W140 testattu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

W140 testattu

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kun tuota W140-mallia on tullut haikailtua, niin osuipa juuri puolivahingossa tilaisuus testata moinen laite. Eli kaverille oli tullut tuollainen peli huoltoon ja pitihän sitä päästä kokaisemaan - siis autoa :shock:
Vuosimalli oli tosin ensisarjaa eli '91, mutta kyllähän kehitystäkin on tapahtunut. Kuitenkin ero 126:een oli yllättävän pieni, mutta samalla tavalla tuossa kolmisatasessa oli kotonaan ensi metreiltä alkaen. Tämä peli oli vain 88 tonttua ajettu, muuten melko perusvarusteinen ja kangasverhoilulla. Kyllä siinä kutvosessakin voimaa oli melko rivakasti, mutta tokihan auton paino tuntuu. Mutta kokoisekseen erittäin ketterä ja kevyt ajolleen. Suurin ero oli ehken ohjaustuntumassa, mutta esim. melutaso ei ollut dramaattisesti alhaisempi, vaikka pirssin priimakuntoiset tiivisteet ja tuplalasit antoivat sellaista odottaa. Mutta yhtä kaikki, hieno vehje, joka tosin jää tiloiltaan edeltäjälleen. Siinä ehkä suurin kummastus.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: W140 testattu

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Jukka N. kirjoitti:Mutta yhtä kaikki, hieno vehje, joka tosin jää tiloiltaan edeltäjälleen. Siinä ehkä suurin kummastus.
Paksut äänieristykset syövät sisätiloja hyötykäytöltä... :)
Onnea vaan hienolle valinnalle, jos W140:een päädyt..... 8) Polttoainetaloudessakaan ei olisi liene suurta muutosta tuohon nykyiseesi?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
450Sl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 26.11.2003 09:12
Paikkakunta: Stadi

Siis mitä????

Viesti Kirjoittaja 450Sl »

"Kun tuota W140-mallia on tullut haikailtua, niin osuipa juuri puolivahingossa tilaisuus testata moinen laite. Eli kaverille oli tullut tuollainen peli huoltoon ja pitihän sitä päästä kokaisemaan - siis autoa ."

Millainen korjaamo antaa kavereiden testata huoltoon tuotuja autoja???? Tuollaiseen korjaamoon en omaa autoani huoltoon veisi. Edesvastuutonta.

Mitä, jos jotain olisi hajonnut tai olisit kolaroinut????

Olisi hyvä, varoituksena, tietää kyseisen korjaamon nimi. Osaisi välttää.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mitä olen kuullut juttua..ja ihan itsekin olen nähnyt eräässä audi-vw huollossa kun olin joskus siivoilemassa siellä niin kyllä nämä korjaajat kehuivat että tulee joskus ajeltua hieman pitempiäkin lenkkejä asiakkaan autolla koeajomielessä varsinkin jos joku erikoinen auto on kyseessä...yhdelläkin quattrolla heittivät karvarinkulaa parkkipaikalla (talvella tosin) - joten eiköhän tuotakin satu...yhtä edesvastuutonta?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Petri M. kirjoitti:Mitä olen kuullut juttua..ja ihan itsekin olen nähnyt eräässä audi-vw huollossa kun olin joskus siivoilemassa siellä niin kyllä nämä korjaajat kehuivat että tulee joskus ajeltua hieman pitempiäkin lenkkejä asiakkaan autolla koeajomielessä varsinkin jos joku erikoinen auto on kyseessä...yhdelläkin quattrolla heittivät karvarinkulaa parkkipaikalla (talvella tosin) - joten eiköhän tuotakin satu...yhtä edesvastuutonta?
Tosiaan, aika yleistä. Nuorempana tuli vietettyä aikaa tuollaisella pikkukorjaamolla ja kyllähän siellä juuri 18v korjaamonpojat ajeli huotoon tuoduilla kuin omillaan, ja tietysti mitä erikoisempi auto sitä enemmän vaatii koeajoa.
Tosin oli tullut omankin auton mittariin muistaakseni 80km lisää kun jätin Veholle korjattavaksi, mutta tuo oli kuulemma ihan testiajoa kun ei meinannut vikaa löytyä.
Ja tuleehan sitä itsekin joskus kokeiltua noita asiakkaiden autoja,mutta asiakkaat ei olekaan ihmisiä vaan venäläisiä :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Siis mitä????

