Kytkinpoljin ei nouse (w124 250d)
Kytkinpoljin ei nouse (w124 250d)
Elikkä äsken kotiin rullatessa laitoin tapani mukaan vaihten vapaalle, samalla huomasin, ettei pedaali noussutkaan. Eli jäi pohjaan. Poljin kyllä nousee kun sen vetää ylös
Autoon on edellisen omistajan mukaan tehty hiljattain kytkinremppa ja kytkin on tähän mennessä tuntunut tosi jämäkältä ja hyvältä. Omasta mielestäni se ei voi siis olla kytkinlevyn kuluminen. Ja se aloitti tuon kuin seinään, eli tosi hyvin oli tähän mennessä kytkin pelanut, ei mitään varoitellutkaan asiasta.
Onko foorumiväellä kenties neuvoa, missä vika voisi olla?
Autohan on, vm. 1989, 250d w124-korilla.
Autoon on edellisen omistajan mukaan tehty hiljattain kytkinremppa ja kytkin on tähän mennessä tuntunut tosi jämäkältä ja hyvältä. Omasta mielestäni se ei voi siis olla kytkinlevyn kuluminen. Ja se aloitti tuon kuin seinään, eli tosi hyvin oli tähän mennessä kytkin pelanut, ei mitään varoitellutkaan asiasta.
Onko foorumiväellä kenties neuvoa, missä vika voisi olla?
Autohan on, vm. 1989, 250d w124-korilla.
Työsylinteri kytkinkopan kyljessä ja poljinsylinteri jalkatilassa suojapahvin yläpuolella.Zinovjev kirjoitti:Missäpäin nämä sylinterit sijaitsevat?
Se poljinsylinteri ei välttämättä vuoda ulospäin vaan sisäisesti männän ohi.
Kato ensin vuotaako kytkinkopan alareunasta jarrunestettä tai poljin sylinteristä. Jos ei niin poljinsylinterin sisäinen vuoto. Vaatii korjaussarjan tai uuden sylinterin.
Enpä tainnut malttaa lukea ketjua loppuun. Kun oli jo vastailtu jne.
W124 kytkin
Mulla samaa vikaa. Kokeilin ilmata kytkimen, eikä pohjäänjäänti vielä uusinut. Kuitenkin työsylinterin ulkopuolella oli hieman nestettä joka passaisi olemaan kytkin/jarrunestettä, eli se taitaa mennä vaihtoon.
Kysymys: voiko tähän työsylinterin vuotamiseen liittyä myös sitä, että kytkin nykii hieman etenkin 1 ja 2 vaihteella? Muutaman ajokerran perusteella vaikuttas, että nykiminen häviää kun hetken ajelee. Työsylinterin vaihtohan pitäis olla helppo juttu ilman erityisiä kommervenkkejä?
Kysymys: voiko tähän työsylinterin vuotamiseen liittyä myös sitä, että kytkin nykii hieman etenkin 1 ja 2 vaihteella? Muutaman ajokerran perusteella vaikuttas, että nykiminen häviää kun hetken ajelee. Työsylinterin vaihtohan pitäis olla helppo juttu ilman erityisiä kommervenkkejä?
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Kyllä ne kannattas uusia molemmat kytkimensylinterit. Ei poljin muuten jää lattiaan, ellei sylintereissä ole vikaa. Työsylinteri sijaitsee vaihdelaatikon kupeessa, kohtuu ahtaassa paikassa. Alakautta pääsee käsiksi. Kytkimen ilmaus tapahtuu myös alakautta helpommin.
Mitään korjaussarjoja noihin ei mun mielestä kannata laittaa, vaan molemmat uusiksi. Eipähän tosiaan tarvii kymmeneen vuoteen ihmetellä asian kanssa.
Mitään korjaussarjoja noihin ei mun mielestä kannata laittaa, vaan molemmat uusiksi. Eipähän tosiaan tarvii kymmeneen vuoteen ihmetellä asian kanssa.
Eli tilasin itse työ- ja poljinsylinterin.
Vein ne huoltamolle ja käskin vaihtaa. Kun hain autoa, niin huoltomies sanoi, ettei vaihtanut pääsylinteriä (se missä on se haitari ja poikittainen reikä, ei se missä on tappi), koska paikalla oleva oli kuulemma "just vaihdettu". Sanoi, että työsylinteri vuoti ja sylintereiden välillä kun on putki ja kuminen letku, niin kuminen letku oli kuulemma myös solmussa, ei päässyt neste kulkemaan. Tuon toisen sylinterin vaihtaminen kuulemma on iso homma, kun edellinen huoltaja oli kuulemma nuljaannutttanut ruuvit; sanoi ettei itse ainakaan ryhdy sitä vaihtamaan ilman että ottaa koko härdellin irti autosta. (toisaalta saattoi sanoa näinkin vain sen vuoksi, ettei tarvinnut ruveta vaihtaa hankalasta paikkaa sylinteriä).
Nyt kyllä se toimii, ei moittimista.
Tosin kytkinpoljin on nyt kevyt, toisaalta sehän selittyy sillä, ettei letku ole solmussa.
Vein ne huoltamolle ja käskin vaihtaa. Kun hain autoa, niin huoltomies sanoi, ettei vaihtanut pääsylinteriä (se missä on se haitari ja poikittainen reikä, ei se missä on tappi), koska paikalla oleva oli kuulemma "just vaihdettu". Sanoi, että työsylinteri vuoti ja sylintereiden välillä kun on putki ja kuminen letku, niin kuminen letku oli kuulemma myös solmussa, ei päässyt neste kulkemaan. Tuon toisen sylinterin vaihtaminen kuulemma on iso homma, kun edellinen huoltaja oli kuulemma nuljaannutttanut ruuvit; sanoi ettei itse ainakaan ryhdy sitä vaihtamaan ilman että ottaa koko härdellin irti autosta. (toisaalta saattoi sanoa näinkin vain sen vuoksi, ettei tarvinnut ruveta vaihtaa hankalasta paikkaa sylinteriä).
Nyt kyllä se toimii, ei moittimista.