtanu sulakkeen pois kun olivat sähköpenkkiä korjanneet. Epäilivät eka että vahvistin on sökö. Voi olla joku katkos jossain tai antenni vahvistin rikki. Antenni vahvistin on taka pilarissa verhoilun alla. Muistaakseni auton sisältä katsottuna vasemmalla puolen. Tuli irroitettua verhoilua kun tummensin takalasin.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Timo L. kirjoitti:Jos systeemi on sama kuin W124, eli anturi painetaan palan kylkeen reikään, niin voisikohan olla että anturin tappi on taipunut/murtunut toimenpiteessä? Tällöin minusta valo palaa.
Omassa "lankussa" alkoi valo vilkahtelemaan kun heitin syksyllä välikelin renkaat (saksankitkat) alle. Joskus paloi yhtenään kun esim. veti vaihteen R:lle ja taasen sammui kun auto liikahti. Sitten ajossa vilkutteli miten sattui.
Keskiviikkona laitoin alle nastarenkaat ja kurkkasin johtoja; eli molemmille paloille oma johto. Kaikki näytti olevan kunnossa joten annoin piuhoille ja paloille sekä liittimille Bräkleen-käsittelyn. Se kuivittua käytin liittimet auki, ja sitten suihkutin liittimiin ja johtoihin sähköjohtojen kosteudenpoistajaa. Meinasin vielä laittaa sellaista sähkösuojasprayta mutta kosteudenpoistajan "vaahto" kuivui sen verran hitaasti että käsittely jäi tekemättä.
Joka tapauksessa nyt toimii eli valo ei vilkuttele enää .
Itse korjasin tämän jarrupalavalon sillä tavalla, että otin vanhoista paloista tunnistimen. Siitä sitten nämä kaksi johtoa poikki, siitä puolesta joka tulee siihen liittimeen joka on autossa (ei paloissa) niin nämä kaksi johtoa sitten yhteen, teippiä tms päälle ja liitin paikoilleen. Ei pala valo, mutta ei tietysti tiedä sen perusteella myöskään milloin palat entiset. Mutta eipä niitä tunnistimia ollut 123-mallissakaan ja hyvin pärjättiin silloinkin...
mikal kirjoitti:Mulla oli edellisessä autossa sama vika. Eli radio kanavat hukassa ja kaukosäätimen radio lähetin ei toiminu. Toimi vaan infrapuna lähetin.
Olivat kuulemma huollossa unohtanu sulakkeen pois kun olivat sähköpenkkiä korjanneet. Epäilivät eka että vahvistin on sökö. Voi olla joku katkos jossain tai antenni vahvistin rikki. Antenni vahvistin on taka pilarissa verhoilun alla. Muistaakseni auton sisältä katsottuna vasemmalla puolen. Tuli irroitettua verhoilua kun tummensin takalasin.
Itsellä kanssa radiokanavat hukassa ja keskuslukitus toimi vain kuskin oven vierestä erittäin läheltä. Ongelmat ratkesi kun katsoin takakontin sulaketauluun ja huomasin että sulake nro 8 puuttuu. Laitoin sulakkeen 8 paikkaan niin johan alkoi radiokanavat kuulua ja keskuslukitus toimia. Toivottavasti tästä on jollekin apua. Oma autoni on w203 C270CDI vm.2003
Täytynee omastakin tarkistaa asia. Ensin lakkasi kuskin penkin sähkösäädöt ja lämmitin toimimasta, sen jälkeen on radio satunnaisesti kohissut ja nyt ekoilla pakkasilla kaikki muut lukot paitsi takaluukun ja yhden takaoven lakanneet toimimasta. Vikaa en löydä sitten mistään ja alkanut jo hieman ketuttaa.
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita