MB 300 24v CE124 lohkolämmittimen vastus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tonysoprano
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
Paikkakunta: Jyväskylä

MB 300 24v CE124 lohkolämmittimen vastus

Viesti Kirjoittaja tonysoprano »

Missä tuossa moottorissa pitäis olla lohkolämmittimen vastus??? Olen yrittänyt sitä etsiä, eikä löydy. Ostin auton pari päivää sitten ja lapussa luki että lohkolämmitin ja myös myyjä mainitsi sen osto hetkellä.

Suuresti epäilen koko laitteen puuttumista, koska ulkopuolella ei ole "pistorasiaakaan" missään.

Kiitän jo etukäteen!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mulla se lohkolämmittimen vastus on siellä pakosarjojen alapuolella.
Melko takana lohkossa.
En oikeen usko että sulla olis kuskin puolella se vastus.
Ei nimittäin mahdu sinne, että jos siinä sun pirssissä se vastus on niin luulen että se on vänkärin puolella pakosarjojen alla.
Ja jos siinä sellanen on niin pakkohan sen pistokkeekin on olla jossain.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
tonysoprano
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tonysoprano »

Näinhän sitä tosiaan luulis ja siksi otin puheeksi, et voi sit soittaa autoliikkeelle, että eiköhän pistetä lohkolämmitin sinne, ku kerran sellainen piti olla :wink:

Onneksi on kuitenkin webasto, ettei tartte ihan kylmänä käynnistellä.
Avatar
benny
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 17.06.2007 21:20
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja benny »

Pitäisi tuossa viikonlopun aikaan asentaa lohkolämppäri paikoilleen, joten kävin tuossa alkuviikosta moisen ostamassa paikallisesta varaosa liikkeestä. Siellä möivät minulle Calixin vastuksen joka tulee lohkoon kierteillä kiinni, liekkö sitten oikeanlainen kun olen täältä foorumilta lukenut että se pitäisi olla sellainen kartion mallinen kiinnitykseltään :?:
M-B 300 ce-24
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Muistaakseni siinä mun omassa (defa) oli myöskin kierteet. Defan sivuilta kattelin, niin se mun oma sopi todella moneen mersun koneeseen.

Kesällä kun vaihdettiin jäähdytinnesteet, niin päästettiin ne pihalle siitä reiästä, johon se lohkolämmittimen vastus tulee ja siinä kin oli kierteet. Eli eiköhän sulla oikea osa ole kädessä. Ja Tosiaan löytyy sieltä pakosarjojen alta se paikka. Tunnin homma menee asennukseen, jos on oikeat työkalut.

PS: Hommaa 6 litraa pakkasnestettä valmiiksi, koska ne kaikki siis tulee pihalle. Tietty vettä saman verran. Termostaatti kannattaa heittää samalla uusi ja ilmaushan on helppoa, kun lyö auton käyntiin ja puristelee syylärin ylävesiletkua. Ja eiku hommiin.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä sieltä kierteet löytyy.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
benny
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 17.06.2007 21:20
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja benny »

Selevempi homma! No hyvä että on oikeanlainen osa, pitääpä v.lopun aikaan murjaista lämppäri paikoilleen.............
M-B 300 ce-24
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Se tulppa voi olla sitten tiukassa!
Munkin piti hakata se tulppa kappaleix että sai pois.
Onneksi se on peltiä :wink:
Kun sen "mutterin" kanta pyörähti pyöreex kun yritin sitä aukasta.
Ja sit se piti vasaralla leipoo kasaan et sen sai pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Manu300cea24 kirjoitti:Se tulppa voi olla sitten tiukassa!
Munkin piti hakata se tulppa kappaleix että sai pois.
Onneksi se on peltiä :wink:
Kun sen "mutterin" kanta pyörähti pyöreex kun yritin sitä aukasta.
Ja sit se piti vasaralla leipoo kasaan et sen sai pois.
Sama operaatio olis ittelläkin edessä. Tuli viime syksynä/talvena muljattua sen tulpan kantit pyöreeks, enkä oo tähänpäivään meneessa "joutanu" hakkaa irti sitä tulppaa.

Mites lämmititkö tulppaa pillillä yhtään ennenkun alolit murjoo?

Ite aattelin jos laskis eka vedetpois, tulppa punahehkuks ja lekaa+talttaa perää.
Avatar
benny
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 17.06.2007 21:20
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja benny »

Onkos siellä vain se yksi tulppa,etten vaan revi mitään väärää tulppaa pois. Taitashan tuolla olla onneksi tilaa jonkun verran tapella sen tulpan kanssa, no pitää alkaa tutkia huomenna että minkälainen tapaus on kyseessä.
M-B 300 ce-24
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

tonysoprano kirjoitti:Onneksi on kuitenkin webasto, ettei tartte ihan kylmänä käynnistellä.
No mitäs sillä lohkarilla sitten tekee? Ei kai sitä molempia tarvitte.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ei tarvinnu lämmittää mitään.
Nesteet pois ja talttapääruuvari ja vasaraa perään kyllä se voiman alla taipuu :lol:
Pitää vaan sit varoo ettei vasara lipee ja tee lohkoon reikää väärään paikkaan.

Helppo oli tehä kun oli ihan rasvamonttu missä pysty kunnolla räiskää.
Ei siellä hirveesti tilaa ole mut kyllä sen saa nyrhättyä pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
benny
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 17.06.2007 21:20
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja benny »

Kyllä oli suht kettumainen irroittaa se tulppa, mutta kyllähän tuo 5 tunnin mesoamisen jälkeen irtos :roll:
M-B 300 ce-24
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

benny kirjoitti:Kyllä oli suht kettumainen irroittaa se tulppa, mutta kyllähän tuo 5 tunnin mesoamisen jälkeen irtos :roll:
Minä mesosin sillon n.7tuntia. Hitsailin ja hakkasin mutta ei irronnu. Ny tarvis mennä kokeilee uudestaan kun on tullu yks vuosi levättyä.. :D
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

EVO X kirjoitti:
tonysoprano kirjoitti:Onneksi on kuitenkin webasto, ettei tartte ihan kylmänä käynnistellä.
No mitäs sillä lohkarilla sitten tekee? Ei kai sitä molempia tarvitte.
Ei tartte ei, mutta myyjäliikkeen myyjä oli niin kusipää että kostin takaisin... Kauppakirjassa luki että lohkolämmitin. Luki myös webasto ja muahan ei kuseteta, joten soitin firmaan, että missä lohkari on, kun ei näy. Ne lähetti sen sitten postissa ja myin sen samantien :lol:
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Vastaa Viestiin