W210 turbo hajosi
W210 turbo hajosi
Kyseessä tarkemmin sanottuna E220 CDI vm-98, ajettu 190 tkm ja moottorikoodi 611.960. Orggis turbo on Garretin GT20. Kysymys kuuluu että millaisia vaihtoehtoja tässä on käytettävissä ? KL:n kautta olisi mahdollista tilata vastaava Saksasta 1350 eurolla mutta kun kerran noin p...leesti joutuu joutuu turbosta maksamaan niin olisko muita vaihtoehtoja jotka kävisi heittämällä tilalle ?
Niin senverran vielä että se hajosi kerrasta. Aamulla töihin ajellessa kaikki toimi vielä moitteettomasti mutta töistä lähtiessä tehot uupui ja moottori vikatilaan. Oma pikadiagnoosi: Imusarjassa läpät pelittää, ilmamassa-anturi ok ja katalysaattorit ei tukossa. Paikallisen merkkihuollon (NeoBest) pikahuollossa oli perjantaina sen verran ruuhkaa että eivät ehtineet "palvella" joten ajelin sitten tutulle Jyväs-Autolle jossa luvattiin tutkia asiaa. Muutaman tunnin päästä soitto ja ilmoitus että turbo ei nosta painetta, löytyy klappia ja krahinaa... Mitä tehdään, uusi turbo Kl:llä 1350 Eskoa ?
Voiko turbo siis tosiaan hajota noin yht'äkkiä ? En epäile yhtään Jyväs-Auton ammattitaitoa asiassa mutta tuntuu uskomattomalta että turbo hajoaa kerrasta... Öljytkin on vaihdettu 10 tkm välein ja autolla ajettu alle 200 tkm.
Voiko turbo siis tosiaan hajota noin yht'äkkiä ? En epäile yhtään Jyväs-Auton ammattitaitoa asiassa mutta tuntuu uskomattomalta että turbo hajoaa kerrasta... Öljytkin on vaihdettu 10 tkm välein ja autolla ajettu alle 200 tkm.
W210 turbo hajosi..... ei sittenkään... vika löytyi
Niin se vaan on että mitään ei pitäisi luulla vaan tietää! Molemmat katit tukossa ja luultavasti myös takavaimennin. Pari kuukautta sitten takavaimentimen vaihdon yhteydessä molemmat katit tarkastettiin ja todettiin toimiviksi mutta niin vaan oli tällä välin etukatin sisuskalut lähteneet liikkeelle ja tukkineet putkiston totaalisesti. Ei siis ihme vaikka turbo hiukan valitti ja omistajaa v...tti!
Korjaamon mukaan oli reilun kuukauden sisään jo kolmas CDI jossa sama tauti elikkäs kun etukatista lähtee rojut liikkeelle niin se vaihdattaa sen jälkeen koko putkiston. Maksaa muuten maltaita.
Turhaan siis turbo irroitettiin mutta tulipahan se nyt sitten asiantuntijan toimesta tarkastettua... että sillee.
Seuraavaksi perehdytään että mitenkäs se EGR tehtiinkään hengettömäksi...
Korjaamon mukaan oli reilun kuukauden sisään jo kolmas CDI jossa sama tauti elikkäs kun etukatista lähtee rojut liikkeelle niin se vaihdattaa sen jälkeen koko putkiston. Maksaa muuten maltaita.
Turhaan siis turbo irroitettiin mutta tulipahan se nyt sitten asiantuntijan toimesta tarkastettua... että sillee.
Seuraavaksi perehdytään että mitenkäs se EGR tehtiinkään hengettömäksi...