260 SE:n käynnistys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

260 SE:n käynnistys

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Pidemmän aikaa jo ollut semmonen vaiva että kun käynnistää, oli kylmä tai lämmin niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu samantien. Toinen starttaus ja sitten aina onnistuu. Eikä tee sitä tokikaan joka kerta, mutta harmittavan usein. Kaikki pitäis olla kunnossa, uusittu tulpat, johdot, jakajan kansi, ym. Ikävä vaiva ja yleensä se tekee sen kun vähiten odottaa.
Olisko se pikkuvika, mutta pahassa paikassa? Moottori on 2,6 E -87.
Kiitos jo etukäteen, kaikki tieto ja taito otetaan kiitollisuudella vastaan. :lol:
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Kuinka kauan käy ennenkun sammuu?
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

kuitsi kirjoitti:Kuinka kauan käy ennenkun sammuu?
Sammuu välittömästi pienen hörähdyksen jälkeen niinkuin aiemmin kerroin. Olisko joku tunnistin kypsynyt tai muuta sähkö katkosta.
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Mulla on 260SE -86 ja aivan sama vika kiusannut jo pitkään.Keväällä autosähkö huolto mittaili polttoaine paineet,nekin olivat ookoo.Olen vaihtanut myös tietty nuo normaalit,v.jakajankansi,pyörijä,tulpat,lämpötila anturi,ylijänniterele,tulpanjohdot,mutta niistä ei ole ollut apua kiusaan.Korjaamon veikkaus oli,että suuttimet vuotaa.En ole lähtenyt kokeilemaan,sen verran on niillä hintaa kuitenkin.Nyt olen kuitenkin erittäin toiveikas vian löytymisen suhteen,sillä auto alkoi tiputtamaan bensaa ja sekä paine,että paluu puolen putkessa oli reikä.Epäilen,että mittaus hetkellä,on putkessa/putkissa ollut jo orastava reikä,että jäännöspaineet ovat pudonneet esim.yön aikana liian alas,vaikka 45min.jälkeen olivat 2.5 bar.Kannattaa katsoa pohjasta,ettei ole vuotoa putkissa.
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

En osaa valitettavasti ottaa kantaa siihen missä vika on, mutta mulla oli myös 300SE:ssä ihan sama ongelma. Jos oikeassa vaiheessa polkaisi kaasua niin jäi ekalla käymään, muuten vain hörähti ja sammui. Toisella yrittämällä aina ihan normaalisti käyntiin. En viitsinyt välittää tuosta ominaisuudesta, koska muuten auto toimi aivan moitteettomasti. 10000km tuollalailla ajelin, eikä se kummemmaksi muuttunut. Lopulta vika korjaantui kun vaihtoi bensakoneen tilalle diiselin.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Taitaa lähes joka ässä tehdä saman, meidänkin tekee.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

millä ruiskulla tuo kone on? k-jet vai sähköinen, vai peräti niiden sekoitus... (ke-jet)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

KE-Jet noissa on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sancho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 31.08.2005 22:11

Viesti Kirjoittaja Sancho »

Voisko olla että pa-pumppu ei käynnisty kun kone käy, mutta pyörähtää kun laittaa virrat päälle. Tällöin bensaa riittäis pieneen hörähdykseen mutta ei niin että kävis.

Eli vika vois olla pa-pumpun releessä. Olikohan se niin, että pa-pumpun rele jää päälle kun releeseen tulee kierrosluku tieto? Pa-pumpun rele löytyy akun takaa, mustan muovi lipareen alta.
230E vm. 91
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Teki vanha rouvakin samaa, kahteen otteeseen. Ensimmäisellä kerralla vaiva tokeni sillä, että kaasuvivuston loppupäässä oleva mikrokytkin putsattiin ja säädettiin oikealle kosketushollille.
Toinen kerta on "päällä" edelleen ja siihen lääke on, että kaasua painetaan startatessa 1/3 verran. Aivan kone kylmänä ei kaasuun tarvitse koskea. Tuo kyllä lukee ohjekirjassakin :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin