Öljypohjan paikkaus
Öljypohjan paikkaus
öljypohjaan oli ilmaantunut tuntemattomasta syystä 5cm pitkä halkeama
ja öljyä vuotaa..
niin että mitenkä onnistuu paikkaaminen/korjaaminen paikallaan ollessa, vai onko pakko nostaa kone pois että saa irti? käsittääkseni ei sovi lähtemään jos on kone paikallaan..
olen kuullut että joku ois korjannu kemiallisella metallilla..
mistähän moista mörnää saa, ja voiko sillä korjata?
kiitos etukäteen
ja öljyä vuotaa..
niin että mitenkä onnistuu paikkaaminen/korjaaminen paikallaan ollessa, vai onko pakko nostaa kone pois että saa irti? käsittääkseni ei sovi lähtemään jos on kone paikallaan..
olen kuullut että joku ois korjannu kemiallisella metallilla..
mistähän moista mörnää saa, ja voiko sillä korjata?
kiitos etukäteen
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
W202 230kompressor
W204 200cdi
öljypohja
Moro
Onhan siinä alumiinipohja?
Olen saanut tehtyä Plastik paddinki kenmiallinen metalli ,väliaikais paikkauksen tuohon meidän 300 d malliin (kun se tapasi kiven mökkitiellä),paikkauksen teko oli hidasta
koska öljyä se kittauskaan ei siedä väliin.En usko ,että tästä tulisi pysyvä ratkaisu.
Hitsusta ei paikallaan pysty alupohjaan tekemään ,sen öljyn takia.
Mutta kun ottaa pohjan pois ja pesee siitä öljyt pois.
Niin eiköhän siihen TIGillä saa uutta metallia.
Terveisin Jamppa
Onhan siinä alumiinipohja?
Olen saanut tehtyä Plastik paddinki kenmiallinen metalli ,väliaikais paikkauksen tuohon meidän 300 d malliin (kun se tapasi kiven mökkitiellä),paikkauksen teko oli hidasta
koska öljyä se kittauskaan ei siedä väliin.En usko ,että tästä tulisi pysyvä ratkaisu.
Hitsusta ei paikallaan pysty alupohjaan tekemään ,sen öljyn takia.
Mutta kun ottaa pohjan pois ja pesee siitä öljyt pois.
Niin eiköhän siihen TIGillä saa uutta metallia.
Terveisin Jamppa
Mulla on kokemusta alumiiniöljypohjan korjaamisesta paikoillaan. Pysyvästi ovat toimineet vuosia.
Öljyt tietysti ekana pois, oikein ajan kanssa valumalla.
Sitten moottoriin imu pölynimurilla
Jotta öljy ei valu halkeamaan.
Pillillä kuumennetaan halkeama kunnolla, jotta öljy palaa pois halkeamasta.
Rälläkällä pinta puhtaaksi ja hiukan jäähdytystä ja sitten super epoxi paikoilleen. Imu pitää olla kokoajan koneessa, muuten ei onnistu.
Vartin päästä sauma on pitävä ja kestää hamaan loppuun saakka.
Mun vihreessä ex. 190 superissa oli juuri näin korjattu öljypohja ja kesti vuosikaudet, vaikka muu moottori välillä korkkasikin.
Öljyt tietysti ekana pois, oikein ajan kanssa valumalla.
Sitten moottoriin imu pölynimurilla

Pillillä kuumennetaan halkeama kunnolla, jotta öljy palaa pois halkeamasta.
Rälläkällä pinta puhtaaksi ja hiukan jäähdytystä ja sitten super epoxi paikoilleen. Imu pitää olla kokoajan koneessa, muuten ei onnistu.
Vartin päästä sauma on pitävä ja kestää hamaan loppuun saakka.
Mun vihreessä ex. 190 superissa oli juuri näin korjattu öljypohja ja kesti vuosikaudet, vaikka muu moottori välillä korkkasikin.
