Madallusjousista prosentti
Madallusjousista prosentti
Sattu kohdalle loistava katsastusmies kun oikein muutosprosentti tuli kun jouset on vaihdettu!! On rekisteriotteessa nyt 1%
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Eipä tule kaikista, renkaat muutoskatsastetaan ja ei niistä tule
Harvoin jousistakaan tulee prossia, yleensä vaan merkitään mitat rekkariotteeseen.. 


M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Oliskohan vaan sattunu huono päivä katsastusmiehelleSattu kohdalle loistava katsastusmies kun oikein muutosprosentti tuli kun jouset on vaihdettu!! On rekisteriotteessa nyt 1%

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Oikein vanhoissa (-88 ) ei näköjään tule edes merkintää.
Mitäs pirua se kenellekkään kuuluu mistä ne jouset on varastettu
Minulta jos tuollaista alkavat kysymään niin laitan että elloksesta tai hotlipsistä.
Mitäs pirua se kenellekkään kuuluu mistä ne jouset on varastettu

Minulta jos tuollaista alkavat kysymään niin laitan että elloksesta tai hotlipsistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo katsastusasemalla kävin kysyy asiaa kesällä ja 1.1.07 alkaen KAIKKI muutokset pitäisi merkitä prosentteina!
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 09.11.2007 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Alkavat pikkuhiljaa suomessa toimia niin kuin kuuluu. Nythän ihmiset saa pilata Mersunsa kaiken maailman hengen vaarallisilla rengailla, vanteilla ja varaosa maailman hinkuintian pilipali alustasarjoilla. Katsastus on verrattavissa Esson baarikeskusteluun, jossa vtuilu on pääosissa ja pelin ratkaisee katsastajan sen hetkiset välit vaimon kanssa
Tulollaan on ilmeisesti Saksan malli, jossa esim vanteista ja alustasarjoista täytyy olla valmistajan todistus, jotta ne/se käy ko. autoon. Homma ei siis ole jatkossa mielivaltaista vaan ne laitteet, jotka autoon käyvät myös hyväksytään. Todistuksen asiasta saa tuotteen ostaessaan.
Voi tietysti olla siirtyvaiheen ongelmia ja toinen juttu on miten Suomen virkamies lähtee soveltamaan asiaa. Tähän asti olen tullut vaikutelmaan, että virkamiestulkinnat on aina kansalaisen etuja vastaan ja kansalainen joutuu oikeusteitse pakottamaan tulkinnat lain säätäjän tarkoittamiksi.
Tulollaan on ilmeisesti Saksan malli, jossa esim vanteista ja alustasarjoista täytyy olla valmistajan todistus, jotta ne/se käy ko. autoon. Homma ei siis ole jatkossa mielivaltaista vaan ne laitteet, jotka autoon käyvät myös hyväksytään. Todistuksen asiasta saa tuotteen ostaessaan.
Voi tietysti olla siirtyvaiheen ongelmia ja toinen juttu on miten Suomen virkamies lähtee soveltamaan asiaa. Tähän asti olen tullut vaikutelmaan, että virkamiestulkinnat on aina kansalaisen etuja vastaan ja kansalainen joutuu oikeusteitse pakottamaan tulkinnat lain säätäjän tarkoittamiksi.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että miten määrittelet hengenvaarallisen renkaan tai vanteen?Janne kirjoitti:Nythän ihmiset saa pilata Mersunsa kaiken maailman hengen vaarallisilla rengailla, vanteilla ja varaosa maailman hinkuintian pilipali alustasarjoilla.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Näinhän on toimittu jo iät ja ajat.Janne kirjoitti:Tulollaan on ilmeisesti Saksan malli, jossa esim vanteista ja alustasarjoista täytyy olla valmistajan todistus, jotta ne/se käy ko. autoon. Homma ei siis ole jatkossa mielivaltaista vaan ne laitteet, jotka autoon käyvät myös hyväksytään. Todistuksen asiasta saa tuotteen ostaessaan.
Ihan turhaa tuollainen prosenttipelleily jonkin alustasarjan suhteen, se on kuitenkin "lisävaruste" eikä mikään tekniikanvaihtopelleily.
Ihan sama mulle, laittakoon prosentit otteeseen, niin ne tekee muillekkin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Sehän vain on siinä, että jos ei ookkaa varaa MB orginaaliosiin, vaan laittaa viakka Bilteman tarvikejouset ja iskarit, ni sillo tulee prosenttei. Vaikka ne olis alkuperältään samasta tuotantolinjasta kiinasta. Eli tolla ei erotella "tuning" ja "orginal" osia vaan osien leimoja, joilla ei tee hevon helvetiä todellisuudessa.
Eihän siinä olekaan kuin marginaalinen merkitys, mutta silti. Aika harvalla varmaan on suomiauto jossa prosentit on lähempänä 50% (Tai tuontiauto 33%) jossa ei olisi jo laskettu mukaan alustaa. Mutta tuo saattaa joillekin tuottaa yhtäkkiä pienen ongelman kun prosentit ylittyy 20v harrasteauton rakentamisen/tuonnin jälkeen. Se on potentiaalinen sudenkuoppa jos sun suomiautossa on prosentit 45 ja sitten tulee alustasta ja vanteista 5% lisää ja samalla peruuttamaton autoverolasku. Ja tuontiautossa tuo tietää sitä että pelkällä moottorin ja vaihteiston vaihtamisella + alusta, tulee prosentit täyteen ja taas tulee veroja.
