W202 Ostamassa
W202 Ostamassa
Terve Mieheen!
Mielessä pyörisi tällä hetkellä sopuhintaisen C180-bensamesen hankkiminen, ja tarvisin vähän käytännön kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä kiesistä.
Eli onko miten herkkä ruostumaan erityisesti alkupään mallit (93-95)?
Eikös näissä ole jakopää ketjulla, ja minkälainen huolto-ohjelma mb:ssä yleensäkin ottaen on? 15/30?
Kuinka janoinen tuollainen 1.8 on matka/seka-ajossa?
On mitään muita jippoja/nice-to-know-juttuja, joita tulisi ottaa huomioon autoa hankittaessa?
Nöyrimmät kiitokseni kaikille vastaamaan vaivautuneille.
Mielessä pyörisi tällä hetkellä sopuhintaisen C180-bensamesen hankkiminen, ja tarvisin vähän käytännön kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä kiesistä.
Eli onko miten herkkä ruostumaan erityisesti alkupään mallit (93-95)?
Eikös näissä ole jakopää ketjulla, ja minkälainen huolto-ohjelma mb:ssä yleensäkin ottaen on? 15/30?
Kuinka janoinen tuollainen 1.8 on matka/seka-ajossa?
On mitään muita jippoja/nice-to-know-juttuja, joita tulisi ottaa huomioon autoa hankittaessa?
Nöyrimmät kiitokseni kaikille vastaamaan vaivautuneille.
Itselläni on W202. 8/93 - valmistettu, jotku puhuvat "esituotanto" sarjasta.? kun W202 vissiin varsinaisesti tuli vuonna 94. Kone on 220diesel, sillä surullisenkuuluisella lucaksen jakajapumpulla. Itselläni ei ole ollut vielä onkelmia sen suhteen enkä tiedä että onko vaihdettu vielä ikinä. Mittarissa 265tkm. Saksantuonti.
180C puhuvat että olis turhan laiska. Vähän kuutioita ja paljon massa = laiska + bensaa palaa.
Kuulemma 2 litranen menee samoihin kulutuslukemiin ja kulkee paremmin.
Itselläni ei kokemusta. Mersun kaikki moottorit on ketjulla.
Ruosteissa tyypillisimmät "piilossa" olevat kohdat taitaa olla : Takaluukussa lukonympärystä,ovien tiivisteiden alla,kylkilistojen alla, takamatkustajien jalkojen alla "peltisauma" ja takakontissa peltisauma(t).
Sistilojen puhallin saattaa vinkua kylmillä ilmoilla.
Ajovalot surkeat, paranee jos laittaa xenonit.
Akselistojen tuennat/nivelet on mersuissa tyypillisesti kulutustavaraa. Nivelet ei kauhiastimaksa.
Eipäs nyt muuta tuu äkkiseltään mieleen. Haulla löytyy ja kysellä voi lisää jos joku 180 omistaja osais vastata paremmin.
180C puhuvat että olis turhan laiska. Vähän kuutioita ja paljon massa = laiska + bensaa palaa.


Ruosteissa tyypillisimmät "piilossa" olevat kohdat taitaa olla : Takaluukussa lukonympärystä,ovien tiivisteiden alla,kylkilistojen alla, takamatkustajien jalkojen alla "peltisauma" ja takakontissa peltisauma(t).
Sistilojen puhallin saattaa vinkua kylmillä ilmoilla.
Ajovalot surkeat, paranee jos laittaa xenonit.
Akselistojen tuennat/nivelet on mersuissa tyypillisesti kulutustavaraa. Nivelet ei kauhiastimaksa.
Eipäs nyt muuta tuu äkkiseltään mieleen. Haulla löytyy ja kysellä voi lisää jos joku 180 omistaja osais vastata paremmin.

Itsellä löytyy w202 C180 -93 automaatti 1.8i bensakoneella. Bensaa menee sellainen noin 8,3l/100km seka-ajossa. Pitkää matkaa kun ajaa niin menee sinne 7,8l puolelle (mahdollisesti kulutus laskisi vielä vähän alemmaksikin jos ajaisi jotain muuta kuin 120km/h nopeutta).
Ruostetta löytyy niistä perinteisistä paikoista eli muovilistojen takaa. Muuten ainakin oma mallini on varsin hyvin säästynyt ruosteelta ottaen huomioon ettei pohjassa ainakaan mitään massaa ollut kun autoni ostin. Kilometrejä on tähän kertynyt 230 000 ja tähän mennessä itsellä pitänyt ainoastaan bensapumppu uusia. Huoltomies, jolta bensapumpun tilasin tosin kertoi, että olin (muistaakseni) vasta toinen henkilö hänen uransa aikana jolle on tuo pumppu pitänyt uusia. Ajovaloilla tosiaan, hieman kärjistettynä, ei näe yhtään mitään yhtään minne.
Ruostetta löytyy niistä perinteisistä paikoista eli muovilistojen takaa. Muuten ainakin oma mallini on varsin hyvin säästynyt ruosteelta ottaen huomioon ettei pohjassa ainakaan mitään massaa ollut kun autoni ostin. Kilometrejä on tähän kertynyt 230 000 ja tähän mennessä itsellä pitänyt ainoastaan bensapumppu uusia. Huoltomies, jolta bensapumpun tilasin tosin kertoi, että olin (muistaakseni) vasta toinen henkilö hänen uransa aikana jolle on tuo pumppu pitänyt uusia. Ajovaloilla tosiaan, hieman kärjistettynä, ei näe yhtään mitään yhtään minne.
Ruostepaikat:
Takaluukun lukon ympärystä
jos takaluukun tiiviste takalasin puolelta löysä (siis irtoo helposti) voi pelti olla alta ruosteessa kun siellä makaa kosteutta yleensä
kylkilistojen alta
ovien alalistojen alta
ovien tiivisteiden alta
helmanpäällä olevan muovilistan alta
Huoltoväli muistaakseni 15 tkm
Jakopää ketjulla
Automaatilla meni itsellä reippasti ajettuna maantiellä alle 8l/100km,
kaupungissa enemmän.
Ei ole mielestäni tolla 1,8:lla laiska,mutta ei isompi motti haitaksikaan ole.
sisätilan lämppäri on valmis jos vikisee, jos öljyä konehuoneessa niin tyyppivikana kannetiivistevuoto, kun jotkin pultit löystyy ajan saatossa. Itsellä vuosi mutta ei ollut mitään haittaa.
Itellä oli 4v ja n 90tkm ja ei pahaa sanottavaa
Takaluukun lukon ympärystä
jos takaluukun tiiviste takalasin puolelta löysä (siis irtoo helposti) voi pelti olla alta ruosteessa kun siellä makaa kosteutta yleensä
kylkilistojen alta
ovien alalistojen alta
ovien tiivisteiden alta
helmanpäällä olevan muovilistan alta
Huoltoväli muistaakseni 15 tkm
Jakopää ketjulla
Automaatilla meni itsellä reippasti ajettuna maantiellä alle 8l/100km,
kaupungissa enemmän.
Ei ole mielestäni tolla 1,8:lla laiska,mutta ei isompi motti haitaksikaan ole.
sisätilan lämppäri on valmis jos vikisee, jos öljyä konehuoneessa niin tyyppivikana kannetiivistevuoto, kun jotkin pultit löystyy ajan saatossa. Itsellä vuosi mutta ei ollut mitään haittaa.
Itellä oli 4v ja n 90tkm ja ei pahaa sanottavaa
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
- Richard Leijonamieli
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
Oma kulkine on W202 vuosimallia -94, 1.8 bensakoneella ja manuaalilaatikolla. Auto on ollut reilun vuoden verran käytössä ja uusia on tarvinnut ainoastaan termostaatti. Meinaan kun oli koneen lämmöt hiukan liian alhaiset. Taloudellisella ajotavalla pääsee helposti 7 litraan/100km maantieajossa ja jopa alle. Kaupunkiajossa en ole mitannut kulutusta, mutta viehän se luonnollisesti enemmän.
Ruostepaikkana voisi mainita lisäksi takakontin, josta maton ja vararenkaan alta paljastui ruostelaikkuja sieltä sun täältä.
Ruostepaikkana voisi mainita lisäksi takakontin, josta maton ja vararenkaan alta paljastui ruostelaikkuja sieltä sun täältä.
lisää...
Listojen irroitus :
- Oven alalista : kampeamalla suoraan alaspäin. Aloita vääntämällä päätyä ensin alaspäin. Etene pikkuhiljaa keskemmälle. Älä väännä julkisivun puolelta, ettei listan "kumihuuli" mene pahaksi.
Kannattaa laittaa uudet klemmarit, koska niillä saa listan kiinnityksen taas tiukaksi, sillä jos klemmareissa on väljää, niin kuraa alkaa kertyä listan väliin.
- Helman päällä oleva lista : vääntämällä ylöspäin.
Hyvänä apuna taas leveä meisseli, jolla pääsee hallitusti vääntelemään.
Kaikessa tässä tietysti on tärkeää edetä varovaisesti, mutta päättäväisesti...niin listat jää ehjiksi.
- Oven alalista : kampeamalla suoraan alaspäin. Aloita vääntämällä päätyä ensin alaspäin. Etene pikkuhiljaa keskemmälle. Älä väännä julkisivun puolelta, ettei listan "kumihuuli" mene pahaksi.
Kannattaa laittaa uudet klemmarit, koska niillä saa listan kiinnityksen taas tiukaksi, sillä jos klemmareissa on väljää, niin kuraa alkaa kertyä listan väliin.
- Helman päällä oleva lista : vääntämällä ylöspäin.
Hyvänä apuna taas leveä meisseli, jolla pääsee hallitusti vääntelemään.
Kaikessa tässä tietysti on tärkeää edetä varovaisesti, mutta päättäväisesti...niin listat jää ehjiksi.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Juuri ylläkuvatun lailla listat irtoo ja kannattaa uusia ne nastojen vastakappaleet niin saa kunnon kiinnityksen listoihin, eivät ole arvokkaita.
Toi helmanpäällä oleva lista kyllä voi vääntyä takaovenpuolelta huonoon kuntoon mutta maksaa Kl:llä muistaakseni n25€/kpl kiinnikkeineen (siihen on tehty sellainen lyhyt jatko-osa, josta voi vääntyä).
Toi helmanpäällä oleva lista kyllä voi vääntyä takaovenpuolelta huonoon kuntoon mutta maksaa Kl:llä muistaakseni n25€/kpl kiinnikkeineen (siihen on tehty sellainen lyhyt jatko-osa, josta voi vääntyä).
W211 280 A facelift
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W202 Ostamassa
Ois saksassa hyvä C180 66000 ajettu 1993 hintapyyntö 3950euroa,katsozell kirjoitti:Terve Mieheen!
Mielessä pyörisi tällä hetkellä sopuhintaisen C180-bensamesen hankkiminen, ja tarvisin vähän käytännön kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä kiesistä.
Eli onko miten herkkä ruostumaan erityisesti alkupään mallit (93-95)?
Eikös näissä ole jakopää ketjulla, ja minkälainen huolto-ohjelma mb:ssä yleensäkin ottaen on? 15/30?
Kuinka janoinen tuollainen 1.8 on matka/seka-ajossa?
On mitään muita jippoja/nice-to-know-juttuja, joita tulisi ottaa huomioon autoa hankittaessa?
Nöyrimmät kiitokseni kaikille vastaamaan vaivautuneille.
http://home.mobile.de/AllmecoLeasingAg
Verot 2000-2500euroa,tuonti n.1500euroa,siitä se hinta muodostuu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W202 Ostamassa
Tavallaan aika järjetöntä rahdata saksasta-asti tuolloista kun tosiaan jo liikenteeseen saattaminen maksaa samanverran kuin itse auto.jussilampi kirjoitti:
Ois saksassa hyvä C180 66000 ajettu 1993 hintapyyntö 3950euroa,katso
http://home.mobile.de/AllmecoLeasingAg
Verot 2000-2500euroa,tuonti n.1500euroa,siitä se hinta muodostuu.
Mutta toki siltikin sitten halvempi kuin suomessa vastaavat. eikä edes löydy suomesta yhtähyväkuntoista jne.
lisää
..ehkä tavallaan, mutta olen ostanut saksasta autoja, joista on maksettu kuluja enemmän kuin auton hinta oli. Olen vaan ajatellut "viivan alle" jäävää summaa yhteensä. ( ja auton kuntoa ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W202 Ostamassa
JUHHisi kirjoitti:Tavallaan aika järjetöntä rahdata saksasta-asti tuolloista kun tosiaan jo liikenteeseen saattaminen maksaa samanverran kuin itse auto.jussilampi kirjoitti:
Ois saksassa hyvä C180 66000 ajettu 1993 hintapyyntö 3950euroa,katso
http://home.mobile.de/AllmecoLeasingAg
Verot 2000-2500euroa,tuonti n.1500euroa,siitä se hinta muodostuu.
Mutta toki siltikin sitten halvempi kuin suomessa vastaavat. eikä edes löydy suomesta yhtähyväkuntoista jne.
zell haluaa ostaa tuollaisen auton,ja oli vaan esimerkkinä.
Kyllä sieltä tuodaan paljon vanhempiakin autoja ja on muuten autokanta niin suuri ettei tarvitse ostaa esim.vanhaa c-sarjaa jossa takalukon ympärys ruosteessa,ja ovien alaosat paskaksi lahonnut.
Se että autoverot ja tuonti maksaa,enempi kuin auto johtuu suomen hinnoittelusta jonka mukaan vero määräytyy, ja siitä kun itse auto on niin halpa.Pitää myös ottaa huomioon ettei kaikilla ole repputolkulla euroja autoon laittaa,ja kuitenkin edullisestikin saa auton jolla paljon kilsoja jäljellä ja kehtaa vielä ajella,se mikä on järjetöntä päätelköön jokainen itse,kalliimmissa autoissa vuoden arvonalennus,on helposti vuodessa samaa luokkaa mitä koko esimerkki auto maksaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D