väyrynen hyytyi liikennevaloihin
Sitähän minäkin alunperin epäilin,kun käskin tarkastaa lambdan paikkakuntani osaset liikkeessä.Siellä näin kun lambda oli irti ja ne teki "jotain liitos muutoksia" ja heti sen jälkeen auto sammui liikennevaloihin.Jos ne kytki jotkut johdot väärin ja boksi sai siitä oikosulun ja hajosi.Vein uuden
boschin lambdan veholle,saavat samalla vaihtaa sen.Sitten se selviää,jos se taas aiheuttaa häikkää boksille!! Sitten rupean karhuamaan viasta aiheutuneita kuluja sieltä liikkeestä.Alkaa vituttamaan koko touhu! En ole kuullu että kellään olisi boksi hajonnut noin vaan,ilmoittamalla ensin jostain viasta??????Minun arvio koko "hässäkästä on n.5500€ töineen!! Ei naurata!!
boschin lambdan veholle,saavat samalla vaihtaa sen.Sitten se selviää,jos se taas aiheuttaa häikkää boksille!! Sitten rupean karhuamaan viasta aiheutuneita kuluja sieltä liikkeestä.Alkaa vituttamaan koko touhu! En ole kuullu että kellään olisi boksi hajonnut noin vaan,ilmoittamalla ensin jostain viasta??????Minun arvio koko "hässäkästä on n.5500€ töineen!! Ei naurata!!
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Niin autossahan todennäköisesti on lämmitettävä lambda-anturi. Jos lämmitysvastuksen jännitesyöttöjohto ja anturin signaalijohto on mennyt ristiin niin voishan se vian aiheuttaa. Lämmitysvastus on päällä jonkin aikaa auto käynnistämisen jälkeen, jotta järjestelmä saadaan nopeammin säätelemään ja päästöt pienenemään heti kylmästä. Sen takia ihmetyttää miksi auto on hyytynyt vasta jälkeenpäin liikennevaloissa. Eipä ole tullut moista tilannetta ennen vastaan, että yksikkö olisi hajonnut väärästä lambdan kytkennästä. Silloin tällön tulee kyllä töissä vastaan noita nyrkkipajojen virityksiä. Tyyliin: väärä anturi asennettu ja auton alla liitokset suojattu ilmastointiteipillä 
Kannattaisi ehkä haastatella sitä sähkäriä veholla joka sitä nyt parsii kasaan. Hänen pitäisi tietää että mikä autossa on vian aiheuttanut. Tuo kun tulisi selvittää ennen korjausta.
Aika kallis on toi ohjausyksikkö. Toivottavasti tulee kuntoon.

Kannattaisi ehkä haastatella sitä sähkäriä veholla joka sitä nyt parsii kasaan. Hänen pitäisi tietää että mikä autossa on vian aiheuttanut. Tuo kun tulisi selvittää ennen korjausta.
Aika kallis on toi ohjausyksikkö. Toivottavasti tulee kuntoon.
lähtikös se tällä ees käymään?jjulli kirjoitti:Käytetty ohjainyksikkö ei käynyt alkuperaisen tilalle noin vaan,vikoja ilmeni mm.seuraavaa keskuslukot ei pelannu,kaasuläppä vika. Tilasin uuden vehon kautta saksasta ja hintaa 2614€ niin ei tarvitse enää tapella.Kunhan tulee niin laittavat paikalleen.Käytetyn lähetän takaisin mistä tilasinkin.Toivottavasti kaasuläppä vika koodi ei vahingoittanut sitä viallisesta boksista!!
Tänään tuli Saksasta uusi ohjausyksikkö,joka piti valmistaa siemensin tehtaalla. vastaavaa ei muka löytyny hyllystä Saksanmaalta!!!??? Laittoivat paikallen,muuten pelitti oikein mutta,nyt kun auton sammuttaa ei lähde käyntiin kuin testerillä kuittaamalla.Pitää kuulemma tilata taas Saksasta joku tulitikkuaskin kokoinen osa,hintaan 700€.Alkaa vituttamaan jo koko touhu.Mitähän seuraavana?? Kohta auton korjaus tarvikkeineen ja osineen tulee maksamaan samanverran kuin on auton hinta!! Ens viikolla tulee se osa ja sitten selviää joko pääsen ajelemaan Meselläni??? Onko kellään menny väykystä Ohjausyksikkö vaihtoon??? Ois kiva tietää??
jjulli kirjoitti:Tänään tuli Saksasta uusi ohjausyksikkö,joka piti valmistaa siemensin tehtaalla. vastaavaa ei muka löytyny hyllystä Saksanmaalta!!!??? Laittoivat paikallen,muuten pelitti oikein mutta,nyt kun auton sammuttaa ei lähde käyntiin kuin testerillä kuittaamalla.Pitää kuulemma tilata taas Saksasta joku tulitikkuaskin kokoinen osa,hintaan 700€.Alkaa vituttamaan jo koko touhu.Mitähän seuraavana?? Kohta auton korjaus tarvikkeineen ja osineen tulee maksamaan samanverran kuin on auton hinta!! Ens viikolla tulee se osa ja sitten selviää joko pääsen ajelemaan Meselläni??? Onko kellään menny väykystä Ohjausyksikkö vaihtoon??? Ois kiva tietää??
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Löytyykö tuosta listasta sitä moottorinohjausyksikköä?
http://www.pointone-gmbh.com/?main=korjaus
http://www.pointone-gmbh.com/?main=korjaus
vaikka lämmitys ja signaalipiuha olisi mennyt ristiin niin ei sillä pitäisi olla merkitystä koska ei se anturi mitään syötä sinne ohjainlaitteeseen päin..vito500tkm kirjoitti:Niin autossahan todennäköisesti on lämmitettävä lambda-anturi. Jos lämmitysvastuksen jännitesyöttöjohto ja anturin signaalijohto on mennyt ristiin niin voishan se vian aiheuttaa. Lämmitysvastus on päällä jonkin aikaa auto käynnistämisen jälkeen, jotta järjestelmä saadaan nopeammin säätelemään ja päästöt pienenemään heti kylmästä. Sen takia ihmetyttää miksi auto on hyytynyt vasta jälkeenpäin liikennevaloissa. Eipä ole tullut moista tilannetta ennen vastaan, että yksikkö olisi hajonnut väärästä lambdan kytkennästä. Silloin tällön tulee kyllä töissä vastaan noita nyrkkipajojen virityksiä. Tyyliin: väärä anturi asennettu ja auton alla liitokset suojattu ilmastointiteipillä
Kannattaisi ehkä haastatella sitä sähkäriä veholla joka sitä nyt parsii kasaan. Hänen pitäisi tietää että mikä autossa on vian aiheuttanut. Tuo kun tulisi selvittää ennen korjausta.
Aika kallis on toi ohjausyksikkö. Toivottavasti tulee kuntoon.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Juu, mulla oli ajatuksena se että väärin kytketyllä lambdalla tai johtojen signaali/lämmitys oikosululla olisi ohjainlaitteen voinnut saada rikki. Siis signaali johdossa oikosulku +12 volttiin/latausjännitteeseen (Lämmitysvastuksella varustetuissa autoissa lambdan lämmitykselle tulee jännitesyöttö +12V).vaikka lämmitys ja signaalipiuha olisi mennyt ristiin niin ei sillä pitäisi olla merkitystä koska ei se anturi mitään syötä sinne ohjainlaitteeseen päin..
Itse en ole saannut yhtään yksikköä tällä tavalla rikki niin en osaa 100% varmasti sanoa että voisiko tämä olla mahdollista, mutta tuli vain mieleen

Yleensä ohjainlaitteet hajoaa jännitepiikin, hapettuman tai valmistevian takia. Ja joskus ihan muuten vaan.
joo siis tottakai siinä vaiheessa jos sinne on jotenkin saatu signaali piuhaan +12 niin voi se olla syyllinen sen hajoamiseen..vito500tkm kirjoitti:Juu, mulla oli ajatuksena se että väärin kytketyllä lambdalla tai johtojen signaali/lämmitys oikosululla olisi ohjainlaitteen voinnut saada rikki. Siis signaali johdossa oikosulku +12 volttiin/latausjännitteeseen (Lämmitysvastuksella varustetuissa autoissa lambdan lämmitykselle tulee jännitesyöttö +12V).vaikka lämmitys ja signaalipiuha olisi mennyt ristiin niin ei sillä pitäisi olla merkitystä koska ei se anturi mitään syötä sinne ohjainlaitteeseen päin..
