W123 300D hyrskyttimellä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

W123 300D hyrskyttimellä

Viesti Kirjoittaja Wille »

Tossa turbokipinä on ollut jo jonkin aikaa ja vanha auto piti turbottaa mutta sitten kaikki hilkkeet tuli jo myytyä ja nyt ostin taas uudet osat ja tänää heitin paikalleen.
-Pakosarja on valurautanen STT:n
-Ahdin on Garretin koottu TO3 ja hukkaporttia muunneltu
Välijäähdytintä tai isompielementtistä pumppua on ainakin aluksi turha haaveilla mutta katsotaan miten etenee ja liikkuu.
Vetoja ei päästy vielä vetämään kun tarvitsee uusi öljyletku käydä tekemässä, jotain pikkuhilkettä hakea ja hitsata öljynpaluuputki.
Turhemilta löpinöiltä
http://s169.photobucket.com/albums/u222/WIX_album/urbo/
Kysymyksiin voin vastailla jos joku on kiinnostunut...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

Komia projekti itteki vähä suunnitellu samanlaista.
Paljos on ajettu mesel, koneelle et vissiin mitään tehnyt?

nii ja paljo muute tommone stt sarja makso??
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laita ihmeessä se välijäähdytin tuohon. Säästää moottoria melkoisesti.
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mika.T kirjoitti:Laita ihmeessä se välijäähdytin tuohon. Säästää moottoria melkoisesti.
Jeps mut ne on vaan LÖYSÄN hintasia....
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

miigu kirjoitti:Komia projekti itteki vähä suunnitellu samanlaista.
Paljos on ajettu mesel, koneelle et vissiin mitään tehnyt?

nii ja paljo muute tommone stt sarja makso??
puol miljoona on rullattu, koneeseen perus huollot tehty kaikki rahalla ja ajallaan.

varakoneita löytyy muutama....
1320000km ajettu
270000km ajettu
ja koneesta josta otin turbon ei ole mittarilukemaa.
+
hirvee läjä irto osia
-periä
-laatikoita yms...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

noniin tänään otettiin savut! tai no ei kauheesti tullut savua kun syöttöön ei ole vielä kajottu.. aikapaljon oli ongelmia saada turbon öljynpaluu pitämään kun sen laipan putkea jatkettiin hitsaamalla ja tuntui että oli mahdoton saada niin tiiviiksi ettei hiukan tihku/kostu.
Ahtoja on 0.5bar ja hukkaportissa ei näy minkään laista elämää.. ei varmaankaan nosta siksi ahtoja kun saa niin vähän ruokaa.
Kiihtyvyys parani karvan verran mutta ne väännöt :wink:
kahdeksankympin vauhdissa pintakaasulla ahtaa jotain 0.1bar mutta kun painaa kaasun pohjaan ahdot pomppaa parin sekunnin viiveellä sinne 0.5bar

Huomenna rakentamaan pakoputkea ja muutenkin konehuoneen siistimistä...
niin ja lisää kuvia jos muistais ottaa sen kamerankin mukaan.
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

hyvin kulkee!
Kuva

En tiedä onko tosta huohotuksen filtteristä mitään apa mutta laitoinpahan vaan kun aattelin että ei sitten ainakaan turbo ala imemään öljyä huohottimesta vaan kun imee enemmän kun hengittää niin se imis ton filsun kautta... :roll:
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Wille kirjoitti:aikapaljon oli ongelmia saada turbon öljynpaluu pitämään kun sen laipan putkea jatkettiin hitsaamalla ja tuntui että oli mahdoton saada niin tiiviiksi ettei hiukan tihku/kostu.
Sama ongelma oli, kun en osaa painetiivistä saumaa hitsata. Oikeastaan kiersin ongelman silikoniputkella, joka lähtee aivan turbon juuresta. Turbopaja hitsasi sellaisen laipan ja putken pätkän, john sai sen silikonin kiinni. Juottamalla ja/tai kaasulla taitaisi saada aika hyvän sauman.

Ihan hyvin on silikoni toiminut tuossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Jos tiiviin hitsisauman haluaa niin ei kannata migillä hitsata, puikolla tai vaikka tigillä niin hyvä tulee. Töissäki ku hydraulisylintereitä korjaillaan niin aina puikolla hitsataan että pitää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

nyt ruuvasin välijäähyn paikalleen.. kun sillasen sain.
ainakin lämmöt pysyy kurissa kun PER**** lintta meinaa lämmetä millään aamusin.. tosin leftin vois vaihtaa sähköseen ja termostaatilla olevaan...

Kuvia lisäilen tosta kohta kun kerkkeen..
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Hyvinhän se sinne näytti istuvan. Mistä vehkeestä on peräsin?

Entä miltä vaikutti perstuntumalta jäähdyttimen lisäys?
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Jostain saabista se on varmaan 9000!?!
Kyllä ainakin hitusen tuli tehoa ja tosiaan lämpöongelmat katosivat...
Tehottomuuteen syy on se että syötöt on ihan liian pienellä...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Nyt syöttöä lisättiin reilusti ja komiastihan tuo liikahtaa..
hymy karkasi korviin jo ekalla kiihdytyksellä..
tyhjäkäytinä olisi saanut säätää pienemälle kun kiekat laskee hitusen hitaasti
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Talvinen tie ja kesärenkaat.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja sillee
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Kori menee hitsaukseen, turbon irroitin ja purin tossa viikolla, hyvältä näytti ainakin silmämääräisesti ja ihme ja kumma ei ollut garretti pakopesästä halki... suurempi pakopesä hakusessa...
Moottori tarvii nostaa pois paikoiltaan ja kansi avata, kun perkuleen kannentiiviste on pursunnut ulos ja vuotaa öljyä, samalla vaivalla menee muutkin koneen tiivisteet ja kankien laakerit yms...
Ai niin ja se luistava kytkin tarvii vaihtaa, uusi kokoonpano uudet kujeet... :wink: :mrgreen:
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Avaa toki moottorin alakerta.Ota kuvia vanhoista laakereista että saadaan porukalla hämmästellä niiden hyvää kuntoa 8) .Paljonkos moottorilla on ajettu?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

puoli miljoonaa on rullattu... entiedä tuliko jotain vaurioita ulosajossa kun auto oli melkoisen kallellaan ja käydä rutkutti, turbossa ei ainakaan näkynyt mitään vaurion elkeitä...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Vastaa Viestiin