w203 etupään jousien vaihto (oli) ongelma.(Nyt kunnossa)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

w203 etupään jousien vaihto (oli) ongelma.(Nyt kunnossa)

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Tarkoitus oli vaihtaa autoon h&r madallusjouset, mutta homma tyssäsi jo alkuvaiheessa.
milläs tuon etupään jousen saa irti tuosta iskarista?
Kuva

Tuossahan tuo nököttää, mutta miten tästä eteenpäin?
Miten tuo kuminen "tötsä" tuolla päässä on kiinni, ja löytyykö sen alta mutteri, vai pitääkö tuo kumi itsessään pakettia kasassa?
Ei tässä nyt luulisi mitään erikoisavaimia tarvitsevan.

Kuva

sama vielä päältä.

Kovin tuo kumi tuntui olevan kiinni. Ei se ainakaan helposti kampeamalla siitä päältä pois lähtenyt, vai tuliko vain liian nopeasti uskonpuute?
Viimeksi muokannut Henri_L, Ma 08.10.2007 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Se pieni metalliosa siinä kierteen juuressa, kumin sisällä on mutteri. Sen ku ruuvailee auki niin johan pomppaa jousi silmille. "Erikoistyökalu" löytyy motonetistä tai kätevä kaveri tekee itse. Toki hiukan kyseenalaisin keinoin pärjää myös maisselillä ja vasaralla...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Puristimet kiinni ja ruuvaat kuminutikan irti.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Täytyy kokeilla josko se noin lähtisi.
Ehtisin jo kasaamaan tuon, kun emäntä tuota autoa huomenna taas tarvitsee.
Loppuviikosta uudelleen.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vitossa mulla pyöri se iskarin akseli tyhjää kun yritin irroittaa siinä päässä olevan mutterin, eli siinä piti tai kannatti se mutteri ottaa irti (vai löysälle) kun tolppa oli vielä autossa kiinni ja paino tolpalla. Tosin se oli hieman eri näköinen:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/p ... ic0008.jpg

mutta jousi piti puristaa kasaan kun irroitti tolpan yläpään, (tietty).

On kyllä vähän kierroksia näissä uudemmissa jousissa :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Minä olen ottanut tuon siten, että olen puristanut jousta hitusen verran. Sen jälkeen olen tökännyt kärkipihtien piikit keskellä olevaan "mutteriin" ja avannut sen. Sen jälkeen kumitötterökin lähtee helposti pois.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

mikal kirjoitti:Puristimet kiinni ja ruuvaat kuminutikan irti.
Saattaa toki irrota noinkin, kokemusta sekä että.

Niin juu... Iskaritolpasta voi joutua pitämään kiinni kuusiokoloavaimella.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Kiitosta vain kaikille neuvoista. Eiköhän näillä selvitä.
Täytyy yrittää uudestaan tuossa loppuviikosta, kun auto kerkii seisomaan pitempään kun puoli iltaa. Laitellaan tänne sitten projekti kuvia, kun homma on taas työn alla.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Taas kun tuon auton sain työn alle, niin vastoinkäymiset jatkuvat.
Nyt sain jousen irti iskarista(kiitos ohjeidenne), mutta iskari tuntuu olevan täysin valmis.
Nyt auto odottaa tallissa, että viikonloppu on ohi ja pääsee uusia iskareita tilaamaan.

Bilsteinit ajattelin jostaan hakea.
Mistäs tuollaiset saisi lyhyellä varoitus ajalle?
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Henri_L kirjoitti:...Mistäs tuollaiset saisi lyhyellä varoitus ajalle?
Mikä on lyhyt varoitusaika? "Viikonlopun aikana" vai "muutamassa päivässä"? Dr. Wheel Goodsilla ei kauhean kauan mennyt Bilstein Sprintien toimittamisessa W203:en.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Nyt on jouset paikoillaan.
Kuva

Kuva on tosi huono, mutta saa siitä hiukan suuntaa.
Kyllä se ihan sopivasti laski.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Vastaa Viestiin