Samalla se oikeuttaa merkkaamaan muita asioita autossa. Esim autot joissa on esim tuulilasi osana kantavaa rakennetta, eli tuolla perusteella siitäkin pitäis vaihdon yhteydessä laittaa prosentit. Tosin yksittäinen lasi on mainittuna erikseen että sitä ei tarvitse merkata kuten muutkin välittömästi turvallisuuteen vaikuttavat osat (jouset). Vai eikö AKE laske jousia tai alustaa turvallisuuteen vaikuttaviksi? Akellahan kuitenkin sanotaan että täsmälleen samanlaiset osat... eli millä se mitataan että se o täsmälleen sama? Silmämääräisesti? Kauppias sanoo että se on sellainen? Toimintaperiaate? TÜV-paperi?
Spekulaatiota... Mutta kun tällänen hyväksytään mukisematta, joudutaan ens vuonna hyväksymään taas vähän lisää jne. Ja sitten 15v päästä ihmetellään "Miten tässä nyt näin kävi?". Ite ainakin haluan perustelut sille miksi jousista ja vanteista menee prosentit vaikka ne on mainittu erikseen kulutusosiksi.
Eihän siinä olekaan kuin marginaalinen merkitys, mutta silti. Aika harvalla varmaan on suomiauto jossa prosentit on lähempänä 50% (Tai tuontiauto 33%) jossa ei olisi jo laskettu mukaan alustaa. Mutta tuo saattaa joillekin tuottaa yhtäkkiä pienen ongelman kun prosentit ylittyy 20v harrasteauton rakentamisen/tuonnin jälkeen. Se on potentiaalinen sudenkuoppa jos sun suomiautossa on prosentit 45 ja sitten tulee alustasta ja vanteista 5% lisää ja samalla peruuttamaton autoverolasku. Ja tuontiautossa tuo tietää sitä että pelkällä moottorin ja vaihteiston vaihtamisella + alusta, tulee prosentit täyteen ja taas tulee veroja.
Samalla se oikeuttaa merkkaamaan muita asioita autossa. Esim autot joissa on esim tuulilasi osana kantavaa rakennetta, eli tuolla perusteella siitäkin pitäis vaihdon yhteydessä laittaa prosentit. Tosin yksittäinen lasi on mainittuna erikseen että sitä ei tarvitse merkata kuten muutkin välittömästi turvallisuuteen vaikuttavat osat (jouset). Vai eikö AKE laske jousia tai alustaa turvallisuuteen vaikuttaviksi? Akellahan kuitenkin sanotaan että täsmälleen samanlaiset osat... eli millä se mitataan että se o täsmälleen sama? Silmämääräisesti? Kauppias sanoo että se on sellainen? Toimintaperiaate? TÜV-paperi?
Spekulaatiota... Mutta kun tällänen hyväksytään mukisematta, joudutaan ens vuonna hyväksymään taas vähän lisää jne. Ja sitten 15v päästä ihmetellään "Miten tässä nyt näin kävi?". Ite ainakin haluan perustelut sille miksi jousista ja vanteista menee prosentit vaikka ne on mainittu erikseen kulutusosiksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
[/quote]Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että miten määrittelet hengenvaarallisen renkaan tai vanteen?[/quote]
Mielestäni kaikkea alkuperäisestä poikkeavaa on pidettävä vähintäänkin hengenvaarallisena ja vieläpä rumana. Ainakin omien autojeni priiffeihin on Saksan maalla ihan selkeästi painettu minkälaisia renkaita autossa tulee käyttää. Muista jälkikäteen niihin "suunnitelluista" tuotteista Saksan insinööri ei ole maininnut mitään.
Tosin minulla on priiffeistä vain skannit jäljellä, koska yhteinen ystävämme katsastuskonttorilla on ne minulta takavarikoinut. Onkin varsin miellyttävä tapa viedä auton omistajalta todisteet omistajahistoriasta. Esim Coupen briiffissä on vain yksi rivi omistajia (Herr Dr Werner) joten aiheutti hieman verenpainetta kun viranomainen totesi, että ottaa ko paperin itselleen.
Mielestäni kaikkea alkuperäisestä poikkeavaa on pidettävä vähintäänkin hengenvaarallisena ja vieläpä rumana. Ainakin omien autojeni priiffeihin on Saksan maalla ihan selkeästi painettu minkälaisia renkaita autossa tulee käyttää. Muista jälkikäteen niihin "suunnitelluista" tuotteista Saksan insinööri ei ole maininnut mitään.
Tosin minulla on priiffeistä vain skannit jäljellä, koska yhteinen ystävämme katsastuskonttorilla on ne minulta takavarikoinut. Onkin varsin miellyttävä tapa viedä auton omistajalta todisteet omistajahistoriasta. Esim Coupen briiffissä on vain yksi rivi omistajia (Herr Dr Werner) joten aiheutti hieman verenpainetta kun viranomainen totesi, että ottaa ko paperin itselleen.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
[quote]Mielestäni kaikkea alkuperäisestä poikkeavaa on pidettävä vähintäänkin hengenvaarallisena ja vieläpä rumana. [/quote]
Tosta en ole kyllä samaa mieltä ja en ole varmaan ainoa, en siis tarkoita tuota ulkonäkö seikkaa pelkästään vaan tuota vaarallisuus juttua. En usko että vaikka w115 laittamalla 16" amg vanteet tekee siitä autosta kuoleman loukun...
Mutta toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä ja kolmas ehkä jopa veljestä 
Tosta en ole kyllä samaa mieltä ja en ole varmaan ainoa, en siis tarkoita tuota ulkonäkö seikkaa pelkästään vaan tuota vaarallisuus juttua. En usko että vaikka w115 laittamalla 16" amg vanteet tekee siitä autosta kuoleman loukun...


