MB 300 ce 24v

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lapasotka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 04.10.2005 22:14

MB 300 ce 24v

Viesti Kirjoittaja Lapasotka »

Missäs päin on 300 ce 24v vm. -89 sytkän ohjausboxi?
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: MB 300 ce 24v

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Lapasotka kirjoitti:Missäs päin on 300 ce 24v vm. -89 sytkän ohjausboxi?
Ei aavistustakaan, mutta kerroppa millainen on tuo laite ajella ja kuinka muuten tuntumat ?

Oli aikoinaan haaveissa juuri tuollainen hankkia. Kuitenkin aika kului ja työt muuttui ja diisseliin tuli sitten mentyä lopulta.

Aina, kun kaupungilla nään tollasen coupen, niin tarkistan takaluukun merkinnät. Aika harvoin näkee just tolla koneella olevaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Se on siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä konehuoneessa.

Ei taida alkuperäinen olla? vm89? Tietääkseni ensimmäinen 24V tuli -90.

Jukalle sen verta, että ei se takalätkä aina sano mitään.. Minun takalätkä on tällä hetkellä hyllyssä, kun totesin maalauksen yhteydessä että hemmetin ruma se lätkä on, joten jätin pois :wink:
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kryptonite kirjoitti:Se on siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä konehuoneessa.

Ei taida alkuperäinen olla? vm89? Tietääkseni ensimmäinen 24V tuli -90.

Jukalle sen verta, että ei se takalätkä aina sano mitään.. Minun takalätkä on tällä hetkellä hyllyssä, kun totesin maalauksen yhteydessä että hemmetin ruma se lätkä on, joten jätin pois :wink:
Joo munkin tietojen mukaan eka tuli 90 malliin.

Lätkä... se on ISO ja itekin harkitsen sen poistamista. Onkohan tol 12V ja 24V version pakoputkien päillä eroa ;) vaikka 48mm*2 / 51mm*2?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Onneksi edellinen omistaja on jo todennut tuon lätkän olevan ruma. Olisivat mersun herrat voinut suunnitella vähän pienemmän tai jakaneet ton molemmille puolille. Ei sovi sitten millään tuohon takakonttiin.

Mutta kivahan tuollaisella on ajella. Bensaa kuluu raakasti, mutta kiva kiusata kaikkia amiscorollavirityksiä vanhalla "laiskalla" mersulla :twisted: Itse olen ainakin tykännyt ja kovasti.

Pakoputken pääthän on muuten niin piilossa että niistä on vaikea tunnistaa. Ainakin se etupäästä takapönttöön tuleva putken halkaisija on n. aika paljon :shock: Poistuu ainakin kaasut.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Sergey kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Se on siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä konehuoneessa.

Ei taida alkuperäinen olla? vm89? Tietääkseni ensimmäinen 24V tuli -90.

Jukalle sen verta, että ei se takalätkä aina sano mitään.. Minun takalätkä on tällä hetkellä hyllyssä, kun totesin maalauksen yhteydessä että hemmetin ruma se lätkä on, joten jätin pois :wink:
Joo munkin tietojen mukaan eka tuli 90 malliin.
Meneeköhän hiusten halkomiseksi, Mercefreaken antaa tällaiset valmistuskuukaudet/vuodet: 300 CE-24 08/1989-11/1992

Lapasotka, syötäppä tuonne autosi VIN-koodi:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Siis koodi, jossa WDB ja 17 numeroa, niin saat tietää valmistusajankohdan ja varusteet..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Lapasotka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 04.10.2005 22:14

Viesti Kirjoittaja Lapasotka »

