W210 turbo hajosi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
RXTX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.11.2004 11:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

W210 turbo hajosi

Viesti Kirjoittaja RXTX »

Kyseessä tarkemmin sanottuna E220 CDI vm-98, ajettu 190 tkm ja moottorikoodi 611.960. Orggis turbo on Garretin GT20. Kysymys kuuluu että millaisia vaihtoehtoja tässä on käytettävissä ? KL:n kautta olisi mahdollista tilata vastaava Saksasta 1350 eurolla mutta kun kerran noin p...leesti joutuu joutuu turbosta maksamaan niin olisko muita vaihtoehtoja jotka kävisi heittämällä tilalle ?
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Teettäisin hajonneen ahtimen kuoriin hiukan suuremman ahtimen uudella akselilla ja kompurasiivellä. Vakioakseli on 40-millinen, ainakin 42:sta löytyy. Kompuraksi joku 38,5 tai 40 ja 52 tai 56 jätöllä. Kysy vaikka Fin-Turbolta lisää.
RXTX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.11.2004 11:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja RXTX »

Niin senverran vielä että se hajosi kerrasta. Aamulla töihin ajellessa kaikki toimi vielä moitteettomasti mutta töistä lähtiessä tehot uupui ja moottori vikatilaan. Oma pikadiagnoosi: Imusarjassa läpät pelittää, ilmamassa-anturi ok ja katalysaattorit ei tukossa. Paikallisen merkkihuollon (NeoBest) pikahuollossa oli perjantaina sen verran ruuhkaa että eivät ehtineet "palvella" joten ajelin sitten tutulle Jyväs-Autolle jossa luvattiin tutkia asiaa. Muutaman tunnin päästä soitto ja ilmoitus että turbo ei nosta painetta, löytyy klappia ja krahinaa... Mitä tehdään, uusi turbo Kl:llä 1350 Eskoa ?

Voiko turbo siis tosiaan hajota noin yht'äkkiä ? En epäile yhtään Jyväs-Auton ammattitaitoa asiassa mutta tuntuu uskomattomalta että turbo hajoaa kerrasta... Öljytkin on vaihdettu 10 tkm välein ja autolla ajettu alle 200 tkm.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

laitoin yv.tä ahtimesta
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy Ehjä Turbo.
Joku mersupurkaamo??
RXTX
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 29.11.2004 11:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

W210 turbo hajosi..... ei sittenkään... vika löytyi

Viesti Kirjoittaja RXTX »

Niin se vaan on että mitään ei pitäisi luulla vaan tietää! Molemmat katit tukossa ja luultavasti myös takavaimennin. Pari kuukautta sitten takavaimentimen vaihdon yhteydessä molemmat katit tarkastettiin ja todettiin toimiviksi mutta niin vaan oli tällä välin etukatin sisuskalut lähteneet liikkeelle ja tukkineet putkiston totaalisesti. Ei siis ihme vaikka turbo hiukan valitti ja omistajaa v...tti!
Korjaamon mukaan oli reilun kuukauden sisään jo kolmas CDI jossa sama tauti elikkäs kun etukatista lähtee rojut liikkeelle niin se vaihdattaa sen jälkeen koko putkiston. Maksaa muuten maltaita.

Turhaan siis turbo irroitettiin mutta tulipahan se nyt sitten asiantuntijan toimesta tarkastettua... että sillee.

Seuraavaksi perehdytään että mitenkäs se EGR tehtiinkään hengettömäksi...
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

dieselin kattien tyhjyys ei kai mitenkään näy savutustestissä. Suotta uutta ostaa..
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Vastaa Viestiin