M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Eikös ne mersun osat sitten pitäisi käydä asennuttamassa siellä mersun tehtaalla, että varmasti on alkuperäisen mukaisesti asennettu, oikeassa lämpötilassa ja kosteusprosentissa, leimalla varustetulla momenttiavaimella
Jotenkin tämä maailma alkaa aina menemään enemmän ja enemmän väärään suuntaan. Kai se katsastuksessa voitaisiin huomata, jos jokin osa on vaarallinen tai ei ole ilman sen kummempia kommervenkkejä.
Ei puutu enää kuin semmonen, ettei taloonsa saa vaihtaa ulko-ovea parempaan, ilman että kiinteistövero nousee puolella ja joutuu tekemään uuden loppukatselmuksen

Jotenkin tämä maailma alkaa aina menemään enemmän ja enemmän väärään suuntaan. Kai se katsastuksessa voitaisiin huomata, jos jokin osa on vaarallinen tai ei ole ilman sen kummempia kommervenkkejä.
Ei puutu enää kuin semmonen, ettei taloonsa saa vaihtaa ulko-ovea parempaan, ilman että kiinteistövero nousee puolella ja joutuu tekemään uuden loppukatselmuksen

Lisää tietoa: www.skg.fi
no niin tämä meni tähän!! Leimamies nyt vain halusi tehdä kirjan mukaan ja meni sillä taas ylitöiks
Kyllä pilipalivehkeitäkin myydään mutta kuka niitä ostaa on eri asia. Väitän että H&R jouset yhdessä uusien bilstein sprinttien kanssa on turvallisemmat kun ikivanhat alkuperäiset
Prosenttiin vielä että tulee ilmeisesti lisää jos vaihdan alkuperäiset takaisin 