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

450Sl kirjoitti: Millainen korjaamo antaa kavereiden testata huoltoon tuotuja autoja???? Tuollaiseen korjaamoon en omaa autoani huoltoon veisi. Edesvastuutonta.
Ikään kuin tarkennuksena, notta kyse ei ollut korjaamosta, vaan naapurista, jolle eräs hänen ystävänsä oli toimittanut W140:n tarkastettavaksi ja arviointia varten. Sälli on piiiiitkän linjan Mersumies ja näin hänelle tämä tehtävä annettiin. Kun sitten piti huollon päälle - jonka tarvetta ei liiemin ollut - koeajo suorittaa, niin isäntä itse sanoi istuvansa kerrankin takapenkillä, joten kuskin osa iskostui minulle. Joten rötöstä ei tapahtunut :lol: 8) .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ja kuuleman mukaan eräät juipit Metro-Autossa polttivat kumia asiakkaan Corvetella, mihin se on kyllä tehtykin. Ei siinä mitään, mutta kun auto oli targa-mallinen ja kaikki asiakkaan paperit sun muut lärpykkeet olivat lentäneet taivaan tuuliin. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: W140 testattu

Viesti Kirjoittaja markku »

Jukka N. kirjoitti:Kyllä siinä kutvosessakin voimaa oli melko rivakasti, mutta tokihan auton paino tuntuu. Mutta kokoisekseen erittäin ketterä ja kevyt ajolleen.
Taisi olla lyhyt versio. Pitkässä voi kaljakorit kuljettaa takapenkin jalkatilassa.

Uudemmissa versioissa oleva 5-lovinen vaihteisto. joka lähtee ykkösellä piristää vielä aika lailla kulkua, varsinkin kaupunkiolosuhteissa.
S320L -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Juup

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lyhyt oli versio tässä tapauksessa. Jos tässä tosihankitoihin pääsee, niin pitkähän sen on oltava, kuten nykyinenkin. Oli muuten yllättävää havaita, että pätkä W140 ei tuntunut tarjoavan enempää takatiloja kuin W123. Muutenkin Mersut ovat käyneet ahtaamman oloisiksi mitä uudempia ovat. Avaruuden tuntua on "siivottu" mm. korkeammilla vyötärölinjoilla ja pienemmillä ikkunoilla. Yleinen suuntaus kaikilla merkeillä on se. Tosin takatiloilla ei normaalikäytössä ole juurikaan merkitystä. SEC riittäisi ihan hyvin, mutta jostain syystä sitä biljardihallia pitää siellä perässä mukanaan kuskata :shock: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tilat

Viesti Kirjoittaja markku »

Eniten minä olen hämmästellyt S320 tavaratilan pienuutta. Volvo S90 jälkeen se on selvästi pienempi. Tankki on kontin ja selkänojan välissä -> lyhyt ja täyskokoinen vararengas pohjalla -> matala.

Hiljainen auto W140 todella on. Kävin juuri keikalla Mitsun monikäyttöautolla ja kyllä siinä oli melkoinen meteli sisällä.
S320L -97
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Tilat

Viesti Kirjoittaja Make »

[quote="markku"]Eniten minä olen hämmästellyt S320 tavaratilan pienuutta. quote]
Itse olen hämmästellyt W124 coupen isoa takapaksia,en tiedä onko se jopa sedan-mallia isompi,mutta coupe-autoksi kuitenkin tosi tilava.
Vielä kun oisvat tehtaalla laittaneet tankin muualle,että selkänoja kääntyisi,niin,vot :roll:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tilat

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

make kirjoitti:Itse olen hämmästellyt W124 coupen isoa takapaksia,en tiedä onko se jopa sedan-mallia isompi,mutta coupe-autoksi kuitenkin tosi tilava.
Vielä kun oisvat tehtaalla laittaneet tankin muualle,että selkänoja kääntyisi,niin,vot :roll:
Uskoisin, että polttoainetankki taka-akselin päällä on tietysti turvallisuusnäkökohta, mutta bonuksena myös meluja hillitsevä tekijä--> ei kuulu esim. työkalupakin kilinät matkustamoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Niinpä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

