Onko ML 270cdi:ssä sama turbo kuin E 270cdi:ssä?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Onko ML 270cdi:ssä sama turbo kuin E 270cdi:ssä?

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Elikkäs tuommosta tietoa vailla. Riippuuko vuosimallista vai miten? Nämä autot ovat vm.2000. Missä kohtaa turbossa varaosa numero? Eikös tuo fööni ole garret gt22 ja jotakin vnt? :?:
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Entä millä systeemillä ahtimen siivet säätyy :oops:
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

jussi77 kirjoitti:Entä millä systeemillä ahtimen siivet säätyy :oops:
Katso esim. tämä sivu Garrettin VNT-turbosta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Onko ML 270cdi:ssä sama turbo kuin E 270cdi:ssä?
Kyllä on, korimalleissa W163-W210.
Jos on eroa, niin se ero on ainoastaan pakoputken lähdössä.
Erilaiset tiivisteet.
Siis korkeintaan joutuu rautaliimalla liimaamaan oikeanlaisen lähdön pakoputkeen.
Missä kohtaa turbossa varaosa numero?
Stanssattu ihan siihen viereen, mistä ahdin ilmaa imee.
Entä millä systeemillä ahtimen siivet säätyy
Alipaineella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Kiitos avusta, nyt varmaan sitten turbon vaihtoon... Eemelistä fööni hajalla. kaverilla nurkis ML:än turbo, pitää käyttää vaan huollossa/ korjauksessa. Mites tuikun rojekti?
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Jos autot on kummatkin 00 mallia ja moottorit 612 alkuisia,niin näyttäs olevan samat turbot.
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Auto 2 päivää verstaalla, eikä vielä turbon kunnosta tietoa. Alkaa ottaan pannuun :twisted:
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ensikerralla ahtimen irroittamiseen menee aikaa suunnilleen pari tuntia.
"Muutamia" kertoja myöhemmin koko vaihto-operaatio koeajuineen ja tangon säätelyineen menee noin kolmeen tuntiin.
Aika vähän joutuu loppujen lopuksi ruuveja irroitteleen.
Itse ahtimen kiinnitys- ja tukien ruuvit on aikaavievievimmät.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Kyllähän tuo olisi varmaan tullut irroitettua itsekin, mutta tää ulkomailla olo hiukan sotkee kuvioita. No 4vko:n päästä suomeen, sitten ollaan viisampia asian suhteen 8)
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Voiko tuo vnt ahdin tosiaan maksaa 1200 eskoo uutena :shock: Tarvii katella joku uudeksi korjattu. Onko tietoa mistä kannattaa kysellä ahtimia?
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

jussi77 kirjoitti:Voiko tuo vnt ahdin tosiaan maksaa 1200 eskoo uutena :shock: Tarvii katella joku uudeksi korjattu. Onko tietoa mistä kannattaa kysellä ahtimia?
Oletko katsonut tuolta?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

jussi77 kirjoitti:Voiko tuo vnt ahdin tosiaan maksaa 1200 eskoo uutena :shock: Tarvii katella joku uudeksi korjattu. Onko tietoa mistä kannattaa kysellä ahtimia?
Kurkkaa vaik täältä :arrow:
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Mikä oli tuo turbo-eemelin linkki, ei toiminut?
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

No niin. Ensi viikonloppuna lähtee sitten ahdin irti mursusta ja huoltoon. Saa nähdä mitä sieltä paljastuu :shock:

No, autohan on hankittu pitopeliksi. Eipä siitä haittaa ole huoltaa se ahdin :P

Taidan suositella isäukon meseen samaa operaatiota. Huokailee sekin ahdin jonkun verran.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jussi77 kirjoitti:Mikä oli tuo turbo-eemelin linkki, ei toiminut?
Voisin miltei veikata tätä: http://www.lds-turbo.com/
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Juu, kyse oli juurikin tuosta linkistä.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Vastaa Viestiin