öljypohja
mulla meni 190mb.stä öljypohja ja ajattelin ensin yrittää liimata sitä mutta päätin kuitenki hitsata. ei muutaku pultit irti, konetta esim.tunkilla ylemmäs, kallistuksen vakaaja piti kans irrottaa ja sitte vielä toinen koneen kumityyny että mahtu poisa. sitte vaa puhtaaksi ja rälläkällä karhentaa ja sitte hitsaus tig.illä. hyvä tuli
ahdin määrää tahdin
En tiiä millane savotta noitten kutosien öljypohjan irrotus on, mutta itellä ku w124 200D:iin tuli halkeema öljypohjaan ni samana iltana sen irrotin ja seuraavana päivänä käytin pajalla hitsattavana ja asensin illalla paikoilleen. Ei ollu paha homma ollenkaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
emännän isä korjas kemiallisella metallilla 5v sitten ja myi auton pois nyt keväällä. Kokoajan kesti. Miten lie tänäpäivänä. Mihin se siitä menis, luja liitos tulee kyllä jos vaan puhdas pinta.
Itekki tölväsin mun edellisen w201 kantoon ja samalla menetelmällä korjasin. Vaati kyl öljyjen laskemisen ulos.
Itekki tölväsin mun edellisen w201 kantoon ja samalla menetelmällä korjasin. Vaati kyl öljyjen laskemisen ulos.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
joskus oli astrassa kans öljypohjassa pitkä naarmu joka vuoti öljyä. päästin öljy pois ja hitsasin sinne päin (peltinen pohja)
ja pari viikkoa sitten oli golffissa noin 5cm pitkä narmu joka tiputti päästä öljyä. laitoin leveäkantaiseen poraruuviin moottorisilikonia ja porasin öljypohjaan, hyvin on pitäny
ja pari viikkoa sitten oli golffissa noin 5cm pitkä narmu joka tiputti päästä öljyä. laitoin leveäkantaiseen poraruuviin moottorisilikonia ja porasin öljypohjaan, hyvin on pitäny
Tuo aine toimii. Kokosin juuri kiväärin alumiinisen äänenvaimentimen. Helppo juottaa, ei tarvitse hitsausvehkeitä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Kyllä, nuo xxx-WELD:it on ihan toimivia systeemejä ja kun homma onnistuu niin tulee todella luja liitos/sauma.spede10 kirjoitti:Tuo aine toimii. Kokosin juuri kiväärin alumiinisen äänenvaimentimen. Helppo juottaa, ei tarvitse hitsausvehkeitä.
Ainoana ongelmana isommissa korjauksissa on juotettavan kohteen lämmittäminen. Mopon lohkoa yritin vähän paikkailla LUMIWELD:illa mutta ei onnistunut kun en saanut lohkoa riittävän lämpöiseksi. Ois tarvinu ensiksi työntää koko moottori uuniiin 250-300 asteeseen ja sen jälkeen yritää kaasupillillä lämmittää hitsattavakohta tarpeeksi kuumaksi.
Magneeton koppa onnistui kyllä kun sinisellä liekillä hetken sitä lämmitti niin rupes tuo lumiweld tanko siihen sulamaan!
Ootko paljon ampunut? Mikä kaliperi?spede10 kirjoitti:Tuo aine toimii. Kokosin juuri kiväärin alumiinisen äänenvaimentimen. Helppo juottaa, ei tarvitse hitsausvehkeitä.
Itsellä huono kokemus technoweldistä. Juotin pienen metanoolikakstahtomosan pillin alkukäyrän tuolla ja ei kestänyt kuin muutaman minuutin niin alkoi haljeta juotos. Alunperinkin oli juotettu jollakin vastaavalla se käyrä, mutta piti laippa vaihtaa niin meni liitos uusiksi. Se entinen juote tuntui vaativan lämpöä jotain 500-600 astetta sulaakseen kun tuo TW sulaa jo alemmissa lämmöissä.
Saattais tuo tosin auttaa öljypohjan paikkuussa, mutta silti pitäis ottaa pohja irti. Jos sen pohjan irroittaa niin sama hitsata sitten TIG:illä tai alulangalla MIG:illä.
Viimeksi muokannut AK47, To 04.09.2008 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tuli illalalla testattuakin. Ei ainakaan vielä levinnyt.Kokosin juuri kiväärin alumiinisen äänenvaimentimen.
On selvää, ettei ko. aine ole yhtä lujaa kuin oikea hitsi. Ongelmana on myös ainakin hätäiselle miehelle, että saattaa perusainekin sulaa juotosvaiheessa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
MB C 240T (W202)