W123 300D hyrskyttimellä
W123 300D hyrskyttimellä
Tossa turbokipinä on ollut jo jonkin aikaa ja vanha auto piti turbottaa mutta sitten kaikki hilkkeet tuli jo myytyä ja nyt ostin taas uudet osat ja tänää heitin paikalleen.
-Pakosarja on valurautanen STT:n
-Ahdin on Garretin koottu TO3 ja hukkaporttia muunneltu
Välijäähdytintä tai isompielementtistä pumppua on ainakin aluksi turha haaveilla mutta katsotaan miten etenee ja liikkuu.
Vetoja ei päästy vielä vetämään kun tarvitsee uusi öljyletku käydä tekemässä, jotain pikkuhilkettä hakea ja hitsata öljynpaluuputki.
Turhemilta löpinöiltä
http://s169.photobucket.com/albums/u222/WIX_album/urbo/
Kysymyksiin voin vastailla jos joku on kiinnostunut...
-Pakosarja on valurautanen STT:n
-Ahdin on Garretin koottu TO3 ja hukkaporttia muunneltu
Välijäähdytintä tai isompielementtistä pumppua on ainakin aluksi turha haaveilla mutta katsotaan miten etenee ja liikkuu.
Vetoja ei päästy vielä vetämään kun tarvitsee uusi öljyletku käydä tekemässä, jotain pikkuhilkettä hakea ja hitsata öljynpaluuputki.
Turhemilta löpinöiltä
http://s169.photobucket.com/albums/u222/WIX_album/urbo/
Kysymyksiin voin vastailla jos joku on kiinnostunut...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Komia projekti itteki vähä suunnitellu samanlaista.
Paljos on ajettu mesel, koneelle et vissiin mitään tehnyt?
nii ja paljo muute tommone stt sarja makso??
Paljos on ajettu mesel, koneelle et vissiin mitään tehnyt?
nii ja paljo muute tommone stt sarja makso??
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Jeps mut ne on vaan LÖYSÄN hintasia....Mika.T kirjoitti:Laita ihmeessä se välijäähdytin tuohon. Säästää moottoria melkoisesti.
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
puol miljoona on rullattu, koneeseen perus huollot tehty kaikki rahalla ja ajallaan.miigu kirjoitti:Komia projekti itteki vähä suunnitellu samanlaista.
Paljos on ajettu mesel, koneelle et vissiin mitään tehnyt?
nii ja paljo muute tommone stt sarja makso??
varakoneita löytyy muutama....
1320000km ajettu
270000km ajettu
ja koneesta josta otin turbon ei ole mittarilukemaa.
+
hirvee läjä irto osia
-periä
-laatikoita yms...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
noniin tänään otettiin savut! tai no ei kauheesti tullut savua kun syöttöön ei ole vielä kajottu.. aikapaljon oli ongelmia saada turbon öljynpaluu pitämään kun sen laipan putkea jatkettiin hitsaamalla ja tuntui että oli mahdoton saada niin tiiviiksi ettei hiukan tihku/kostu.
Ahtoja on 0.5bar ja hukkaportissa ei näy minkään laista elämää.. ei varmaankaan nosta siksi ahtoja kun saa niin vähän ruokaa.
Kiihtyvyys parani karvan verran mutta ne väännöt
kahdeksankympin vauhdissa pintakaasulla ahtaa jotain 0.1bar mutta kun painaa kaasun pohjaan ahdot pomppaa parin sekunnin viiveellä sinne 0.5bar
Huomenna rakentamaan pakoputkea ja muutenkin konehuoneen siistimistä...
niin ja lisää kuvia jos muistais ottaa sen kamerankin mukaan.
Ahtoja on 0.5bar ja hukkaportissa ei näy minkään laista elämää.. ei varmaankaan nosta siksi ahtoja kun saa niin vähän ruokaa.
Kiihtyvyys parani karvan verran mutta ne väännöt
kahdeksankympin vauhdissa pintakaasulla ahtaa jotain 0.1bar mutta kun painaa kaasun pohjaan ahdot pomppaa parin sekunnin viiveellä sinne 0.5bar
Huomenna rakentamaan pakoputkea ja muutenkin konehuoneen siistimistä...
niin ja lisää kuvia jos muistais ottaa sen kamerankin mukaan.
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
hyvin kulkee!
En tiedä onko tosta huohotuksen filtteristä mitään apa mutta laitoinpahan vaan kun aattelin että ei sitten ainakaan turbo ala imemään öljyä huohottimesta vaan kun imee enemmän kun hengittää niin se imis ton filsun kautta...
En tiedä onko tosta huohotuksen filtteristä mitään apa mutta laitoinpahan vaan kun aattelin että ei sitten ainakaan turbo ala imemään öljyä huohottimesta vaan kun imee enemmän kun hengittää niin se imis ton filsun kautta...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Sama ongelma oli, kun en osaa painetiivistä saumaa hitsata. Oikeastaan kiersin ongelman silikoniputkella, joka lähtee aivan turbon juuresta. Turbopaja hitsasi sellaisen laipan ja putken pätkän, john sai sen silikonin kiinni. Juottamalla ja/tai kaasulla taitaisi saada aika hyvän sauman.Wille kirjoitti:aikapaljon oli ongelmia saada turbon öljynpaluu pitämään kun sen laipan putkea jatkettiin hitsaamalla ja tuntui että oli mahdoton saada niin tiiviiksi ettei hiukan tihku/kostu.
Ihan hyvin on silikoni toiminut tuossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
nyt ruuvasin välijäähyn paikalleen.. kun sillasen sain.
ainakin lämmöt pysyy kurissa kun PER**** lintta meinaa lämmetä millään aamusin.. tosin leftin vois vaihtaa sähköseen ja termostaatilla olevaan...
Kuvia lisäilen tosta kohta kun kerkkeen..
ainakin lämmöt pysyy kurissa kun PER**** lintta meinaa lämmetä millään aamusin.. tosin leftin vois vaihtaa sähköseen ja termostaatilla olevaan...
Kuvia lisäilen tosta kohta kun kerkkeen..
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Jostain saabista se on varmaan 9000!?!
Kyllä ainakin hitusen tuli tehoa ja tosiaan lämpöongelmat katosivat...
Tehottomuuteen syy on se että syötöt on ihan liian pienellä...
Kyllä ainakin hitusen tuli tehoa ja tosiaan lämpöongelmat katosivat...
Tehottomuuteen syy on se että syötöt on ihan liian pienellä...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Nyt syöttöä lisättiin reilusti ja komiastihan tuo liikahtaa..
hymy karkasi korviin jo ekalla kiihdytyksellä..
tyhjäkäytinä olisi saanut säätää pienemälle kun kiekat laskee hitusen hitaasti
hymy karkasi korviin jo ekalla kiihdytyksellä..
tyhjäkäytinä olisi saanut säätää pienemälle kun kiekat laskee hitusen hitaasti
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
jotain turhii videoita kuvasin kännykällä ja jäljestä näkyy että taitoo löytyy
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo000.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo001.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo002.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo003.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo004.flv
Tää vimppa on varsinkin pakko nähä
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo000.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo001.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo002.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo003.flv
http://s169.photobucket.com/albums/u222 ... deo004.flv
Tää vimppa on varsinkin pakko nähä
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Kori menee hitsaukseen, turbon irroitin ja purin tossa viikolla, hyvältä näytti ainakin silmämääräisesti ja ihme ja kumma ei ollut garretti pakopesästä halki... suurempi pakopesä hakusessa...
Moottori tarvii nostaa pois paikoiltaan ja kansi avata, kun perkuleen kannentiiviste on pursunnut ulos ja vuotaa öljyä, samalla vaivalla menee muutkin koneen tiivisteet ja kankien laakerit yms...
Ai niin ja se luistava kytkin tarvii vaihtaa, uusi kokoonpano uudet kujeet...
Moottori tarvii nostaa pois paikoiltaan ja kansi avata, kun perkuleen kannentiiviste on pursunnut ulos ja vuotaa öljyä, samalla vaivalla menee muutkin koneen tiivisteet ja kankien laakerit yms...
Ai niin ja se luistava kytkin tarvii vaihtaa, uusi kokoonpano uudet kujeet...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
puoli miljoonaa on rullattu... entiedä tuliko jotain vaurioita ulosajossa kun auto oli melkoisen kallellaan ja käydä rutkutti, turbossa ei ainakaan näkynyt mitään vaurion elkeitä...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin