Vaihdelaatikko ongelma
Vaihdelaatikko ongelma
Alkoi tuo automaattiloota tekeen sellaista, että 2 ja 3 välillä nostaa kierroksia aivan kuin manuaalilla vaihtaisi vaihdetta kaasua löysäämättä. Joskus aiemminkin on sen tehnyt, mutta nyt pikkuhiljaa on alkanut tekemään sitä joka kerta. Eli missä vika ja minkälainen korjata. Ja auto on tuo w124 300e -86.
Oletko tarkistanut laatikkoöljyjen määrän? laatikko on aika tarkka määrästään, muista tarkistaa auton ollessa käynnissä. Kokeile myös tota hakua 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Laatikkohan luistaa, toivotaan ettei kitkapinnat ole kokonaan kadonnut.
Laatikon kyljestä alipainerasiasta paineita ylös, osa 607:

Siinä on semmonen kumihattu(609) jonka alta löytyy "hahlotus" jossa majailee pieni T-mallinen "avain"(608). Kiristä myötäpäivään niin nousee paineet, vaikka ensin yksi tai puolitoista kierrosta ja koeajolle, jos ei tokene niin kiristä lisää.
Niin ja juu, vaihda öljyt jos ei tietoa milloin vaihdettu.
-Risto
Laatikon kyljestä alipainerasiasta paineita ylös, osa 607:

Siinä on semmonen kumihattu(609) jonka alta löytyy "hahlotus" jossa majailee pieni T-mallinen "avain"(608). Kiristä myötäpäivään niin nousee paineet, vaikka ensin yksi tai puolitoista kierrosta ja koeajolle, jos ei tokene niin kiristä lisää.
Niin ja juu, vaihda öljyt jos ei tietoa milloin vaihdettu.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Täällä on vähän samaa ongelmaa. Viime talvena teki ensimmäisen kerran ja nyt kun ilmat alkaneet kylmetä sama juttu. Korjautui talvella alipainerasiasta säätämällä. Voiko alipainerasian säätö " ryömiä", vai mistä lienee kyse? Lämpötilalla on ainakin merkitystä, kun jonkin matkaa ajeltua luisto loppuu ja kesällä loota toimi hyvin.
300TDT(TE) 4Matic -88
Omassa oli samaa vikaa melkoisesti, mutta pelkillä paineen säädöillä (järjestelmä/vaihto paine) asia korjaantui ja loota toimii taas kuin uusi.
Joten paineen säätöön vaan ja toivottavasti ei ole luistanut kovin pitkään jotta ei tarvitse alkamaan uusimaan sisuskaluja laatikossa.
Joten paineen säätöön vaan ja toivottavasti ei ole luistanut kovin pitkään jotta ei tarvitse alkamaan uusimaan sisuskaluja laatikossa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
Toi on mun käsittääkseni ominaisuus eikä vika tuo kolmio kiihdyttäessä. Sen verran voi olla eroa pyörimisnopeudessa akseleiden välillä että kolmio syttyy vaikkei luistoa itse huomaakaan.Pakastehauki kirjoitti:Meneekö tuo laatikon paineiden säätö -91 300tdt 4maticissa saman kaavan mukaan, kun tuossa ylempänä? Tosiaan kiihdyttäessä lykkää varoituskolmiota, vaikkei luistoa tapahdu? Mistähän moinen johtuisi? :/
Mulla oli omasta maticista loota auki Perjantaina kun 1-2 väli meni pitkäksi, ja paineet oli jo säädetty tappiin asti.
Nyt pelaa taas hienosti kun on läpikäyty laatikko ja hieman vahvisteltu.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
Tuo varoituskolmio on ruvennut syttymään vasta tuon pikku piristyksen jälkeen. Syttyy jossain 80 vauhdissa kun kiihdyttelee, silloin ei kyllä luulisi ainakaan pyörien luistavan. Jakolaatikon öljyt olivat viimeksi aika mustat vaihdettaessa. Neliveto toimii kuitenkin hyvin. Vaikuttaisiko vaihdelaatikon luisto 4maticin toimintaan jollain tavalla?