Itse en ole saannut yhtään yksikköä tällä tavalla rikki niin en osaa 100% varmasti sanoa että voisiko tämä olla mahdollista, mutta tuli vain mieleen. No, ilmeisesti tämä yksikkövika ei kuitenkaan johtunut siitä.
Yleensä ohjainlaitteet hajoaa jännitepiikin, hapettuman tai valmistevian takia. Ja joskus ihan muuten vaan.
Tänään tuli Saksasta se toinen osa mikä muka oli rikki, mutta sekään ei auttanu asiaan.Sanoivat että nyt se Saksasta tilattu ohjausyksikkö 2614€ olisi
väärä yksikkö!!! Ihme touhua merkkiliikkeen sähläystä!!! Taas saan ootella 3
viikkoo uutta yksikköä! Mitä pitäisi ruveta pyytämään korvaukseksi liikkeeltä??? Nyt olen jo joutunut vuokraamaan auton 4viikoksi.Liikkeen sähläyksien takia.Taasko pitää vuokrata auto 3 viikoksi,Missä kulkee kuluttajan raja ja liikkeen vastuu,kun eivät hallitse autonkorjausta!!!!???
väärä yksikkö!!! Ihme touhua merkkiliikkeen sähläystä!!! Taas saan ootella 3
viikkoo uutta yksikköä! Mitä pitäisi ruveta pyytämään korvaukseksi liikkeeltä??? Nyt olen jo joutunut vuokraamaan auton 4viikoksi.Liikkeen sähläyksien takia.Taasko pitää vuokrata auto 3 viikoksi,Missä kulkee kuluttajan raja ja liikkeen vastuu,kun eivät hallitse autonkorjausta!!!!???
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Laatu maksaa ja hyvää kannatta odottaa
. Ei vaiskaan, jotakin mätää tuossa kuulostaa olevan. Etkö saannut liikkeestä sijaisautoa veloituksetta? Kysyitkö? Yleensä auton saa, jos näin pääsee käymään. Vikahan on liikkeen ja valmistajan jos uudet osat on vääriä ja rikkinäisiä.
Aika vaikeelta ja kalliilta kuulostaa.

Aika vaikeelta ja kalliilta kuulostaa.
Oisko siellä ensimmäisellä korjaamolla tehty sellainen kytkentä/muutos ettei auto tule kuntoon ennen kuin sen vian korjaa?
Sähköasennukset on kyllä ammatti miesten hommia tälläisissa tapauksissa ja niitä on harvassa jotka sen taitaa.
Testereitä voi pyöritellä ,mutta mitään ei tapahdu.
Auto kannattais viedä erikoisliikkeeseen tai konttiin ja saksaan paikalliselle veholle jossa todella taitavat homman .
Viimeinen vaihtoehto on hajottamo
Sähköasennukset on kyllä ammatti miesten hommia tälläisissa tapauksissa ja niitä on harvassa jotka sen taitaa.
Testereitä voi pyöritellä ,mutta mitään ei tapahdu.
Auto kannattais viedä erikoisliikkeeseen tai konttiin ja saksaan paikalliselle veholle jossa todella taitavat homman .
Viimeinen vaihtoehto on hajottamo

Onko kokeiltu antaako kipinää? Ruiskuvehkeissä järjestelmä on yleensä suunniteltu niin että kipinä pitää tulla ennenkuin bensapumppu käynnistyy.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
jjulli kirjoitti:jjulli kirjoitti:Viime viikolla sain sijausauton,vihdoin ja viimein.Nyt maahantuoja miettii mikä mersuani vaivaa,osat on vaihdettu vaan auto ei pelaa!! Voinko ruveta vaatimaan jotain?? Miten pitäs toimia??Pikaisia neuvoja otetaan vastaan!!
mistä hyvästä haluaisit vaatia jotain? ja keneltä? kyllä siellä varmasti töitä tehdään jotta se tulisi kuntoon.. minkä ikäinen auto muuten oli kyseessä?
Ohjain yksikkö
Mielestäni mesen pistäminen piuhan päähän pitäisi kyllä osoittaa jos itse yksikkö on viallinen.
Edellisessä mesessäni, joka oli kylläkin diesel, ilmeni sellainen vika että jätti välillä ajoneston päälle. Kone pyöri mutta ei antanut löpöä. Niin ja tietysti se joulukuusi vilkkui peilissä.
Merkkikorjaamon asiantunteva tietokone avustavine henkilöineen ilmoitti vain ettei mitään vikaa ole.