E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Voisikohan nämä linjankiristämiset liittyä jotenkin jonkinlaiseen yleiseen "tuotevastuuseen"? T.S. Tuunaaja varmaan ymmärtää autonsa
rajoitukset 2,5 sentin maavaroineen ja hetekavietereineen, mutta
siinä vaiheessa , kun tuunajaTuunanen myy autonsa etenpäin jollekin turboUrpolle,
jolle ehkä on lippis kasvanut takaperin päälakeen kiinni, alkavat mahdollisesti puuttuvat ajo-ominaisuudet merkitä jotain. Jonkin onnettomuuden jälkeenhän
Urpo voi esittää, että autossa oli jotain vikaa, vaikka edellisellä viikolla katsastettu. Vaadin tästä korvauksia jne. Jenkkityyliin.......
rajoitukset 2,5 sentin maavaroineen ja hetekavietereineen, mutta
siinä vaiheessa , kun tuunajaTuunanen myy autonsa etenpäin jollekin turboUrpolle,
jolle ehkä on lippis kasvanut takaperin päälakeen kiinni, alkavat mahdollisesti puuttuvat ajo-ominaisuudet merkitä jotain. Jonkin onnettomuuden jälkeenhän
Urpo voi esittää, että autossa oli jotain vikaa, vaikka edellisellä viikolla katsastettu. Vaadin tästä korvauksia jne. Jenkkityyliin.......

Joo eihän täällä koskaan kukaan ole tullut valittelemaan miten ylisuuret thynink renkaat paukkuu kaariin kuopissa/mutkissa ja/tai katkonut jousia ja/tai testaillut thyninkiosia kaahaamalla 200km/h yleisellä tiellä ja sitten valitellut kun meinaa lähteä käsista.. jne jne.
Kyllä aika monella täällä tuntuu olevan melkoisen reikäpäistä tuo harrastus.
Kyllä aika monella täällä tuntuu olevan melkoisen reikäpäistä tuo harrastus.
Eikö tämä ole sen prosentti uudistuksen tuomia juttuja.Kori määrää suuremman identiteetin autossa kuin ennen.Sitten on jyvitetty lopuille osille uudet prosentti määrät.MP:n prosentti uudistus meni harrastajien ahkeruuden takia läpi.Aluksi tuntui niin oudolta...voiko suomessa tosiaan tapahtua niin että helpotetaan ihmisten elämää.Ja vielä nais ministeri.Unbelieveble....
[quote="e320"]Joo eihän täällä koskaan kukaan ole tullut valittelemaan miten ylisuuret thynink renkaat paukkuu kaariin kuopissa/mutkissa ja/tai katkonut jousia ja/tai testaillut thyninkiosia kaahaamalla 200km/h yleisellä tiellä ja sitten valitellut kun meinaa lähteä käsista.. jne jne.
no tämähän johtuu siitä että ei nillä voi kaahailla kun häviää kaaret lokareista ennen kuin ruoste ne vie
toista se on kun minä kanttaan lattaraudalla risteykseen toinen etupyörä kaaren sisällä ja toinen puoimetriä ilmassa ei katoa kuin uskottavuus
no tämähän johtuu siitä että ei nillä voi kaahailla kun häviää kaaret lokareista ennen kuin ruoste ne vie

toista se on kun minä kanttaan lattaraudalla risteykseen toinen etupyörä kaaren sisällä ja toinen puoimetriä ilmassa ei katoa kuin uskottavuus

Näin pitäisi ilman muuta tehdä!veskola kirjoitti:Eikös ne mersun osat sitten pitäisi käydä asennuttamassa siellä mersun tehtaalla, että varmasti on alkuperäisen mukaisesti asennettu, oikeassa lämpötilassa ja kosteusprosentissa, leimalla varustetulla momenttiavaimella :
Tai ainakin muutoin varjella kauniita muotoja raiskaukselta. Esim 123- kori on jo sellainen että en totisesti halua nähdä sitä ns "tuunattuna". Tai ajatelkaa 115 korista ns "tuunaajien" toimesta raiskattuna.
Toivoisin, että ihmiset joilla on peltien taivutteluun ja maalaukseen suuntautuvaa liikaenergiia, suunnatkaa energiaanne esim tojjotaan tahi vorttiin. Ne on tehty sitä varten. Älkää raiskatko autoja, harras pyyntö.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Mielenkiintoinen tuo merkintä rekisteriotteeseen, koska autoon saa vaihtaa kulutus osia ilman että kyseistä merkintää tulee otteeseen.
Yleensä jouset, iskarit, jarruosat ja tuulilasit ym vastaavat kuuluvat ns kulutusosiin.
kuinkas sitten jos ostaa Välkyn, johon on takuuseen vaihdettu ovet, ja luukut. Pitäisihän tuostakin lainmukaan tulla merkintä otteeseen.
Yleensä jouset, iskarit, jarruosat ja tuulilasit ym vastaavat kuuluvat ns kulutusosiin.
kuinkas sitten jos ostaa Välkyn, johon on takuuseen vaihdettu ovet, ja luukut. Pitäisihän tuostakin lainmukaan tulla merkintä otteeseen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0