En ollut havaitsevinani kokonaismelutasossa kovinkaan suurta eroa 126/140 välillä. Esim. omassa koslassa moottorin ääni ei kantaudu sisälle kuin vasta +4000 rpm käyntinopeuksilla. 140:n mylly sen sijaan kertoi olemassaolostaan jo parin tonnin jälkeen. Vai olisiko niin, että yleismelutaso on niin paljon alhaisempi, että koneen ääni kuuluu paljon herkemmin sisään.
Tässä kokeillussa vermeessä oli vielä tietty se 4-lovinen tomaatti, mutta todella hienosti ja hienostuneesti sekin vaihteli. Olihan väkisinkepitettävä tuon kokeilun jälkeen aikamoinen askel kohti kivikautta. Mutta kaikkeen tottuu..... :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Niinpä

Viesti Kirjoittaja markku »

Jukka N. kirjoitti:En ollut havaitsevinani kokonaismelutasossa kovinkaan suurta eroa 126/140 välillä. Vai olisiko niin, että yleismelutaso on niin paljon alhaisempi, että koneen ääni kuuluu paljon herkemmin sisään. :
Se voi pitää paikkansa, hiljaisia ovat molemmat. Melutaso ei maantielläkään muutu juuri miksikään nopeuden noustessa tuplalasien + fyllien ansiosta.
S320L -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...

Viesti Kirjoittaja Ahti »

nyt menee vähän ot:

mutta kun itseäkin on poltellu W140 300 turbo-diesle niin joudun utelemaan..

onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...

Viesti Kirjoittaja markku »

Ahti kirjoitti: onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
Ei valitettavasti ( tai onneksi ) ole vielä havaintoa.

Kone ja voimansiirto ovat samoja kuin muissakin malleissa = osat ovat yhteisiä.

Korin ja alustan osien hintoihin en vielä - onneksi - ole päässyt tutustumaan.
S320L -97
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Ahti kirjoitti: onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
Riippuen vähän osista, mutta en allekirjoita tuota 126:n kerrointa 1,8. 126:n tekniikka perustuu monissa kohdin 123:een ja myös osien hinnat seurailevat tuota esikuvaa.

Jotkut osat ovat siis jopa halvempia kuin 124:ssa. 124-420:ssä taitaa olla yhtä kalliit moottorin osat... :wink:
Terveisin
Tero
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...

Viesti Kirjoittaja PM »

Ahti kirjoitti:onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
Mistäs tuo 126:sen 1,8 tulee?
Aikaslailla siinä on tekniikkapuolella samat osat, kuin 124:ssakin. Varsin kohtuuhintaisia kaikki ja pakoputketkin ovat 124:sen kanssa samassa hintaluokassa (pl. V8-mallit). Bensapumput, tehdaskunnostetut laturit, vesipumput ja kaikki huolto-osat ovat puoli-ilmaisia 126:een. Jotkut alustan osat ovat jopa halvempia, kuin 124:ssa. Erikoisosat (sähkötilpehööri, tasonsäätö, peltiosat, kromit...) tietenkin maksaa, mutta eipä ne ole ilmaisia muihinkaan malleihin.
Eipä nuo 140:sen huolto-osat kovin kalliita näytä olevan vaikkapa Motonetissä. On ne tietenkin hieman kalliimpia, kuin 124/126:sen kamat ja pienistä puroista kertyy tunnetusti suuri virta. Siihen kun lisätään vielä todennäköisesti reilu bensankulutus, rengaskulut, vakuutusmaksut ja isommat remontit... :shock:
Pari hintaesimerkkiä:

ÖLJYNSUODATIN MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
S W140 Bensa 280/300/320. . . . . . . . . . . . . . . . . . 15-0001 7.40

ILMANSUODATIN MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 S280E-S320E --5.93. . . . . . . . . . . . . . . . . . 16-0174 23.55

POLTTOAINESUODATIN MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 bensat 280-600 90--94. . . . . . . . . . . . . . . . . 19-5199 24.22

PYÖRIJÄ MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
320E. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-7041 29.26

