turbossa vika??
turbossa vika??
Eli käyttöpeli 300d turbo 92. alkoi sauhuttaa tyhjäkäynnillä ihan pirusti...
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.
jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.
jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???
Re: turbossa vika??
Onko muita oireita? lämpöjen nousua? haiseeko savu erikoiselta?escort kirjoitti:Eli käyttöpeli 300d turbo 92. alkoi sauhuttaa tyhjäkäynnillä ihan pirusti...
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.
jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???

W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: turbossa vika??
Oireeleeko käynti, rapiseeko nostajat, onko mennyt kannetiivisteescort kirjoitti:Eli käyttöpeli 300d turbo 92. alkoi sauhuttaa tyhjäkäynnillä ihan pirusti...
300 000 km meni kesällä rikki,keväällä tehty mynässä pumppuhuolto.
jos ahdin vika kannattaako lähettää huoltoon vai katsella uusi ???

mese
Ei lämpöjen nousua,ihan yhtäkkiä(tietysti 2km ennen) kun olin matkalla
katsastuseen alkoi pölistä...sauhu onpi melko sinertävää
ja palanu öljy haisee...ja kun nostaa kierroksia mun mielestä sauhutus
vähenee...Arola kun sitä keväällä reeras,niin ainakin hän oli sitä
mieltä ettei nostajille tarvii mitn tehdä
katsastuseen alkoi pölistä...sauhu onpi melko sinertävää
ja palanu öljy haisee...ja kun nostaa kierroksia mun mielestä sauhutus
vähenee...Arola kun sitä keväällä reeras,niin ainakin hän oli sitä
mieltä ettei nostajille tarvii mitn tehdä

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: mese
Tarkoitin et jos nostajat pitää ääntä käynnistettäessä, voi olla kannentiiviste mennyt ykkösestä, öljy mennee ykkösen männän päälle ja käy epätasaisesti ja sauhu on meiletön koko aika, kierroksil voi ehkä vähentyä.escort kirjoitti:Ei lämpöjen nousua,ihan yhtäkkiä(tietysti 2km ennen) kun olin matkalla
katsastuseen alkoi pölistä...sauhu onpi melko sinertävää
ja palanu öljy haisee...ja kun nostaa kierroksia mun mielestä sauhutus
vähenee...Arola kun sitä keväällä reeras,niin ainakin hän oli sitä
mieltä ettei nostajille tarvii mitn tehdä
Toinen mahdollisuus saattaa olla ehkä turbo, putsari irti turbon päästä ja hemputtaan akselia.
No olisikohan minullakin sitten vastaavaa vikaa. Auto savuttaa aavistuksen sinertävää kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä ei. Suuttimet vaihdettu toukokuussa kun käynnistettäessä ei "käynyt kaikilla". Oire parani hieman joskin ei kokonaan. Savutukseen sillä ei mieletäni ollut merkitystä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
epäilen et sylinterikansi rikki imukanavasta, saa käynistäessä pikkasen nestettä, ei oikeestaan hukkaa, mut sekottaa käynnin....Timo L. kirjoitti:No olisikohan minullakin sitten vastaavaa vikaa. Auto savuttaa aavistuksen sinertävää kylmänä tyhjäkäynnillä, lämpimänä ei. Suuttimet vaihdettu toukokuussa kun käynnistettäessä ei "käynyt kaikilla". Oire parani hieman joskin ei kokonaan. Savutukseen sillä ei mieletäni ollut merkitystä.
vastaava ilmiö tulee, jos syöttöpumpun nokka-akselin laakeri pettänyt "peräpäästä" käyntihäiriö kylmänä, koska ruiskutus myöhäinen (4-5)-6 sylintereissä, käynti ontuvaa kylmänä sekä "haisee raakal naftalle"
Re: mb
no ni, tuli eemelille hommia.escort kirjoitti:Akselin päästä tuntuu N.2-3 mm väljä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: mb
Onko varmasti noin paljon, siipien on täytynyt ottaa jo selvästi koteloon kiinni ja pitäis olla jopa taipuneet päästä ehkä mutkalleescort kirjoitti:Akselin päästä tuntuu N.2-3 mm väljä...

mb
No niin vaihtoahdin tuli hommattua,mutta eipä ollut apua...
ajoin koelenkin,ajattelin että jos putkessa on öljyä niin kohta lakkaa sauhutus...vaan ei,illalla kävin vähän ajelees niin öljytikunvälin söi n50km
matkalla...eli onko sitten kansi ylös seuraava homma
ajoin koelenkin,ajattelin että jos putkessa on öljyä niin kohta lakkaa sauhutus...vaan ei,illalla kävin vähän ajelees niin öljytikunvälin söi n50km
matkalla...eli onko sitten kansi ylös seuraava homma

Kyllä se kannattaa auki ottaa kun ei tuollainen määrä öljyä noin vain katoa
oot varmaan tutkinut ulkoisesti että mistään ei ole valunut öljyä?
eikä mitään erikoista paisuntasäiliössä (vaahtoa, erikoisen näköistä nestettä) oliko vaihto ahdin uusi? 



W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]