Pidemmän aikaa jo ollut semmonen vaiva että kun käynnistää, oli kylmä tai lämmin niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu samantien. Toinen starttaus ja sitten aina onnistuu. Eikä tee sitä tokikaan joka kerta, mutta harmittavan usein. Kaikki pitäis olla kunnossa, uusittu tulpat, johdot, jakajan kansi, ym. Ikävä vaiva ja yleensä se tekee sen kun vähiten odottaa.
Olisko se pikkuvika, mutta pahassa paikassa? Moottori on 2,6 E -87.
Kiitos jo etukäteen, kaikki tieto ja taito otetaan kiitollisuudella vastaan.
Mulla on 260SE -86 ja aivan sama vika kiusannut jo pitkään.Keväällä autosähkö huolto mittaili polttoaine paineet,nekin olivat ookoo.Olen vaihtanut myös tietty nuo normaalit,v.jakajankansi,pyörijä,tulpat,lämpötila anturi,ylijänniterele,tulpanjohdot,mutta niistä ei ole ollut apua kiusaan.Korjaamon veikkaus oli,että suuttimet vuotaa.En ole lähtenyt kokeilemaan,sen verran on niillä hintaa kuitenkin.Nyt olen kuitenkin erittäin toiveikas vian löytymisen suhteen,sillä auto alkoi tiputtamaan bensaa ja sekä paine,että paluu puolen putkessa oli reikä.Epäilen,että mittaus hetkellä,on putkessa/putkissa ollut jo orastava reikä,että jäännöspaineet ovat pudonneet esim.yön aikana liian alas,vaikka 45min.jälkeen olivat 2.5 bar.Kannattaa katsoa pohjasta,ettei ole vuotoa putkissa.
En osaa valitettavasti ottaa kantaa siihen missä vika on, mutta mulla oli myös 300SE:ssä ihan sama ongelma. Jos oikeassa vaiheessa polkaisi kaasua niin jäi ekalla käymään, muuten vain hörähti ja sammui. Toisella yrittämällä aina ihan normaalisti käyntiin. En viitsinyt välittää tuosta ominaisuudesta, koska muuten auto toimi aivan moitteettomasti. 10000km tuollalailla ajelin, eikä se kummemmaksi muuttunut. Lopulta vika korjaantui kun vaihtoi bensakoneen tilalle diiselin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Voisko olla että pa-pumppu ei käynnisty kun kone käy, mutta pyörähtää kun laittaa virrat päälle. Tällöin bensaa riittäis pieneen hörähdykseen mutta ei niin että kävis.
Eli vika vois olla pa-pumpun releessä. Olikohan se niin, että pa-pumpun rele jää päälle kun releeseen tulee kierrosluku tieto? Pa-pumpun rele löytyy akun takaa, mustan muovi lipareen alta.
Teki vanha rouvakin samaa, kahteen otteeseen. Ensimmäisellä kerralla vaiva tokeni sillä, että kaasuvivuston loppupäässä oleva mikrokytkin putsattiin ja säädettiin oikealle kosketushollille.
Toinen kerta on "päällä" edelleen ja siihen lääke on, että kaasua painetaan startatessa 1/3 verran. Aivan kone kylmänä ei kaasuun tarvitse koskea. Tuo kyllä lukee ohjekirjassakin