Vaihdelaatikko ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Autio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 09.07.2007 22:40
Paikkakunta: Ylivieska

Vaihdelaatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja Autio »

Alkoi tuo automaattiloota tekeen sellaista, että 2 ja 3 välillä nostaa kierroksia aivan kuin manuaalilla vaihtaisi vaihdetta kaasua löysäämättä. Joskus aiemminkin on sen tehnyt, mutta nyt pikkuhiljaa on alkanut tekemään sitä joka kerta. Eli missä vika ja minkälainen korjata. Ja auto on tuo w124 300e -86.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Oletko tarkistanut laatikkoöljyjen määrän? laatikko on aika tarkka määrästään, muista tarkistaa auton ollessa käynnissä. Kokeile myös tota hakua :wink:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Laatikkohan luistaa, toivotaan ettei kitkapinnat ole kokonaan kadonnut.

Laatikon kyljestä alipainerasiasta paineita ylös, osa 607:
Kuva

Siinä on semmonen kumihattu(609) jonka alta löytyy "hahlotus" jossa majailee pieni T-mallinen "avain"(608). Kiristä myötäpäivään niin nousee paineet, vaikka ensin yksi tai puolitoista kierrosta ja koeajolle, jos ei tokene niin kiristä lisää.

Niin ja juu, vaihda öljyt jos ei tietoa milloin vaihdettu.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Gee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 13.06.2005 13:18
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Gee »

Täällä on vähän samaa ongelmaa. Viime talvena teki ensimmäisen kerran ja nyt kun ilmat alkaneet kylmetä sama juttu. Korjautui talvella alipainerasiasta säätämällä. Voiko alipainerasian säätö " ryömiä", vai mistä lienee kyse? Lämpötilalla on ainakin merkitystä, kun jonkin matkaa ajeltua luisto loppuu ja kesällä loota toimi hyvin.
300TDT(TE) 4Matic -88
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Omassa oli samaa vikaa melkoisesti, mutta pelkillä paineen säädöillä (järjestelmä/vaihto paine) asia korjaantui ja loota toimii taas kuin uusi.
Joten paineen säätöön vaan ja toivottavasti ei ole luistanut kovin pitkään jotta ei tarvitse alkamaan uusimaan sisuskaluja laatikossa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Pakastehauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46

Viesti Kirjoittaja Pakastehauki »

Sama ilmiö omassa kulkineessa (300tdt 4matic) pumpun säädön jälkeen, kylläkin vain pintakaasulla. Täyskaasulla vedättäessä väläyttää varoituskolmion mittariin n. 3500 kierroksen kohdalla 2. vaihteella vaikka ei sutaisekaan. Mahtaako auttaa paineiden nosto kyseiseen ilmiöön? :/
Pakastehauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46

Viesti Kirjoittaja Pakastehauki »

Meneekö tuo laatikon paineiden säätö -91 300tdt 4maticissa saman kaavan mukaan, kun tuossa ylempänä? Tosiaan kiihdyttäessä lykkää varoituskolmiota, vaikkei luistoa tapahdu? Mistähän moinen johtuisi? :/
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Pakastehauki kirjoitti:Meneekö tuo laatikon paineiden säätö -91 300tdt 4maticissa saman kaavan mukaan, kun tuossa ylempänä? Tosiaan kiihdyttäessä lykkää varoituskolmiota, vaikkei luistoa tapahdu? Mistähän moinen johtuisi? :/
Toi on mun käsittääkseni ominaisuus eikä vika tuo kolmio kiihdyttäessä. Sen verran voi olla eroa pyörimisnopeudessa akseleiden välillä että kolmio syttyy vaikkei luistoa itse huomaakaan.

Mulla oli omasta maticista loota auki Perjantaina kun 1-2 väli meni pitkäksi, ja paineet oli jo säädetty tappiin asti.

Nyt pelaa taas hienosti kun on läpikäyty laatikko ja hieman vahvisteltu.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Pakastehauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46

Viesti Kirjoittaja Pakastehauki »

Tuo varoituskolmio on ruvennut syttymään vasta tuon pikku piristyksen jälkeen. Syttyy jossain 80 vauhdissa kun kiihdyttelee, silloin ei kyllä luulisi ainakaan pyörien luistavan. Jakolaatikon öljyt olivat viimeksi aika mustat vaihdettaessa. Neliveto toimii kuitenkin hyvin. Vaikuttaisiko vaihdelaatikon luisto 4maticin toimintaan jollain tavalla?
Vastaa Viestiin