VIRRANJAKAJAN KANSI MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 320E. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-6044 76.36

SYTYTYSJOHTOSARJA MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
Lämpösuojatut: 24V-S280/S320 93--. . . . . . . . . . . . . 11-2215 58.00

JARRUPALASARJA MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 S300 91--92 Eteen (90x81mm). . . . . . . . . . . . . . 22-1462 24.22
W140 "S" Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-1463 18.16
W140 Varoitinjohto e/t. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1131 1.68

JARRULEVYT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 300-3,2 --93 Eteen JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . . . 22-5481 49.00

KAASUISKARI MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
"S" W140 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4175 125.13
"S" W140 Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4176 125.13

JOUSET MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
"S" W140 Eteen 280-320/350TD. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5495 44.00
"S" W140 Taakse --94. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5497 42.00

RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
S W140 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2731 32.63
S W140 Raidetangonpää V/O/S. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2732 32.63
S W140 Raidetanko päineen V/O. . . . . . . . . . . . . . . 17-6026 64.58
S W140 Keskitanko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-6025 72.99
S W140 Etuvakaajan yhdystanko vasen. . . . . . . . . . . . 17-2733 32.63
S W140 Etuvakaajan yhdystanko oikea. . . . . . . . . . . . 17-2734 32.63

TAKATUENNAN HELAT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 Takatukivarren ulompi hela. . . . . . . . . . . . . . 18-1190 16.50
W140 Takavakaajan yhdystanko ("koiranluu"). . . . . . . . . 18-1413 16.48
W140 Taka/alempi raidetanko (päät hela-+-pallo). . . . . . 17-6020 49.45
W140 Säätöpultti (epäkesko). . . . . . . . . . . . . . . . 18-1965 7.00

KYTKINSARJA MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
300SE-2,8 ja S280. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1467 174.00
300SE-3,2 ja S320. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1468 192.41

RUISKUPUMPPU/RUISKUN OSAT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
"S" W140 Lambda-anturi jos 4 johdolla. . . . . . . . . . . 28-3422 65.00
"S" W140 280/300/400/500/600 Bosch-pumppu. . . . . . . . . 28-1388 138.00
"S" W140 300/400/500/600 --93 Valeo-pumppu (vast Bosch). . 28-1352 79.50
"S" W140 280/300/400/500/600 --94 jos 2 pumppua/Pierburg. . 28-1375 154.00
"S" W140 300-2,8/280 Bosch-ilmamassamittari 0280217500. . . 28-3366 244.00
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

flosse kirjoitti:
Jotkut osat ovat siis jopa halvempia kuin 124:ssa. 124-420:ssä taitaa olla yhtä kalliit moottorin osat... :wink:
Niin - siis verrattuna W140:aan, tarkoittanet. 400 E/E 420:ssähän on neliventtiili-286/279 hv-moottori.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

niinnno...mua on pelotellu varmaan yksi tuttu asentaja joka on töissä mersuja huoltavassa liikkeessä...

ei silti kyllä esim. toi jakajan kansi on minusta hävytömän hintainen (76,36) ja pyörijä ja... :?
nomutta t-dieseliähän tässä itelle mahdollisesti...sitten joskus..ei tarvi ostella jakajan kansia :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No, enpä tiedä. Itsellä on kuitin mukaan maksanut M103:een kansi 83 euroa ja pyörijä 29. Toki merkkiliikkeessä mutta kuitenkin. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

hmm..huomaa että mulla ei ole ollut koskaan bensamersua :oops:
ja viimeksi ostin jakajan kannen vissiin '60 Caddyyn johon se maksoi jotain 10-15 euroo :shock: ja siitä lähtee sentään 8 kpl tulpanjohtoja... :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Ensinnäkin: Kaapolle onnea ja malttia W140-jahtiin! :D

Toiseksi: yhtälö W140 + motonet = ? . Jokin tuossa lähestymistavassa . . . . Onko huippuluokan edustusauto tarkoitettu säästöporsaaksi? :roll:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

SEV8 kirjoitti:Toiseksi: yhtälö W140 + motonet = ? . Jokin tuossa lähestymistavassa . . . . Onko huippuluokan edustusauto tarkoitettu säästöporsaaksi? :roll:
Tuo oli vain esimerkin vuoksi. :wink:
Jokuhan joskus sanoi, että Motonetissä on kuitenkin kohtalaisen paljon alkuasennuslaatua. :shock:
Eikä nuo hinnat paljoa eroa KL:n vastaavista, nyt kun on tullut kyseltyä erinäisiä osia 126:een.
Ehkä hinnat on jonkun 10-20% kalliimmat KL:ssä, mutta onpahan ainakin alkuperäislaatua. Ja saahan sieltä 10% alennuksen, kun ostaa vähän isomman paketin kerralla. :wink:

Tarviikin laittaa tuonne Hintavertailupalstalle KL:n 126-hintoja...

Edit: Sitäpaitsi noita 140:sen hintoja ei ole kovin monella suomenkielisellä saitilla esillä, ei ainakaan KL:n tai Merteilin sivustoilla.
Viimeksi muokannut PM, Ma 05.01.2004 16:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[ . Jokin tuossa lähestymistavassa . . . . Onko huippuluokan edustusauto tarkoitettu säästöporsaaksi? :roll:[/quote]

no ei mutta...kun ajoa on sellanen 45tkm vuodessa niin oltava diesel ja dieseleiden kunkku olisi varmaan toi W140. totta kai ylläpitokulut kiinnostaa kun auto tulee ns työkäyttöön.

harrasteautot on asia erikseen, silloin ei kulutusta paljon kauhistella eikä osien hintoja etukäteen ihmetellä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

säästöporsas

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kuten olem jo aiemmin todennut, kannattaa AINA kysyä myös vehosta noita helyjä . Itse en ainakaan mitään suodatin yms.tuotteita käytä kun orkkiksia , ei oo kalliita.

Terveisin Jamppa

mersuja on
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

W140 tuulilasin pesulaitteen letku säiliöstä tuulilasille 224e Vehossa, jotkut näistä S-specifisistä osista on aivan tähtitieteellisen hintaisia...
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ylläpitokulut

Viesti Kirjoittaja markku »

Ahti kirjoitti: no ei mutta...kun ajoa on sellanen 45tkm vuodessa niin oltava diesel ja dieseleiden kunkku olisi varmaan toi W140. totta kai ylläpitokulut kiinnostaa kun auto tulee ns työkäyttöön.
Kyllä se vähän niin on että jos ostaa mummonmiljoonan auton, niin ylläpitokuluihin saa varautua sen mukaisesti.

W140 autoja on ollut jonkinverran taksissakin, erityisesti Saksassa, mutta ei niistä mitään sukseeta tullut. Huolto- ja ylläpitokulut olivat varmaankin tärkeänä osasyynä.

Jos meinaat tiliä tehdä kilometrirahoilla, niin W140 on varmasti väärä valinta.

Lisää aiheesta:

http://www.mbnz.org/forums/forums/threa ... s=6&fid=13
S320L -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

no jos vaan tiliä meinais tehdä niin sitten ei ehkä olisi mersu ollenkaan :(
halvimmalla selviäs varmaan jollain TDI Seatilla tai vastaavalla 4l/100km ihmeellä :oops:

olen ajanut noita 90-110hv Seat, Pösö Renu ym nykyriisseleitä ja kyllähän ne kevyesti liikahtaa JA uskomattoman pienellä naftalla MUTTA ei silti ole mun autoja!!

tuossa benzworldin keskustelusta sai sen käsityksen että W126 olisi jotenkin laadukkaampi(?) auto ja jos W140 meinaa ostaa niin sitten 97-99 malli. eli ehkä mun tyydyttävä sitten W126 300 turbo-dieseliin :wink:

..ja kohta taas joku sanoo että ei helvetissä dieseliä edustusautoon :!: :?: :shock:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Ahti kirjoitti:..ja kohta taas joku sanoo että ei helvetissä dieseliä edustusautoon :!: :?: :shock:
Mikäs vika tälläisessä on: Kuva

Tiedot: 1986 MB 300SDL, Well maintained, A/C works, 28MPG average. 230k, new tires, filter service, rear brakes This is the Diesel flagship! $4,000.00. Contact via email or call 252-437-1167 / merc_2
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Vastaa Viestiin