c-sarjalaisen tekniikasta (200d)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

c-sarjalaisen tekniikasta (200d)

Viesti Kirjoittaja Wille »

Onko c-sarjalaisen 200D vanhemman mallinen kone siis sama kuin w124 ja w201 niin todellisuudessa sama muutakuin imusarjaltaan?
Tarkoituksena olisi vaihtaa vanhan koneen tilalle w124 koppaisesta mersusta otettu vaihtokone, epäilykset vaan heräsi kun c-sarjalainen tuntuu kulkevan huomattavasti paremmin kuin vastaavalla koneella oleva w124 koppainen.
Olisiko syöttöpumppu kenties erillainen vai vaikuttaako vaihteisto vain niin paljon (automaatti)
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Mikäli oon oikein ymmärtäny niin C-sarjalaisiissa kaikki Diisselit olis 16-ventiilisiä koneita..? Ja ne vanhemmat 8-tappisia.. :roll:

Tai sitten toi 16v tulee vasta 220D ylöspäin?

Itselläni 220D ja se on siis 16V.
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Kyllä se 200D on 8 venttilinen aina, 220D sitte leveällä kannella.
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

vanha kone alkaa vetelemään viimosia.. eikö kellään tietoa?
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä se perus kone on samanlainen. joku joskus kirjoitteli että C-mallin koneessa olisi öljyruiskut männille.

Vaparina sillä ei ole käytännön merkitystä.
Avatar
Wille
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 11.07.2005 22:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wille »

Eheh hee kaikkia pikkueroja ihan pirusti...
-imusarja ja pakosarja.. oli jo tiedossa
Kaasuvivut, suutinputket, hehkujen johdot, syöttöpumppu, söyttöpumpun takana oleva diisselin lämmitin, suodatin jalka, vesipumppu.... tähän mennesä 8)
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Yksilöerojahan nuo kai enempi on, koneen nokisuus, kuluneisuus, ajoitukset, rengaspaineet, mitä kaikkea.
Mercefreakenin mukaan E200D automaatilla on noin sekunnin hitaampi välillä 0.-100 km/h kuin C200D, tämän luvun valossa suorituskykyero on luokkaa "akateeminen".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin