Hehkutus
Re: Hehkutus
Ensimmäinen toimenpide katso lamppu ja että saako hyvin maanmahannus kirjoitti:lopetti tuo hehkun merkkivalo palamasta, miten tiiä onko valo palanut vai onko joku vika hehkutussysteemissä?, huononlaisesti on alkanut starttaamaan ny ilmojen kylmettyä.


W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Mutta jos hehku ei toimi niin tekeekö se silloin saman kun hehku on poikki eli sytyttää valon ajon aikanaMika.T kirjoitti:Hehkureleestä sulake palanut tai jokin hehkuista ei toimi niin valo ei syty.



W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Ei tartte purkaa koneesta muuta kuin suojamuovi kansi päältä pois ,jolloin hehkut näkyvät.
Tarttee olla sopiva torks ja muistaakseni 10 mm pitkä hylsy ja kärkipihdit joilla saa hehkun johdon irti.
Työnä ei ole vaikea kun ei kauaa aja hehku pimeänä.
Jos tuntuu jumittavan niin edes takainen liike yleensä helpottaa avautumista.
Paineilmalla voi puhaltaa epäpuhtauksia pois .
Crc on hyvä apu jos tarttee liukastetta.
Näillä eväillä olen jokaisen tulpan saanut vaihdettua.
Jos vaihdat vain yhden tulpan eli palaneen niin saat selville mikä on pimeenä seuraavalla tavalla ja on yksinkertainen ja halpa ja helppo.
Hehkureleeltä tulpille menevä liitin irti,sitten johdon pätkä jonka toinen pää kiinni virtaa antavaan liitokseen ,esim,apukäynnistys liittimeen,varo oikosulkua .
Sitten vuorotellen koitat hehkujen lähtöihin voi olla neloskoneessa kuusi lähtöä joista kaksi on tyhjää.
Koitettaessa pitää antaa kipinää johdon ja hehkulle menevän johdon koskettaessa toisiaan,jos ei tapahdu mitään on sen piuhanpäässä oleva hehku rikki.
Liittimessä on numerot kun aikansa katselee niin kyllä ne sieltä löytyy.
Kannattaa käyttää voimavaroja ajatuksella ettei särje tulppia.
Mielestäni tee se itse työnä ei kovin vaikea.
Tarttee olla sopiva torks ja muistaakseni 10 mm pitkä hylsy ja kärkipihdit joilla saa hehkun johdon irti.
Työnä ei ole vaikea kun ei kauaa aja hehku pimeänä.
Jos tuntuu jumittavan niin edes takainen liike yleensä helpottaa avautumista.
Paineilmalla voi puhaltaa epäpuhtauksia pois .
Crc on hyvä apu jos tarttee liukastetta.
Näillä eväillä olen jokaisen tulpan saanut vaihdettua.
Jos vaihdat vain yhden tulpan eli palaneen niin saat selville mikä on pimeenä seuraavalla tavalla ja on yksinkertainen ja halpa ja helppo.
Hehkureleeltä tulpille menevä liitin irti,sitten johdon pätkä jonka toinen pää kiinni virtaa antavaan liitokseen ,esim,apukäynnistys liittimeen,varo oikosulkua .
Sitten vuorotellen koitat hehkujen lähtöihin voi olla neloskoneessa kuusi lähtöä joista kaksi on tyhjää.
Koitettaessa pitää antaa kipinää johdon ja hehkulle menevän johdon koskettaessa toisiaan,jos ei tapahdu mitään on sen piuhanpäässä oleva hehku rikki.
Liittimessä on numerot kun aikansa katselee niin kyllä ne sieltä löytyy.
Kannattaa käyttää voimavaroja ajatuksella ettei särje tulppia.
Mielestäni tee se itse työnä ei kovin vaikea.

Perustelut aikaisempaan lausuntooni: Omassani pimeni hehku, valo ei syttynyt hehkuttaessa vaan käynnistymisen jälkeen hetkeksi. Ilmeisesti jälkihehkun ajaksi.martimo34 kirjoitti:Riittää, kun yksikin hehku on palanut. Vaihda tai vaihdata kaikki, niin pääset paljon vähemmällä.
Otin seuraavaaksi piuhan toisen hehkun päästä irti, varmistaakseni, onko autossa käynnistyksen esto vai ei.
Kun lähdin hakemaan uusia hehkuja ja oli ikäänkuin ainakin kaksi hehkua pimeänä. Hehkun valo ei syttynyt enää olenkaan.

autodidakti
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
itsellä kans sama homma nyt koneenvaihdon jälkeen,ettei hehkunvalo syty ja on pirun vaikea saada käyntiin. releelle tulee virtaa,ja koitin myös mittailla releen päästä nuita hehkuja mutta yleismittari näytti niissä aivan ihme lukuja... mitä tuon mittarin pitäisi näyttää jos ovat ehjiä? voikohan tuo hehkujen pimentyminen tosiaan vaikuttaa tuohon hehkun valon toimimattomuuteenkin? ja autohan tosiaan on 86 200D
ehjän hehkun vastus pyörii yhden ohmin paikkeilla, varsinkin suoraan hehkun päästä mitattuna, releen päästä voi heittää vähän, mutta suunta on tuo. 0,75-1,5 tai sinnepäin. Jos on nolla, tai vaihtoehtoisesti jotain ihan pirunmoisia lukuja, niin pimeä on.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.