No tein näköjään uuden aiheen tosta kysymyksestäni!
Eli on se alkuperäinen 24 V ,käyttöönotto 24.10.1989!
Lakkas toi MB yhtäkkiä käymästä,starttaa normaalisti mutta kipinä hukassa.
On kuulemma 24 v tyyppivika tommonen sytkäboxin hajoaminen!
Niin olis hyvä tietää missä toi boxi sijaitsee,niin voisin ottaa numerot ylös ja katsoo jos Ruotsista tai Saksasta sais sopivasti!
Kun täällä noista käytetyistä pyydetään 800-1000 e?!?!
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kryptonite kirjoitti:Se on siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä konehuoneessa.:
220.128 Black Mirror
Avatar
Lapasotka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 04.10.2005 22:14

Viesti Kirjoittaja Lapasotka »

Joo nyt löytyi ,Kiitos tiedosta Kryptonite!

Onko sulla ollu noissa omissa 24 V vastaavaa ongelmaa?
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Esa H. kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Se on siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä konehuoneessa.

Ei taida alkuperäinen olla? vm89? Tietääkseni ensimmäinen 24V tuli -90.

Jukalle sen verta, että ei se takalätkä aina sano mitään.. Minun takalätkä on tällä hetkellä hyllyssä, kun totesin maalauksen yhteydessä että hemmetin ruma se lätkä on, joten jätin pois :wink:
Joo munkin tietojen mukaan eka tuli 90 malliin.
Meneeköhän hiusten halkomiseksi, Mercefreaken antaa tällaiset valmistuskuukaudet/vuodet: 300 CE-24 08/1989-11/1992

Lapasotka, syötäppä tuonne autosi VIN-koodi:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Siis koodi, jossa WDB ja 17 numeroa, niin saat tietää valmistusajankohdan ja varusteet..
Itse kokeilin tuota vin koodia, mutta sillä ei löytynyt mitään :roll:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Lapasotka kirjoitti:Joo nyt löytyi ,Kiitos tiedosta Kryptonite!

Onko sulla ollu noissa omissa 24 V vastaavaa ongelmaa?
Ei

Tuli vielä mieleen, että oletko tutkinut edes, että saako se bensaa?
Ei se vika välttämättä aina ole sytytyksessä! Bensan saanti voi olla yksi syy.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Su 21.10.2007 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

TuNa kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Se on siinä kuskinpuolen lokasuojan päällä konehuoneessa.

Ei taida alkuperäinen olla? vm89? Tietääkseni ensimmäinen 24V tuli -90.

Jukalle sen verta, että ei se takalätkä aina sano mitään.. Minun takalätkä on tällä hetkellä hyllyssä, kun totesin maalauksen yhteydessä että hemmetin ruma se lätkä on, joten jätin pois :wink:
Joo munkin tietojen mukaan eka tuli 90 malliin.
Meneeköhän hiusten halkomiseksi, Mercefreaken antaa tällaiset valmistuskuukaudet/vuodet: 300 CE-24 08/1989-11/1992

Lapasotka, syötäppä tuonne autosi VIN-koodi:
http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Siis koodi, jossa WDB ja 17 numeroa, niin saat tietää valmistusajankohdan ja varusteet..
Itse kokeilin tuota vin koodia, mutta sillä ei löytynyt mitään :roll:
Pistäs se vin koodi tänne, niin katsotaan onko siinä jotain hämärää.
220.128 Black Mirror
Avatar
Lapasotka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ti 04.10.2005 22:14

Viesti Kirjoittaja Lapasotka »

Oon kyllä katsonut bensapuolen...saa bensaa

Mutta kipinää ei tule!
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Lapasotka kirjoitti:Oon kyllä katsonut bensapuolen...saa bensaa

Mutta kipinää ei tule!
ok, oletko puolaa yrittänyt vaihtaa? voi myös olla siinä vika. Tai virranjakajan kannen hiili on palanut.. Tuon hiilen palamisen näkee kyllä silmälläkin..

Ps tuosta on ollut juttua että jos käyttää vastuksellisia tulppia, niin se rikkoo tuon sytytysohjain yksikön, eli kipinävahvistimen!
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin