W202 Ostamassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
zell
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 15.10.2007 20:16
Paikkakunta: Båri

W202 Ostamassa

Viesti Kirjoittaja zell »

Terve Mieheen!

Mielessä pyörisi tällä hetkellä sopuhintaisen C180-bensamesen hankkiminen, ja tarvisin vähän käytännön kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä kiesistä.

Eli onko miten herkkä ruostumaan erityisesti alkupään mallit (93-95)?
Eikös näissä ole jakopää ketjulla, ja minkälainen huolto-ohjelma mb:ssä yleensäkin ottaen on? 15/30?
Kuinka janoinen tuollainen 1.8 on matka/seka-ajossa?
On mitään muita jippoja/nice-to-know-juttuja, joita tulisi ottaa huomioon autoa hankittaessa?

Nöyrimmät kiitokseni kaikille vastaamaan vaivautuneille.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Itselläni on W202. 8/93 - valmistettu, jotku puhuvat "esituotanto" sarjasta.? kun W202 vissiin varsinaisesti tuli vuonna 94. Kone on 220diesel, sillä surullisenkuuluisella lucaksen jakajapumpulla. Itselläni ei ole ollut vielä onkelmia sen suhteen enkä tiedä että onko vaihdettu vielä ikinä. Mittarissa 265tkm. Saksantuonti.

180C puhuvat että olis turhan laiska. Vähän kuutioita ja paljon massa = laiska + bensaa palaa. :?: Kuulemma 2 litranen menee samoihin kulutuslukemiin ja kulkee paremmin. :?: Itselläni ei kokemusta. Mersun kaikki moottorit on ketjulla.

Ruosteissa tyypillisimmät "piilossa" olevat kohdat taitaa olla : Takaluukussa lukonympärystä,ovien tiivisteiden alla,kylkilistojen alla, takamatkustajien jalkojen alla "peltisauma" ja takakontissa peltisauma(t).

Sistilojen puhallin saattaa vinkua kylmillä ilmoilla.
Ajovalot surkeat, paranee jos laittaa xenonit.
Akselistojen tuennat/nivelet on mersuissa tyypillisesti kulutustavaraa. Nivelet ei kauhiastimaksa.

Eipäs nyt muuta tuu äkkiseltään mieleen. Haulla löytyy ja kysellä voi lisää jos joku 180 omistaja osais vastata paremmin. :idea:
SakkeM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 12.10.2007 21:24
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja SakkeM »

Itsellä löytyy w202 C180 -93 automaatti 1.8i bensakoneella. Bensaa menee sellainen noin 8,3l/100km seka-ajossa. Pitkää matkaa kun ajaa niin menee sinne 7,8l puolelle (mahdollisesti kulutus laskisi vielä vähän alemmaksikin jos ajaisi jotain muuta kuin 120km/h nopeutta).

Ruostetta löytyy niistä perinteisistä paikoista eli muovilistojen takaa. Muuten ainakin oma mallini on varsin hyvin säästynyt ruosteelta ottaen huomioon ettei pohjassa ainakaan mitään massaa ollut kun autoni ostin. Kilometrejä on tähän kertynyt 230 000 ja tähän mennessä itsellä pitänyt ainoastaan bensapumppu uusia. Huoltomies, jolta bensapumpun tilasin tosin kertoi, että olin (muistaakseni) vasta toinen henkilö hänen uransa aikana jolle on tuo pumppu pitänyt uusia. Ajovaloilla tosiaan, hieman kärjistettynä, ei näe yhtään mitään yhtään minne.
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Ruostepaikat:
Takaluukun lukon ympärystä
jos takaluukun tiiviste takalasin puolelta löysä (siis irtoo helposti) voi pelti olla alta ruosteessa kun siellä makaa kosteutta yleensä
kylkilistojen alta
ovien alalistojen alta
ovien tiivisteiden alta
helmanpäällä olevan muovilistan alta

Huoltoväli muistaakseni 15 tkm
Jakopää ketjulla

Automaatilla meni itsellä reippasti ajettuna maantiellä alle 8l/100km,
kaupungissa enemmän.

Ei ole mielestäni tolla 1,8:lla laiska,mutta ei isompi motti haitaksikaan ole.

sisätilan lämppäri on valmis jos vikisee, jos öljyä konehuoneessa niin tyyppivikana kannetiivistevuoto, kun jotkin pultit löystyy ajan saatossa. Itsellä vuosi mutta ei ollut mitään haittaa.

Itellä oli 4v ja n 90tkm ja ei pahaa sanottavaa
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avatar
Richard Leijonamieli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Richard Leijonamieli »

Oma kulkine on W202 vuosimallia -94, 1.8 bensakoneella ja manuaalilaatikolla. Auto on ollut reilun vuoden verran käytössä ja uusia on tarvinnut ainoastaan termostaatti. Meinaan kun oli koneen lämmöt hiukan liian alhaiset. Taloudellisella ajotavalla pääsee helposti 7 litraan/100km maantieajossa ja jopa alle. Kaupunkiajossa en ole mitannut kulutusta, mutta viehän se luonnollisesti enemmän.

Ruostepaikkana voisi mainita lisäksi takakontin, josta maton ja vararenkaan alta paljastui ruostelaikkuja sieltä sun täältä.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

paaki kirjoitti:Ruostepaikat:

ovien alalistojen alta

helmanpäällä olevan muovilistan alta
Mites nuo kyseiset listat irtoavat? Omassani näyttäis olevan vähän "kyhmyjä" siinä listan alla. :x
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Listojen irroitus :

- Oven alalista : kampeamalla suoraan alaspäin. Aloita vääntämällä päätyä ensin alaspäin. Etene pikkuhiljaa keskemmälle. Älä väännä julkisivun puolelta, ettei listan "kumihuuli" mene pahaksi.
Kannattaa laittaa uudet klemmarit, koska niillä saa listan kiinnityksen taas tiukaksi, sillä jos klemmareissa on väljää, niin kuraa alkaa kertyä listan väliin.

- Helman päällä oleva lista : vääntämällä ylöspäin.
Hyvänä apuna taas leveä meisseli, jolla pääsee hallitusti vääntelemään.

Kaikessa tässä tietysti on tärkeää edetä varovaisesti, mutta päättäväisesti...niin listat jää ehjiksi.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Juuri ylläkuvatun lailla listat irtoo ja kannattaa uusia ne nastojen vastakappaleet niin saa kunnon kiinnityksen listoihin, eivät ole arvokkaita.
Toi helmanpäällä oleva lista kyllä voi vääntyä takaovenpuolelta huonoon kuntoon mutta maksaa Kl:llä muistaakseni n25€/kpl kiinnikkeineen (siihen on tehty sellainen lyhyt jatko-osa, josta voi vääntyä).
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W202 Ostamassa

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

zell kirjoitti:Terve Mieheen!

Mielessä pyörisi tällä hetkellä sopuhintaisen C180-bensamesen hankkiminen, ja tarvisin vähän käytännön kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä kiesistä.

Eli onko miten herkkä ruostumaan erityisesti alkupään mallit (93-95)?
Eikös näissä ole jakopää ketjulla, ja minkälainen huolto-ohjelma mb:ssä yleensäkin ottaen on? 15/30?
Kuinka janoinen tuollainen 1.8 on matka/seka-ajossa?
On mitään muita jippoja/nice-to-know-juttuja, joita tulisi ottaa huomioon autoa hankittaessa?

Nöyrimmät kiitokseni kaikille vastaamaan vaivautuneille.
Ois saksassa hyvä C180 66000 ajettu 1993 hintapyyntö 3950euroa,katso
http://home.mobile.de/AllmecoLeasingAg
Verot 2000-2500euroa,tuonti n.1500euroa,siitä se hinta muodostuu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Re: W202 Ostamassa

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

jussilampi kirjoitti:
Ois saksassa hyvä C180 66000 ajettu 1993 hintapyyntö 3950euroa,katso
http://home.mobile.de/AllmecoLeasingAg
Verot 2000-2500euroa,tuonti n.1500euroa,siitä se hinta muodostuu.
Tavallaan aika järjetöntä rahdata saksasta-asti tuolloista kun tosiaan jo liikenteeseen saattaminen maksaa samanverran kuin itse auto.
Mutta toki siltikin sitten halvempi kuin suomessa vastaavat. eikä edes löydy suomesta yhtähyväkuntoista jne.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

..ehkä tavallaan, mutta olen ostanut saksasta autoja, joista on maksettu kuluja enemmän kuin auton hinta oli. Olen vaan ajatellut "viivan alle" jäävää summaa yhteensä. ( ja auton kuntoa ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W202 Ostamassa

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JUHHisi kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Ois saksassa hyvä C180 66000 ajettu 1993 hintapyyntö 3950euroa,katso
http://home.mobile.de/AllmecoLeasingAg
Verot 2000-2500euroa,tuonti n.1500euroa,siitä se hinta muodostuu.
Tavallaan aika järjetöntä rahdata saksasta-asti tuolloista kun tosiaan jo liikenteeseen saattaminen maksaa samanverran kuin itse auto.
Mutta toki siltikin sitten halvempi kuin suomessa vastaavat. eikä edes löydy suomesta yhtähyväkuntoista jne.

zell haluaa ostaa tuollaisen auton,ja oli vaan esimerkkinä.
Kyllä sieltä tuodaan paljon vanhempiakin autoja ja on muuten autokanta niin suuri ettei tarvitse ostaa esim.vanhaa c-sarjaa jossa takalukon ympärys ruosteessa,ja ovien alaosat paskaksi lahonnut.
Se että autoverot ja tuonti maksaa,enempi kuin auto johtuu suomen hinnoittelusta jonka mukaan vero määräytyy, ja siitä kun itse auto on niin halpa.Pitää myös ottaa huomioon ettei kaikilla ole repputolkulla euroja autoon laittaa,ja kuitenkin edullisestikin saa auton jolla paljon kilsoja jäljellä ja kehtaa vielä ajella,se mikä on järjetöntä päätelköön jokainen itse,kalliimmissa autoissa vuoden arvonalennus,on helposti vuodessa samaa luokkaa mitä koko esimerkki auto maksaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin