turbossa vika??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
escort
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.10.2007 18:04

turbossa vika??

Viesti Kirjoittaja escort »

Eli käyttöpeli 300d turbo 92. alkoi sauhuttaa tyhjäkäynnillä ihan pirusti...
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.

jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Re: turbossa vika??

Viesti Kirjoittaja Risto V »

escort kirjoitti:Eli käyttöpeli 300d turbo 92. alkoi sauhuttaa tyhjäkäynnillä ihan pirusti...
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.

jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???
Onko muita oireita? lämpöjen nousua? haiseeko savu erikoiselta? :)
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14195
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ja minkä väristä savu on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: turbossa vika??

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

escort kirjoitti:Eli käyttöpeli 300d turbo 92. alkoi sauhuttaa tyhjäkäynnillä ihan pirusti...
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.

jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???
Oireeleeko käynti, rapiseeko nostajat, onko mennyt kannetiiviste :?:
escort
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.10.2007 18:04

mese

Viesti Kirjoittaja escort »

Ei lämpöjen nousua,ihan yhtäkkiä(tietysti 2km ennen) kun olin matkalla
katsastuseen alkoi pölistä...sauhu onpi melko sinertävää
ja palanu öljy haisee...ja kun nostaa kierroksia mun mielestä sauhutus
vähenee...Arola kun sitä keväällä reeras,niin ainakin hän oli sitä
mieltä ettei nostajille tarvii mitn tehdä :?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: mese

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

escort kirjoitti:Ei lämpöjen nousua,ihan yhtäkkiä(tietysti 2km ennen) kun olin matkalla
katsastuseen alkoi pölistä...sauhu onpi melko sinertävää
ja palanu öljy haisee...ja kun nostaa kierroksia mun mielestä sauhutus
vähenee...Arola kun sitä keväällä reeras,niin ainakin hän oli sitä
mieltä ettei nostajille tarvii mitn tehdä :?
Tarkoitin et jos nostajat pitää ääntä käynnistettäessä, voi olla kannentiiviste mennyt ykkösestä, öljy mennee ykkösen männän päälle ja käy epätasaisesti ja sauhu on meiletön koko aika, kierroksil voi ehkä vähentyä.

Toinen mahdollisuus saattaa olla ehkä turbo, putsari irti turbon päästä ja hemputtaan akselia.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14195
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No olisikohan minullakin sitten vastaavaa vikaa. Auto savuttaa aavistuksen sinertävää kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä ei. Suuttimet vaihdettu toukokuussa kun käynnistettäessä ei "käynyt kaikilla". Oire parani hieman joskin ei kokonaan. Savutukseen sillä ei mieletäni ollut merkitystä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Timo L. kirjoitti:No olisikohan minullakin sitten vastaavaa vikaa. Auto savuttaa aavistuksen sinertävää kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä ei. Suuttimet vaihdettu toukokuussa kun käynnistettäessä ei "käynyt kaikilla". Oire parani hieman joskin ei kokonaan. Savutukseen sillä ei mieletäni ollut merkitystä.
epäilen et sylinterikansi rikki imukanavasta, saa käynistäessä pikkasen nestettä, ei oikeestaan hukkaa, mut sekottaa käynnin....

vastaava ilmiö tulee, jos syöttöpumpun nokka-akselin laakeri pettänyt "peräpäästä" käyntihäiriö kylmänä, koska ruiskutus myöhäinen (4-5)-6 sylintereissä, käynti ontuvaa kylmänä sekä "haisee raakal naftalle"
escort
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.10.2007 18:04

mb

Viesti Kirjoittaja escort »

Akselin päästä tuntuu N.2-3 mm väljä...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mb

Viesti Kirjoittaja veskola »

escort kirjoitti:Akselin päästä tuntuu N.2-3 mm väljä...
no ni, tuli eemelille hommia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: mb

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

escort kirjoitti:Akselin päästä tuntuu N.2-3 mm väljä...
Onko varmasti noin paljon, siipien on täytynyt ottaa jo selvästi koteloon kiinni ja pitäis olla jopa taipuneet päästä ehkä mutkalle :!: Onko päittäistä? Saatko valokuvaa imuaukosta?
escort
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.10.2007 18:04

mb

Viesti Kirjoittaja escort »

No se on noin arvio..selvä väljä kuitenkin.Ahdin on vielä paikallaan mutta ilmeisesti
sen saa ruuvata irti ja alkaa katseleen uutta :oops:
escort
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 15.10.2007 18:04

mb

Viesti Kirjoittaja escort »

No niin vaihtoahdin tuli hommattua,mutta eipä ollut apua...
ajoin koelenkin,ajattelin että jos putkessa on öljyä niin kohta lakkaa sauhutus...vaan ei,illalla kävin vähän ajelees niin öljytikunvälin söi n50km
matkalla...eli onko sitten kansi ylös seuraava homma :?
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Kyllä se kannattaa auki ottaa kun ei tuollainen määrä öljyä noin vain katoa :roll: oot varmaan tutkinut ulkoisesti että mistään ei ole valunut öljyä? :) eikä mitään erikoista paisuntasäiliössä (vaahtoa, erikoisen näköistä nestettä) oliko vaihto ahdin uusi? :)
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Vastaa Viestiin