Eli auto on W124 250D -85. Elämääkin hitaampi, mutta vasta sisään ajettu (603 tkm). Auton minulle tullessa suurin ongelma oli/on voimansiirrosta kuuluva jurnutus. Rundi mittaria kun ei ole niin en juurikaan pysty sanomaan millä kierroksilla se eniten rämisee/kolisee/paukkuu, mutta isommilla vaihteilla kohtuu alhaalta kun alkaa antamaan happea niin ei subbaria konttiin kaipaa.

Viime vloppuna vaihdoin kardaanin kannatin kumin (aivan loppu oli) ja nyt viikolla vaihdettiin moottorin vasemman puoleinen kannake joka viikonlopun sessioissa ilmeni olevan poikki...?? 60 prosenttia noilla jo tärinät ja värinät väheni mutta vielä jossain on häikkää eli apuja ja neuvoja kaipailisin.
Auto ensinnäkin alkaa täristämään 110km/h:n kohdalla ja jatkuu siitä eteen päin. 110-120 välillä on pahimmillaan. Renkaat on juuri tasapainotettu eikä jatkuva värinä viittaakkaan niihin. Olisiko moottorin kumityynyt vaihdon tarpeessa? Vasemman puoleinen vaikutti olevan kyllä ihan hyvässä kuosissa ja oikean puoleinenkaan ei pahalta ainakaan näytä.
Tuossa 190 "cossussa" ei ole ollut mitään tämän kaltaisia ongelmia, joten ongelmat ovat minulle itselleni täysin uusia. Tämä ko. auto kun on vasta toinen mersu mitä omassa pihassa on (jos kuorma-autoja ei oteta lukuun), joten tekniikka eroaa kuitenkin melko tavalla entisistä kulkineista.
Kiitokset jo etukäteen neuvoista ja ohjeista.