S211 Tuontilintta *uudet vanteet*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

S211 Tuontilintta *uudet vanteet*

Viesti Kirjoittaja allu »

Pikku tiiseri tulevasta projektista TÄSSÄ.

ja tuossa avatarissa...

Tulossa uutta softaa Airmatickkiin ja uutta vannetta..

Lisää tuonnempana.
Viimeksi muokannut allu, La 30.06.2007 16:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Hyvän näköinen aihio!
Katsotaan ja odotellaan miten projekti etenee..
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ei taida kuitenkaan olla AMG vaikka etupuskuri sitä lupaileekin. Pienen näköiset satulat ja reijittämättömät levyt nääs...

Hieno peli silti!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Ei taida kuitenkaan olla AMG vaikka etupuskuri sitä lupaileekin.
Ei ole AMG, vain 320 CDI AMG-optik. Täydellinen AMGn korisarja ja vanteet. Vanteet meni talvirattaille.

Kesävanteiksi tulee edellisestä S210stä tutut 19" Keskinit. Etujarrut päivitetään E55sen jarruiksi.

Varusteita autossa on riittävästi, mm Comand, Airmatic, Distronic jne. Airmatickin laskeminen on seuraava askel, kunhan täältä pohjosen perukoilta löytyisi joku joka sen pystyis tekemään. Myös Harman/Kardonit pitää päivittää vähän paremmaksi. Kulkupuolta on jo parannettu PowerFlash Oy:n toimesta
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Kuva

Muutamia lisäkuvia kesävanteilla täällä, madallusta odotellessa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

allu kirjoitti:
Ei taida kuitenkaan olla AMG vaikka etupuskuri sitä lupaileekin.
Ei ole AMG, vain 320 CDI AMG-optik. Täydellinen AMGn korisarja ja vanteet. Vanteet meni talvirattaille.

Kesävanteiksi tulee edellisestä S210stä tutut 19" Keskinit. Etujarrut päivitetään E55sen jarruiksi.

Varusteita autossa on riittävästi, mm Comand, Airmatic, Distronic jne. Airmatickin laskeminen on seuraava askel, kunhan täältä pohjosen perukoilta löytyisi joku joka sen pystyis tekemään. Myös Harman/Kardonit pitää päivittää vähän paremmaksi. Kulkupuolta on jo parannettu PowerFlash Oy:n toimesta
nätti kuin sika pienenä (tm).

mites airmaticin lasku käytännössä toimii? tiputetaanko koko alustaa vain joku kiinteät x cm, vai tuleeko jokin maaginen softa sanomaan että esim. airmaticin asennolla "sport 2" kärry pudotetaan tonttiin ja iskarit säätyvät jäykkyyteen jossa hampaat kolisevat suussa?

inhottavasti on alkanut kiinnostaa hiukan jäykempi alustasettinki ja kleemannin kompura tuohon mun kiesiin. onneksi suomessa ei ollut esittelyautoa, vaan pitäisi tanskaan asti mennä tyyppaamaan...
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Hieno auto on.

Itsekin olen katellut samantapaista.Ehkäpä...
Viitsitkö kertoa mistäpäin Saksaa? löytyi ? Oliko AMG malleja miten
tarjolla ? vähän / paljon .
Sitten vielä että eikö tuohon AMG varusteluun tule kahdella ulostulolla
pakoputkia?
Niin ja vielä onko tuo airmatc ilmajousitus kaikissa AMG malleissa
vai onko sekin lisävaruste?.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

mites airmaticin lasku käytännössä toimii? tiputetaanko koko alustaa vain joku kiinteät x cm, vai tuleeko jokin maaginen softa sanomaan että esim. airmaticin asennolla "sport 2" kärry pudotetaan tonttiin ja iskarit säätyvät jäykkyyteen jossa hampaat kolisevat suussa?
Internetin syövereistä löytyi mekaaninen tapa madaltaa. Jotain tankoa pitää työstää, niin sitten putoaa. Samoiten Star:illa voi pudottaa jonkin verran.

Itsekin olen katellut samantapaista. Ehkäpä...
Viitsitkö kertoa mistäpäin Saksaa? löytyi ? Oliko AMG malleja miten tarjolla ? vähän / paljon.
Sitten vielä että eikö tuohon AMG varusteluun tule kahdella ulostulolla pakoputkia?
Niin ja vielä onko tuo airmatc ilmajousitus kaikissa AMG malleissa vai onko sekin lisävaruste?.
Essenistä löytyi ko. yksilö. Eipä nuita farkkuja kauheena AMG-stylingpackilla ollu montaa. Oikeita AMGtä löytyy varmasti enemmän =)

Putket ois helppo lisätä, tykkään vaan enemmän että on piilossa, ku nyt on taas "muodissa" nuo näkyvät ulostulot.