Yleensä kun kävi pienen kävelyn tai istui vain ja ihmetteli niin sitten taas toimi kuin ei mitään.
Ei onneksi koskaan pysähtynyt kesken ajon . Ainoastaan käynnistäminen oli jännittävää.
Ongelmasta pääsin kun vaihdoin autoa. No mese se tämä uudempikin vain on ja kaikkea pientä riittää. Tulee auto tutuksi ja osaa muita varoittaa merkistä
ps. olen koulutukseltani autonasentaja ja omistanut ja ruuvannut autoja yli 40 vuotta ja Mersu on ensimmäinen merkki jota olen joutunut korjaamolla käyttämään ja useasti sähkövikojen takia.
Olen päätynytkin siihen että seuraavassa autossani auton ainoat aivot ovat auton penkeillä istuvilla.
-Arska-
Edellisessä mesessäni, joka oli kylläkin diesel, ilmeni sellainen vika että jätti välillä ajoneston päälle. Kone pyöri mutta ei antanut löpöä. Niin ja tietysti se joulukuusi vilkkui peilissä.
Merkkikorjaamon asiantunteva tietokone avustavine henkilöineen ilmoitti vain ettei mitään vikaa ole.
Yleensä kun kävi pienen kävelyn tai istui vain ja ihmetteli niin sitten taas toimi kuin ei mitään.
Ei onneksi koskaan pysähtynyt kesken ajon . Ainoastaan käynnistäminen oli jännittävää.
Ongelmasta pääsin kun vaihdoin autoa. No mese se tämä uudempikin vain on ja kaikkea pientä riittää. Tulee auto tutuksi ja osaa muita varoittaa merkistä
ps. olen koulutukseltani autonasentaja ja omistanut ja ruuvannut autoja yli 40 vuotta ja Mersu on ensimmäinen merkki jota olen joutunut korjaamolla käyttämään ja useasti sähkövikojen takia.
Olen päätynytkin siihen että seuraavassa autossani auton ainoat aivot ovat auton penkeillä istuvilla.
-Arska-
Mutta voiko Merkkikorjaamo arpoa niinkuin lottoa,että mikä osa vaihdetaan seuraavana.En usko,että jos testeri näyttää esim.ohjausyksikkö paskana,niin kun se vaihdetaan niin sitten vaan soitetaan asiakkaalle että taas pitäisi vaihtaa seuraava osa.Jossain pitäisi tulla raja vastaan.Kyllähän ne vaihtas varmaan kaikki osat,niin eiköhän silloin auton saa pelaamaan!!! Jotain tolkkua pitäs korjaamo touhussa olla!!?? Nyt maahantuoja miettii mikä mahtaa autossa olla vikana kun kyseisillä vaihdetuilla osilla auto ei edelleenkään pelaa,vaikka näin minulle vakuuteltiin!!!
kyllä nuo "turhien" korjauksien kustannukset kannattaa kyseenalaistaa.. ja testeri ei aina välttämättä kerro kaikkea. jotta vikamuistiin tallentuisi jotain on auton koettava se viaksi..jjulli kirjoitti:En tietenkään ole vielä maksanut euroakaan,mutta sellainen lasku siellä jo odottaa.Lopullinen hinta selviää aikanaan kunhan saavat sen kuntoon!!!
Sinuna soittaisin kuluttaja-asiamiehelle/lakimiehelle keskustelisin asiasta.jjulli kirjoitti:En tietenkään ole vielä maksanut euroakaan,mutta sellainen lasku siellä jo odottaa.Lopullinen hinta selviää aikanaan kunhan saavat sen kuntoon!!!
Onko sinulla muuten allekirjoitusta missään tilauksessa? Vai miten tässä asiassa menee sitoutuvuus?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
kannattaa varmaan odottaa että mitä se korjaamo sanoo että sinun pitäisi maksaa..Gate kirjoitti:Sinuna soittaisin kuluttaja-asiamiehelle/lakimiehelle keskustelisin asiasta.jjulli kirjoitti:En tietenkään ole vielä maksanut euroakaan,mutta sellainen lasku siellä jo odottaa.Lopullinen hinta selviää aikanaan kunhan saavat sen kuntoon!!!
Onko sinulla muuten allekirjoitusta missään tilauksessa? Vai miten tässä asiassa menee sitoutuvuus?