Black Satin rules?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Black Satin rules?
Ehtoota vaan!
- Kuulun siihen kuppikuntaan, jolle harrasteauton moottorin ulkoinen olemus on tärkeää. Siisti pitää olla, puhdas, ei öljyvuotoja ja johdotukset kunnossa ja yms mums.
Ajatus tulevasta: Ruosteinen kasa pakosarjan ja turbon ulkoasuna ei ilahduta.
Siispä mietin turbon pakopesän ja pakosarjan käsittelyyn mietin Black Satin -ainetta.http://www.roadmachine.fi/excoat.html
Käsketään levittämään kynärluiskulla, eli aikamoista lirua vissihin. Onko kellään kokemusta että levittyykö myös siveltimellä?
- Kuulun siihen kuppikuntaan, jolle harrasteauton moottorin ulkoinen olemus on tärkeää. Siisti pitää olla, puhdas, ei öljyvuotoja ja johdotukset kunnossa ja yms mums.
Ajatus tulevasta: Ruosteinen kasa pakosarjan ja turbon ulkoasuna ei ilahduta.
Siispä mietin turbon pakopesän ja pakosarjan käsittelyyn mietin Black Satin -ainetta.http://www.roadmachine.fi/excoat.html
Käsketään levittämään kynärluiskulla, eli aikamoista lirua vissihin. Onko kellään kokemusta että levittyykö myös siveltimellä?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Joo, käytetty pakosarja tarttee hiekkapuhaltaa varmaan aika tarkasti. Olen poistellut ruostetta valurautasaranoista ja ovenkahvoista myös kylvettämällä kuumassa fosforihapossa, hyvin lähti ja pinta jäi mukavan karheaksi, mutta uh että haisi työhuone Venäjälle vaikka kuinka oli läpivetoa.
Mulla on ongelmana paisto, kun tuo aluskeraami pitää paistaa 1 h. 260 c. Kotona ei voi paistaa mitään, kerrostalossa kun asun ja akkahan saisi sellaisen raivarin että kuolisi.
Maalasin viime keväävä vesipumpun osat ja alipainepumpun kuoren alumiinimaalilla ja paistoin kun akka oli reissussa ja viisi päivää myöhemmin kun palasi niin nuuhki tietävänä ilmaa että "mikä täällä on kärynnyt". Nakit ja ranskalaisethan ne..
Pitäisi työhuoneelle hommata kierrätyskeskukselta uuni ja palohälytin pois katosta. Tai sitten perustaa mobilistitalli, jossa kaikki vermeet ja vehkeet.
Mulla on ongelmana paisto, kun tuo aluskeraami pitää paistaa 1 h. 260 c. Kotona ei voi paistaa mitään, kerrostalossa kun asun ja akkahan saisi sellaisen raivarin että kuolisi.
Maalasin viime keväävä vesipumpun osat ja alipainepumpun kuoren alumiinimaalilla ja paistoin kun akka oli reissussa ja viisi päivää myöhemmin kun palasi niin nuuhki tietävänä ilmaa että "mikä täällä on kärynnyt". Nakit ja ranskalaisethan ne..
Pitäisi työhuoneelle hommata kierrätyskeskukselta uuni ja palohälytin pois katosta. Tai sitten perustaa mobilistitalli, jossa kaikki vermeet ja vehkeet.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Itse putsasin pakosarjan elektrolyysillä ja lähtee paremmin puhtaaksi kun puhaltamalla. Toimii myös lukuisten muiden hankalien osien putsaamiseen ja samalla menetelmällä saa myös sinkittyä osia
Ja tarvittavat välineethän löytyy varmasti lähes joka taloudesta.

Ja tarvittavat välineethän löytyy varmasti lähes joka taloudesta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kertaapa käyttämäsi menetelmä ja tarvikkeet!jarkki kirjoitti:Itse putsasin pakosarjan elektrolyysillä ja lähtee paremmin puhtaaksi kun puhaltamalla. Toimii myös lukuisten muiden hankalien osien putsaamiseen ja samalla menetelmällä saa myös sinkittyä osia![]()
Ja tarvittavat välineethän löytyy varmasti lähes joka taloudesta.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Astia, akkulaturi ja akkuhappoa? Alumiiniahan voi kotikonstein värjätä tälleen käyttämällä marketti-tekstiilivärejä.
E: Linkki tarkistettu, toimii!
E: Linkki tarkistettu, toimii!
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 29.10.2007 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Ei toimi, Firefoxilla ainakaan.Sergey kirjoitti:Astia, akkulaturi ja akkuhappoa? Alumiiniahan voi kotikonstein värjätä tälleen käyttämällä marketti-tekstiilivärejä.
E: Linkki tarkistettu, toimii!
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Jep, kokeilin IE, Opera ja Firefox.napa kirjoitti:kyllä toimii ja ainakin firefoxilla... laittakaa vain ne tietokoneet kunnon säätoihin...
Ja asiaan. Itse harkitsen tota kromia laittaa ahtimen imuputkeen kun on näköjään hinnat pudonneet aineella inhimilliselle tasolle. Markka-aikaan tuo 100ml kromia maksoi 490mk ja tilausaika oli tyyliin 4kk.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
... Ja kuvia toki projektistaJP74 kirjoitti:Nopea toimitus tällä maahantuojalla. Sunnuntai-iltana laitoin sähköpostia ja tänään oli purkki Mustaa Satiinia postissa noudettavissa.
Nyt saattaa vaan kestää vähän kauemmin, ennenkuin pakosarja saadaan pöydälle hiekkapuhallettuna. Motivaatiopiikin iskiessä pitää repästä pakosarja irti.

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Joo tuossahan ne jo tulikin eli: virtalähde mielellään 24V (tai akkulaturi), palanen vaikkapa rosteria, astia ja soodaa (itse käytin ihan kaupasta saatavaa ruokasoodaa n. 5% liuoksella). Sitten ei muuta kun puhdistettava esine ja rosterin pala (lähekkäin muttei kiinni toisiinsa) astiaan missä on vesi/sooda liuos, sitten vaan rohkeasti kytkee akkulaturin kappaleisiin: +napa rosteriin ja -napa puhdistettavaan esineeseen.
Sitten ei muutaku odottelemaa et naama vetää
näköseks ku alkaa tapahtua
Noin isossa osassa kun pakosarja rosterin palaa joutuu välillä sitten vähän siirtelemään että ruosteet lähtee joka paikasta.
Vetyähän tuossa hieman syntyy joten tuletus kannattaa muistaa ja itse en ainakaan ole viittiny jättää "omineen" tallille porisemaan noita settejä.
Sitten ei muutaku odottelemaa et naama vetää


Noin isossa osassa kun pakosarja rosterin palaa joutuu välillä sitten vähän siirtelemään että ruosteet lähtee joka paikasta.
Vetyähän tuossa hieman syntyy joten tuletus kannattaa muistaa ja itse en ainakaan ole viittiny jättää "omineen" tallille porisemaan noita settejä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3042
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Oliko se niin, että tuo rosterin käyttö aiheutti sitä keltaista mönjää, joka on erittäin vaarallista ? Muistelen lukeneeni overdrivelta, vai muistelenko ihan väärin ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Taitaa sitä "mönjää" tulla joka tapauksessa kun se ruoste alkaa irtoamaa vaikka käyttäis mitä anodina... Itse vaan kauhoin ne sillon tällöin pois siintä pinnalta.
Ja ainakaan mobilistissa mistä luin ton jutun alunperin en muista että olis mainittu muita haittatekiöitä kun tuo pieni vety määrä mitä tuossa syntyy.
Mukavasti lähtee esim kiinni ruostuneiden pulttien välistä ruosteet ja vanha ruostunu pultti lähtee taas ilman voimasanoja auki
Kova sälli ajaa kerralla koko röntän uima-altaaseen ja laittaa hitsausmuuntajan virtalähteeksi 
Ja ainakaan mobilistissa mistä luin ton jutun alunperin en muista että olis mainittu muita haittatekiöitä kun tuo pieni vety määrä mitä tuossa syntyy.
Mukavasti lähtee esim kiinni ruostuneiden pulttien välistä ruosteet ja vanha ruostunu pultti lähtee taas ilman voimasanoja auki


S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Kunnon säädöt?napa kirjoitti:kyllä toimii ja ainakin firefoxilla... laittakaa vain ne tietokoneet kunnon säätoihin...
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Älä? Turhahan tästä on jauhaa, hommahan selvis jo.napa kirjoitti:niin, tietokoneesta löytyy monenlaista säätöä...Sami J. E. kirjoitti:Kunnon säädöt?napa kirjoitti:kyllä toimii ja ainakin firefoxilla... laittakaa vain ne tietokoneet kunnon säätoihin...
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Nyt aletaan olla asian ytimessä. Laita loput vaikka johonkin off topic-puolelle, nää sun itkuraivarit ei taida tänne kuulua.napa kirjoitti:no kettu jos ei osata tietokonettaan edes pistää kunnon säätöihin, ettei tartte jollain ihme kikoilla saada kuvia näkyviin, niin pitää siitä nyt hieman mainita...
taitaa se sun mannelavettiskin oilla aika kuralla...
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6