Lukottoman tilalle lukko, perästä siis kyse :)
Lukottoman tilalle lukko, perästä siis kyse :)
Tarvitseekos tuo muuta kuin perän vaihdon?
Vetarit varmaan sitten vielä, vai?
Mitään johdotusta, mistä mihin?
DuPu
Vetarit varmaan sitten vielä, vai?
Mitään johdotusta, mistä mihin?
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Jos meinaat Mersun omaa ASD:tä laittaa, niin vaatii melkoisesti rakentelua perineen, hydrauliikkoineen ja pumppuineen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Ei tod. oo 100% lukko koko aikaa päällä. tuolla patentilla kokeiltu kääntyillä hiekka/soralla/ääsvaltilla ja kääntyy normaalisti. Ei juputa jarraa tai mitään muutakaan erikoista.juhaoh kirjoitti:Joo 100% ja aina. On liukkaalla kiva ajettava. Kaverilla oli Kempin lukko, että todettu on.Turmelo kirjoitti:Joo, ABS:ssät löytyy . Jos tekee ihan vaan konjamiinin tavalla , niin toimiiko silloin 100% ?
Kyllä tarkkana saa olla talviaikaan, jos lukko ei vapaudu vauhdissa. Auton saa tosi helposti moottoritiellä ympäri huolimattomalla kaasunkäytöllä!konjamiini kirjoitti:Ei tod. oo 100% lukko koko aikaa päällä. tuolla patentilla kokeiltu kääntyillä hiekka/soralla/ääsvaltilla ja kääntyy normaalisti. Ei juputa jarraa tai mitään muutakaan erikoista.juhaoh kirjoitti:Joo 100% ja aina. On liukkaalla kiva ajettava. Kaverilla oli Kempin lukko, että todettu on.Turmelo kirjoitti:Joo, ABS:ssät löytyy . Jos tekee ihan vaan konjamiinin tavalla , niin toimiiko silloin 100% ?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Paljonkohan tuonne tasonsäätöön menee paineita? Eikös ASD:lle mene joku 100Bar kun lukko 100%, vai muistanko ihan päin...no sitä. Saahan siihen väliin varmaan jonkun paineensäätimenkin, tietty paine/% olisi aina päällä.Useinhan nuo ASD perät on kai vähän kuluneetkin, ei pidä lukko ihan niin tehokkaasti kuin pitöisi.
Mihis autoon se DuBu lukkoa meinasi? tuohon 200D:hen? Ei ihan helppoa. Vaihtoehtoina joko kitkalukko tai ASD. Kitkalukkoja taitaa olla vain isoja periä, eli 16V tenavista, vaihtoon menee ainakin vetarit. ASD perää löytyy myös pikkuperänä, tosin ei ihan yleinen....Sille joutuu vaan sitten lisäämään sen hydrauliikan, pumppua koneeseen, ja putkia auton alle.
Mihis autoon se DuBu lukkoa meinasi? tuohon 200D:hen? Ei ihan helppoa. Vaihtoehtoina joko kitkalukko tai ASD. Kitkalukkoja taitaa olla vain isoja periä, eli 16V tenavista, vaihtoon menee ainakin vetarit. ASD perää löytyy myös pikkuperänä, tosin ei ihan yleinen....Sille joutuu vaan sitten lisäämään sen hydrauliikan, pumppua koneeseen, ja putkia auton alle.
Tero.N kirjoitti:Itsellä on -88 W201 mersu ASD:llä mutta ilman ABS:ää. 2.0 kaasari koneella ja VIN-dekooderinkin mukaan ihan alkuperäinen systeemi. Ei mahda monia ilman abseja olla?

- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Onhan siellä väkisinkin juu ne anturit, eihän se muuten voi mitenkään toimia. En jaksa siihenkään uskoa että absit pois olisi otettu koska pääsylinteri ja kaikki jarruputket ovat sen näköisiä ettei niitä kukaan ole aukonut. Myös mittaristosta löytyy vain ASD:n merkkivalo, ei edes paikkaa ABS valolle. Mikä lie kummajainen kyseessäAM kirjoitti:Tero.N kirjoitti:Itsellä on -88 W201 mersu ASD:llä mutta ilman ABS:ää. 2.0 kaasari koneella ja VIN-dekooderinkin mukaan ihan alkuperäinen systeemi. Ei mahda monia ilman abseja olla?Absin anturithan siellä silti pakosta on, enpä ole ikinä tuollaisesta kuullut. Ettei sitten joku ole poistanut Abseja toiminnasta...

Jaa niin että aina menis lukkopäälle kun kääntää rattia ?Jani Anttila kirjoitti: Millaisia paineita ohjaustehostin antaa? Sieltä olisi helppo vetää paineet perälle jos ei ole tasonsäätöä.

Itse en tunne laisinkaan ASD-perän toimintaperjaatetta tms. mutta kerta sitä jollain öljynpaineella kontrolloidaan, niin olisikohan siihen mahdotonta lisätä magneettiventiili ja siitä Nappi ohjaamoon sisälle. Sais ite napista laitta lukonpäälle/pois.

- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
asd perä pelaa ilman paineita 30% kitkalukkona. ja paineen kans 100% ja se on väärä luulo että 100% lukko on kemppi. ei sinnepäinkää.
muistaakseni toiminta paine on 33bar perässä. ja ilman hydrauliikkaa se toimii kitkalukkona ihan ilman mitään abs antureita, kitkalevythän siellä sisällä on mitkä puristuu. itsellä w124sen perä w210:Ssä nyt missä asd
muistaakseni toiminta paine on 33bar perässä. ja ilman hydrauliikkaa se toimii kitkalukkona ihan ilman mitään abs antureita, kitkalevythän siellä sisällä on mitkä puristuu. itsellä w124sen perä w210:Ssä nyt missä asd

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jahas, kun sellaistakin on kuulunut että tuo vaatii jonkun paineen perus 30% lukollekkin? Minä en tiedä, aina oli putket kiinni.. Tuleekos sinulle nyt paine?tovayryn kirjoitti:asd perä pelaa ilman paineita 30% kitkalukkona. ja paineen kans 100% ja se on väärä luulo että 100% lukko on kemppi. ei sinnepäinkää.
Mutta eroja noissa on, kaksi eri ASD perää oli samassa autossa ja ekassa oli kyllä paaaljon pitävämpi lukko. Eihän se 100% lukko mikään kemppi ole jos sitä ohjataan toimintaan vain kun lyö tyhjää...Mutta hyvin se pitää, vaikea noita prosentteja nyt on veikkailla.
jos perässä on 30% lukko ja tunkkaa toisen takapyörän ilmaan niin pitää olla voimaa jos sitä käsin pyörittaa
minulla ei ainakaan ole 30% lukkoa onneksi ei ole sellaisella lukolla kun talvella peruuttaa ja yrittää kääntää niin suoraanhan se menee (liukkaalla) ja kesälläkin soralla jungertaa
liekkö tuo minun asd rikki mutta ainakin se tunkilta lähtee pienellä viiveellä onneksi älysin pysyä ohjaamossa
sitten näkee aina joskus sellaisia kommentteja että on minulla lukko autossa kun molemmat takapyörät lyövät tyhjää voi elämän kevät
ja lisätään että ei ole myöskään abs varustusta vaikka asd onkin
minulla ei ainakaan ole 30% lukkoa onneksi ei ole sellaisella lukolla kun talvella peruuttaa ja yrittää kääntää niin suoraanhan se menee (liukkaalla) ja kesälläkin soralla jungertaa
liekkö tuo minun asd rikki mutta ainakin se tunkilta lähtee pienellä viiveellä onneksi älysin pysyä ohjaamossa

sitten näkee aina joskus sellaisia kommentteja että on minulla lukko autossa kun molemmat takapyörät lyövät tyhjää voi elämän kevät

ja lisätään että ei ole myöskään abs varustusta vaikka asd onkin
Ainoo ongelma tuossa on jos auto on ns normikäytössä eli perheauto. Pakkaa auto täyteen tavaraa ja lähde koko perheen voimin Lappiin laskettelemaan - lysti ajella 100% lukollakonjamiini kirjoitti:Tasonsäätöiskarille menevä putki likeltä perää poikki, ja haarotus siitä perälle. Valitettavasti näinki yksinkertainen viritys toimii. Eli lukko pitääTurmelo kirjoitti:Entä jos on hydraullinen tasonsäätö ja sit jos mielii asentaa ASD:n , mitä kaikkea tarvitsee että se toimii ?

Muutenhan tuo on toimivuutta yksinkertaisuudessaan. Tietty jos tuon systeemin laittaa vielä mankulla ja mikrokytkimellä niin, että se on aina pois D:llä ajaessa. Silloin vois toimiakin... hmmm...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Omasta '88 ex-230CE:stä löytyi myös ASD, mutta ei ABS:iä (ja VIN-listassa myös koodi 211; automatic limited slip differential (ASD) (01.07.1984), mutta ei ABS-optiota). Eli löytyy noita muitakin.Tero.N kirjoitti:Onhan siellä väkisinkin juu ne anturit, eihän se muuten voi mitenkään toimia. En jaksa siihenkään uskoa että absit pois olisi otettu koska pääsylinteri ja kaikki jarruputket ovat sen näköisiä ettei niitä kukaan ole aukonut. Myös mittaristosta löytyy vain ASD:n merkkivalo, ei edes paikkaa ABS valolle. Mikä lie kummajainen kyseessäAM kirjoitti:Tero.N kirjoitti:Itsellä on -88 W201 mersu ASD:llä mutta ilman ABS:ää. 2.0 kaasari koneella ja VIN-dekooderinkin mukaan ihan alkuperäinen systeemi. Ei mahda monia ilman abseja olla?Absin anturithan siellä silti pakosta on, enpä ole ikinä tuollaisesta kuullut. Ettei sitten joku ole poistanut Abseja toiminnasta...
EX '97 M-B SLK 200K (R170)
EX '98 M-B SLK 200 (R170)
EX '88 M-B 230CE (W124)
EX '98 M-B SLK 200 (R170)
EX '88 M-B 230CE (W124)
Kyllä ASD toimii vaikka ei ABS-jarrua olisikaan autossa, mutta samat abs-jarruihin tarvittavat anturit tarvitaan pyörien nopeus mittaukseen. ASD-perä kytkeytyy jos siis seuraavat asiat toteutuvat:
* etu ja takapyörien nopeusero on yli 2km/h
* ajonopeus on alle 35/25/23km/h riippuen vuosimallista
* ei paineta jarrua.
Perä tarvii 27-33Bar paineen, joka siis tuotetaan kaksoipumpulla. Ohjaustehostin pumpussa on vielä toinenkin pumppu josta tulee paine asd perään.
* etu ja takapyörien nopeusero on yli 2km/h
* ajonopeus on alle 35/25/23km/h riippuen vuosimallista
* ei paineta jarrua.
Perä tarvii 27-33Bar paineen, joka siis tuotetaan kaksoipumpulla. Ohjaustehostin pumpussa on vielä toinenkin pumppu josta tulee paine asd perään.