vito cdi ahdot?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

vito cdi ahdot?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

-paljonkos on -00 112cdi viton vakioahdot?
-pumpun vikavalo palaa,mutta kierroksia ottaa kuitenkin "normaalisti" mitä vaihtoehtoja kyseiseen vikaan on? menee testeriin joku pvä mutta ois voinu kattella etukäteen jo jottai...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noniii cdi virittäjä nerot keeeertokaaaa tietonne ;D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, tarkista nyt ensin vaikka polttoaineen suodatin ja mappianturi+sen letku (huolella).

Tuleeko savua putkesta ?

Henkilöautoissa vastaavalla moottorilla max ahdot on 1,2-1,3bar.

Jos nyt oikein ymmärrän rarkoittamasi valon, niin se ei syty liian korkeasta, vaan järjestelmän mielestä liian matalasta ahtopaineesta.
Siis, kaasupolkimen asento+moottorin kierrosluku eivät anna järjestelmän mielestä riittävää ahtopainetta -> vikaa polttoaineen ruiskutuksessa.
Se taas voi johtua kovin monesta tekijästä.
Tai voi olla, ettei vika siinä olekkaan, vaan jossain anturissa.

Tämä on kaikki arvuuttelua.
Oikea tieto tarkoittaa vikamuistin luvun jälkeistä taivastelua.
Varmasti oikean vikatiedon saadaksesi voit joutua käymään kaksi kertaa, jos vikamuistissa on paljon tavaraa.
Ensin kaikki nollataan ja sitten vian ilmestyessä uudelleen, uusi luku.
Se valo kyllä sammuu itsekseenkin, muutaman häiriöttömän käynnistyksen jälkeen, mikäli siis häiriötekijä on poistunut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

uus suodatin on. savua tulee. yks kaveri kasas sen vasta vähän aika sit... muuten pelaa ihan ok mutta tosiaan tuntuu hiukan voimattomalta ja häiriövalo palaa... hmmm...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

1.5bar:issa käy ahdot ja tasottuu 1.2bar... oiskohan joku ruiskutus ennakko? sekasin...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Toimii ihan oikein.

Turha arvuutella kamalasti ennenkuin luetutat vikamuistin.

Joko valo on sammunut ?
Muistaakseni korkeintan kymmenkunta starttia, joiden jälkeen on vähän ajettukkin, pitäisi riittää.
On mulla sammunut joskus paljon aikaisemminkin.
Se vikamuistin luku maksaa vaan pari-kolmekymppiä.
Käy luetuttamassa, niin saat rauhan.
Siellä on varmasti vihjettä tulossa, kun kerran valo palaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juu luentaan se meneekin ihan lähipäivinä...
Black One
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 30.11.2007 11:17
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja Black One »

omassa ongelmana on että autossa ei ole yhtään voimaa ja menee vikasietotilaan hetken ajon jälkeen ja kiertää vain 3000rpm
Kävin lukemassa vikakoodit ja sinne jäi koeajon jälkeen alipainevuoto ahtojen säädössä. Löysin 1 vuotavan letkun ahtojen säätimeen menevistä letkuista, se oli hinkannut vakaajaa vasten itsensä puhki..muualla en nähnyt murtumia/reikiä. Pitänee paineistaa ahtopuoli. Sitäennen olisi kiva katsoa paljonko tuo espanjan keksintö ahtaa.
Mistä on helpoin ottaa lähtö ahtomittarille, auto on 112cdi -99 vuotinen vito.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joissain vitoissa map-anturi, siis se, mikä mittaa ahtopainetta, on kumisen letkun päässä.
Siihen letkuun T-haaraliittimellä painemittari kiinni.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Black One
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 30.11.2007 11:17
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja Black One »

Noniin, sain mittarin kiinne ja se näytti 3000 kierroksen jälkeen karvan yli 1bar.
Hukkaportin kellon vedin rautalangala kiinni koska sieltä ilmeisesti jousi rikki, ei ahtanut kuin 0,3 ? Vieläkun saisi nollattua vikakoodit niin voisi kulkeakin.
Onko nollaamiseen olemassa muu konsti kuin veho?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä vikamuistin saa nollatta muuallakin, ei siinä mitään.
Mutta kyllä se kannattaisi siellä veholla ensin luetuttaa.
Saattaa olla vieläkin alipainevuotoa, jos ei "ahdin toimi".
Muutenkin, kannattisi ottaa se rautalanka poikkeen siitä kellolta.
Alipainekello ei paljoa maksa, jos vika edes on siinä.
Ja on sillä hukkaportilla ihan oikea hommansakin, jos oikein tarkkoja ollaan.

Jos tietää, missä vian aiheuttaja on, niin silloinhan on ihan sama vaikka vikamustin "suoraan" nollaa, mutta kyllä sitä muuten kannattaisi kurkkia, on siellä paljon vihjeitä moottorin toiminnasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Black One
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 30.11.2007 11:17
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja Black One »

Viimeksi moottorin puolella oli kaikki ok ja vika ilmoitus tuli aina ahdon ohjauksen alipainevika. Siellä oli letkuissa reikiä ja hukkaportti falskasi.
Periaatteessa pitäis vielä kerran syynätä letkut ja ahtoputket sekä cooleri ennenkuin on varmaa missä vika oli. Saako koodit itse nollattua?
Vastaa Viestiin