MB 300 24v CE124 lohkolämmittimen vastus
- tonysoprano
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
MB 300 24v CE124 lohkolämmittimen vastus
Missä tuossa moottorissa pitäis olla lohkolämmittimen vastus??? Olen yrittänyt sitä etsiä, eikä löydy. Ostin auton pari päivää sitten ja lapussa luki että lohkolämmitin ja myös myyjä mainitsi sen osto hetkellä.
Suuresti epäilen koko laitteen puuttumista, koska ulkopuolella ei ole "pistorasiaakaan" missään.
Kiitän jo etukäteen!
Suuresti epäilen koko laitteen puuttumista, koska ulkopuolella ei ole "pistorasiaakaan" missään.
Kiitän jo etukäteen!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla se lohkolämmittimen vastus on siellä pakosarjojen alapuolella.
Melko takana lohkossa.
En oikeen usko että sulla olis kuskin puolella se vastus.
Ei nimittäin mahdu sinne, että jos siinä sun pirssissä se vastus on niin luulen että se on vänkärin puolella pakosarjojen alla.
Ja jos siinä sellanen on niin pakkohan sen pistokkeekin on olla jossain.
Melko takana lohkossa.
En oikeen usko että sulla olis kuskin puolella se vastus.
Ei nimittäin mahdu sinne, että jos siinä sun pirssissä se vastus on niin luulen että se on vänkärin puolella pakosarjojen alla.
Ja jos siinä sellanen on niin pakkohan sen pistokkeekin on olla jossain.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- tonysoprano
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pitäisi tuossa viikonlopun aikaan asentaa lohkolämppäri paikoilleen, joten kävin tuossa alkuviikosta moisen ostamassa paikallisesta varaosa liikkeestä. Siellä möivät minulle Calixin vastuksen joka tulee lohkoon kierteillä kiinni, liekkö sitten oikeanlainen kun olen täältä foorumilta lukenut että se pitäisi olla sellainen kartion mallinen kiinnitykseltään 

M-B 300 ce-24
Muistaakseni siinä mun omassa (defa) oli myöskin kierteet. Defan sivuilta kattelin, niin se mun oma sopi todella moneen mersun koneeseen.
Kesällä kun vaihdettiin jäähdytinnesteet, niin päästettiin ne pihalle siitä reiästä, johon se lohkolämmittimen vastus tulee ja siinä kin oli kierteet. Eli eiköhän sulla oikea osa ole kädessä. Ja Tosiaan löytyy sieltä pakosarjojen alta se paikka. Tunnin homma menee asennukseen, jos on oikeat työkalut.
PS: Hommaa 6 litraa pakkasnestettä valmiiksi, koska ne kaikki siis tulee pihalle. Tietty vettä saman verran. Termostaatti kannattaa heittää samalla uusi ja ilmaushan on helppoa, kun lyö auton käyntiin ja puristelee syylärin ylävesiletkua. Ja eiku hommiin.
Kesällä kun vaihdettiin jäähdytinnesteet, niin päästettiin ne pihalle siitä reiästä, johon se lohkolämmittimen vastus tulee ja siinä kin oli kierteet. Eli eiköhän sulla oikea osa ole kädessä. Ja Tosiaan löytyy sieltä pakosarjojen alta se paikka. Tunnin homma menee asennukseen, jos on oikeat työkalut.
PS: Hommaa 6 litraa pakkasnestettä valmiiksi, koska ne kaikki siis tulee pihalle. Tietty vettä saman verran. Termostaatti kannattaa heittää samalla uusi ja ilmaushan on helppoa, kun lyö auton käyntiin ja puristelee syylärin ylävesiletkua. Ja eiku hommiin.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se tulppa voi olla sitten tiukassa!
Munkin piti hakata se tulppa kappaleix että sai pois.
Onneksi se on peltiä
Kun sen "mutterin" kanta pyörähti pyöreex kun yritin sitä aukasta.
Ja sit se piti vasaralla leipoo kasaan et sen sai pois.
Munkin piti hakata se tulppa kappaleix että sai pois.
Onneksi se on peltiä

Kun sen "mutterin" kanta pyörähti pyöreex kun yritin sitä aukasta.
Ja sit se piti vasaralla leipoo kasaan et sen sai pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Sama operaatio olis ittelläkin edessä. Tuli viime syksynä/talvena muljattua sen tulpan kantit pyöreeks, enkä oo tähänpäivään meneessa "joutanu" hakkaa irti sitä tulppaa.Manu300cea24 kirjoitti:Se tulppa voi olla sitten tiukassa!
Munkin piti hakata se tulppa kappaleix että sai pois.
Onneksi se on peltiä![]()
Kun sen "mutterin" kanta pyörähti pyöreex kun yritin sitä aukasta.
Ja sit se piti vasaralla leipoo kasaan et sen sai pois.
Mites lämmititkö tulppaa pillillä yhtään ennenkun alolit murjoo?
Ite aattelin jos laskis eka vedetpois, tulppa punahehkuks ja lekaa+talttaa perää.
No mitäs sillä lohkarilla sitten tekee? Ei kai sitä molempia tarvitte.tonysoprano kirjoitti:Onneksi on kuitenkin webasto, ettei tartte ihan kylmänä käynnistellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei tarvinnu lämmittää mitään.
Nesteet pois ja talttapääruuvari ja vasaraa perään kyllä se voiman alla taipuu
Pitää vaan sit varoo ettei vasara lipee ja tee lohkoon reikää väärään paikkaan.
Helppo oli tehä kun oli ihan rasvamonttu missä pysty kunnolla räiskää.
Ei siellä hirveesti tilaa ole mut kyllä sen saa nyrhättyä pois.
Nesteet pois ja talttapääruuvari ja vasaraa perään kyllä se voiman alla taipuu

Pitää vaan sit varoo ettei vasara lipee ja tee lohkoon reikää väärään paikkaan.
Helppo oli tehä kun oli ihan rasvamonttu missä pysty kunnolla räiskää.
Ei siellä hirveesti tilaa ole mut kyllä sen saa nyrhättyä pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei tartte ei, mutta myyjäliikkeen myyjä oli niin kusipää että kostin takaisin... Kauppakirjassa luki että lohkolämmitin. Luki myös webasto ja muahan ei kuseteta, joten soitin firmaan, että missä lohkari on, kun ei näy. Ne lähetti sen sitten postissa ja myin sen samantienEVO X kirjoitti:No mitäs sillä lohkarilla sitten tekee? Ei kai sitä molempia tarvitte.tonysoprano kirjoitti:Onneksi on kuitenkin webasto, ettei tartte ihan kylmänä käynnistellä.

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.