Airmatikki on vissiin E55 AMGssa vakiona, muissa kallis lisävaruste. Myös kallis korjata (600 € maksoi pelkkä takaiskarin sylinteri)
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

allu kirjoitti:Airmatikki on vissiin E55 AMGssa vakiona, muissa kallis lisävaruste. Myös kallis korjata (600 € maksoi pelkkä takaiskarin sylinteri)
Vakiona myös E420 CDI, E500 ja (E55:n seuraajassa) E63 AMG:ssä. Lisävarusteena muihin hieman reilut 3000 euroa.
Remontit tosiaan aika kalliita, mutta toisaalta olen kuullut ettei nuo niin airmatic-systeemit hirveän vikaherkkiä kuitenkaan pitäisi olla. Vai lieneekö totuus toinen?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Eldorado kirjoitti:Remontit tosiaan aika kalliita, mutta toisaalta olen kuullut ettei nuo niin airmatic-systeemit hirveän vikaherkkiä kuitenkaan pitäisi olla. Vai lieneekö totuus toinen?
Mä oon kuullu taas vähän toista ja valitettavasti kokemustakin on. Kuulemma +100tkm alkaa tulla ongemaa. Mulla meni tuosta tuontilintasta kotimatkalla takaiskari, toinen oli jo vaihdettu.

Tuosta työautosta, ei-airmatikki farmarin takapään ilmaiskaritkin vaihdettu jo, kilsoja vehkeessä huimat 30.000km.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

On kyllä hieno.. hoh-hoh.. :shock:
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Joo... Auto ollut viikon Laasosella odottamassa uutta vesipumppua. Perkule taho löytyä edes marmoritiskiltä. Luulis että vesipumppuja ois aina Veholla hyllyssä.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Uutta vannetta on tilattu. Tulee kuvan kaltaiset OZ Leonardo III harjatut vanteet kooss 8,5x19 ja 9,5x19.

Kuva
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Uudet vanteet alla ja vanhat myyty. Ja hieman on myös madallettu. Aika plingpling.

Kuva

Lisää kuvia täällä
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Nam... 8) on kyl todella maukkaan näköinen noilla vanteilla...
mitkäs on mitat vanteilla ja kumeilla?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hienot on vanteet, sopivan hillityt ja kuitenkin räyheät. Käyvät tuollaiseen. Vanhoilla vanteilla tuli autoa katseltua Kaliksessa, ja olihan se jo niilläkin komea.
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

ja noista allun uusista sen verran että....10pistettä :D
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Minäkin bongailin Allun farkun KalisCruisingissa ja minusta ne vanhat vanteet oli räyhäkkäämmät ja kävi tuohon autoon paremmin. Tuon lisämadalluksen olis vaan kaivannut silloinkin.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

ssdesign kirjoitti:Minäkin bongailin Allun farkun KalisCruisingissa ja minusta ne vanhat vanteet oli räyhäkkäämmät ja kävi tuohon autoon paremmin. Tuon lisämadalluksen olis vaan kaivannut silloinkin.
toivottavasti ne sen vanhat ainakin sopivat minun 500E mersuun :)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Eicca_ kirjoitti:mitkäs on mitat vanteilla ja kumeilla?
Vanteet kokoa edessä 8,5x19 (245/35) ja takana 9,5x19 (285/30).

Ihan kivat nuo on, vähän erillaiset kuin Keskinit, mutta ku keskineitä alkoi olla joka toisessa autossa, tuli himo saada uudet vanteet.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

allu kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:mitkäs on mitat vanteilla ja kumeilla?
Vanteet kokoa edessä 8,5x19 (245/35) ja takana 9,5x19 (285/30).
Mikä noiden takavalssien ET?
Ja miten nuo 285/30 takanakit mahtuu pyöriin?
Itellä ois uudet suvikumit ostoslistalla...

Mistä hommasit airmaticciin uuden softan ja mitä kustansi?
Laskiko paljon vakio sport2 asennosta?

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

Ei oo softalla madallettu vaan prikoilla. ameriikanfoorumilta aikanaan löysin ohjeet. Täältäkin löytyy söötsillä ohje.

Takavanteiden et tais olla 34, käy myös 30. 285/30 pyörii moitteetta ja kärsii reilusti madaltaakkin.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tuon voisi vaikka vaihtaa . :P
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

allu kirjoitti:Ei oo softalla madallettu vaan prikoilla. ameriikanfoorumilta aikanaan löysin ohjeet. Täältäkin löytyy söötsillä ohje.
Vais niin..!!!!

En löytäny äkikseltään moista topikkia....
Pistähän linkki tuosta.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
allu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja allu »

KOS kirjoitti:
allu kirjoitti:Ei oo softalla madallettu vaan prikoilla. ameriikanfoorumilta aikanaan löysin ohjeet. Täältäkin löytyy söötsillä ohje.
Vais niin..!!!!

En löytäny äkikseltään moista topikkia....
Pistähän linkki tuosta.

~KOS~
Lukaseppa ameriikanherrojen keskusteluja. Autan mielelläni myös ihan fyysisesti jos Oulussapäin käväset, soitteleppa/tekstaa 0400 334 202. On meinaan senverran iisi homma, että kalja/pullakahvipalkkiolla neuvon vaikka kädestä pitäen miten homma tehdään.

http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?p=1745018
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... p?t=161154
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

K I I T O S !!!!!

:-)

Soittelen jos menee sormi suuhun ton kaa.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Vastaa Viestiin