vito cdi ahdot?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
vito cdi ahdot?
-paljonkos on -00 112cdi viton vakioahdot?
-pumpun vikavalo palaa,mutta kierroksia ottaa kuitenkin "normaalisti" mitä vaihtoehtoja kyseiseen vikaan on? menee testeriin joku pvä mutta ois voinu kattella etukäteen jo jottai...
-pumpun vikavalo palaa,mutta kierroksia ottaa kuitenkin "normaalisti" mitä vaihtoehtoja kyseiseen vikaan on? menee testeriin joku pvä mutta ois voinu kattella etukäteen jo jottai...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
.
No, tarkista nyt ensin vaikka polttoaineen suodatin ja mappianturi+sen letku (huolella).
Tuleeko savua putkesta ?
Henkilöautoissa vastaavalla moottorilla max ahdot on 1,2-1,3bar.
Jos nyt oikein ymmärrän rarkoittamasi valon, niin se ei syty liian korkeasta, vaan järjestelmän mielestä liian matalasta ahtopaineesta.
Siis, kaasupolkimen asento+moottorin kierrosluku eivät anna järjestelmän mielestä riittävää ahtopainetta -> vikaa polttoaineen ruiskutuksessa.
Se taas voi johtua kovin monesta tekijästä.
Tai voi olla, ettei vika siinä olekkaan, vaan jossain anturissa.
Tämä on kaikki arvuuttelua.
Oikea tieto tarkoittaa vikamuistin luvun jälkeistä taivastelua.
Varmasti oikean vikatiedon saadaksesi voit joutua käymään kaksi kertaa, jos vikamuistissa on paljon tavaraa.
Ensin kaikki nollataan ja sitten vian ilmestyessä uudelleen, uusi luku.
Se valo kyllä sammuu itsekseenkin, muutaman häiriöttömän käynnistyksen jälkeen, mikäli siis häiriötekijä on poistunut.
No, tarkista nyt ensin vaikka polttoaineen suodatin ja mappianturi+sen letku (huolella).
Tuleeko savua putkesta ?
Henkilöautoissa vastaavalla moottorilla max ahdot on 1,2-1,3bar.
Jos nyt oikein ymmärrän rarkoittamasi valon, niin se ei syty liian korkeasta, vaan järjestelmän mielestä liian matalasta ahtopaineesta.
Siis, kaasupolkimen asento+moottorin kierrosluku eivät anna järjestelmän mielestä riittävää ahtopainetta -> vikaa polttoaineen ruiskutuksessa.
Se taas voi johtua kovin monesta tekijästä.
Tai voi olla, ettei vika siinä olekkaan, vaan jossain anturissa.
Tämä on kaikki arvuuttelua.
Oikea tieto tarkoittaa vikamuistin luvun jälkeistä taivastelua.
Varmasti oikean vikatiedon saadaksesi voit joutua käymään kaksi kertaa, jos vikamuistissa on paljon tavaraa.
Ensin kaikki nollataan ja sitten vian ilmestyessä uudelleen, uusi luku.
Se valo kyllä sammuu itsekseenkin, muutaman häiriöttömän käynnistyksen jälkeen, mikäli siis häiriötekijä on poistunut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
.
Toimii ihan oikein.
Turha arvuutella kamalasti ennenkuin luetutat vikamuistin.
Joko valo on sammunut ?
Muistaakseni korkeintan kymmenkunta starttia, joiden jälkeen on vähän ajettukkin, pitäisi riittää.
On mulla sammunut joskus paljon aikaisemminkin.
Se vikamuistin luku maksaa vaan pari-kolmekymppiä.
Käy luetuttamassa, niin saat rauhan.
Siellä on varmasti vihjettä tulossa, kun kerran valo palaa.
Toimii ihan oikein.
Turha arvuutella kamalasti ennenkuin luetutat vikamuistin.
Joko valo on sammunut ?
Muistaakseni korkeintan kymmenkunta starttia, joiden jälkeen on vähän ajettukkin, pitäisi riittää.
On mulla sammunut joskus paljon aikaisemminkin.
Se vikamuistin luku maksaa vaan pari-kolmekymppiä.
Käy luetuttamassa, niin saat rauhan.
Siellä on varmasti vihjettä tulossa, kun kerran valo palaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
omassa ongelmana on että autossa ei ole yhtään voimaa ja menee vikasietotilaan hetken ajon jälkeen ja kiertää vain 3000rpm
Kävin lukemassa vikakoodit ja sinne jäi koeajon jälkeen alipainevuoto ahtojen säädössä. Löysin 1 vuotavan letkun ahtojen säätimeen menevistä letkuista, se oli hinkannut vakaajaa vasten itsensä puhki..muualla en nähnyt murtumia/reikiä. Pitänee paineistaa ahtopuoli. Sitäennen olisi kiva katsoa paljonko tuo espanjan keksintö ahtaa.
Mistä on helpoin ottaa lähtö ahtomittarille, auto on 112cdi -99 vuotinen vito.
Kävin lukemassa vikakoodit ja sinne jäi koeajon jälkeen alipainevuoto ahtojen säädössä. Löysin 1 vuotavan letkun ahtojen säätimeen menevistä letkuista, se oli hinkannut vakaajaa vasten itsensä puhki..muualla en nähnyt murtumia/reikiä. Pitänee paineistaa ahtopuoli. Sitäennen olisi kiva katsoa paljonko tuo espanjan keksintö ahtaa.
Mistä on helpoin ottaa lähtö ahtomittarille, auto on 112cdi -99 vuotinen vito.
.
Kyllä vikamuistin saa nollatta muuallakin, ei siinä mitään.
Mutta kyllä se kannattaisi siellä veholla ensin luetuttaa.
Saattaa olla vieläkin alipainevuotoa, jos ei "ahdin toimi".
Muutenkin, kannattisi ottaa se rautalanka poikkeen siitä kellolta.
Alipainekello ei paljoa maksa, jos vika edes on siinä.
Ja on sillä hukkaportilla ihan oikea hommansakin, jos oikein tarkkoja ollaan.
Jos tietää, missä vian aiheuttaja on, niin silloinhan on ihan sama vaikka vikamustin "suoraan" nollaa, mutta kyllä sitä muuten kannattaisi kurkkia, on siellä paljon vihjeitä moottorin toiminnasta.
Kyllä vikamuistin saa nollatta muuallakin, ei siinä mitään.
Mutta kyllä se kannattaisi siellä veholla ensin luetuttaa.
Saattaa olla vieläkin alipainevuotoa, jos ei "ahdin toimi".
Muutenkin, kannattisi ottaa se rautalanka poikkeen siitä kellolta.
Alipainekello ei paljoa maksa, jos vika edes on siinä.
Ja on sillä hukkaportilla ihan oikea hommansakin, jos oikein tarkkoja ollaan.
Jos tietää, missä vian aiheuttaja on, niin silloinhan on ihan sama vaikka vikamustin "suoraan" nollaa, mutta kyllä sitä muuten kannattaisi kurkkia, on siellä paljon vihjeitä moottorin toiminnasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5