abs asiaa 124
abs asiaa 124
moi
miksiköhän välillä jää aamulla kun lähtee töihin niin tuo abs valo palamaan eikä abs toimi, kun käyttää virrat pois ja starttaa uudestaan niin sitten toimii.
miksiköhän välillä jää aamulla kun lähtee töihin niin tuo abs valo palamaan eikä abs toimi, kun käyttää virrat pois ja starttaa uudestaan niin sitten toimii.
Voipi alkaa ABS:n rele oireilemaan tolla tavalla. Meillä oli taannoin kuvatunlaisia oireita. Se rele on akun takana. Ku saisit jostain toimivan relen lainaks, ni helppo ois kokeilla onko vika siinä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
124 ABS: anturit edessä jarrusatulan vastakkaisella puolella, takana tasauspyörästön yhteydessä.
ABS-valo sammuu kun kone käy tai viimeistään kun nopeus <5kmh.
Ei sammu silloinkaan jos akku(lataus)jännite on alle 11V. Tarkista akku/laturin säädin.
Antureiden tarkistus: edessä sisävastus 1,1-2,3kO, takana 0,6-1,6 kO.
Käsin pyörää pyöräyttäessä mitattavissa <100mV vaihtojännite anturijohdossa(mittaus ABS-boxin liittimeltä akun takana).
Yleisiä vikapaikkoja: anturijohto etupyörässä, matala jännite(laturivika).
ABS-valo sammuu kun kone käy tai viimeistään kun nopeus <5kmh.
Ei sammu silloinkaan jos akku(lataus)jännite on alle 11V. Tarkista akku/laturin säädin.
Antureiden tarkistus: edessä sisävastus 1,1-2,3kO, takana 0,6-1,6 kO.
Käsin pyörää pyöräyttäessä mitattavissa <100mV vaihtojännite anturijohdossa(mittaus ABS-boxin liittimeltä akun takana).
Yleisiä vikapaikkoja: anturijohto etupyörässä, matala jännite(laturivika).
Oon ollu huomaavinani, että jos auton käynnistää sen liikkuessa saattaa ABS valo jäädä palamaan.
Antaskohan anturit boksille tuolloin impulsseja ja boksi tulkitsisi sen viaksi. Valo sammuu aina kun pysäyttää ja käynnistää uudelleen. Kun ko. ominaisuus on pysynyt samanlaisena toistakymmentä vuotta niin tuskin se boksivikakaan on.
Saattaishan tuo tietysti olla sekin että jännite käy startatessa alhaalla auton liikkuessa ja boksi reakoi siihen.
Antaskohan anturit boksille tuolloin impulsseja ja boksi tulkitsisi sen viaksi. Valo sammuu aina kun pysäyttää ja käynnistää uudelleen. Kun ko. ominaisuus on pysynyt samanlaisena toistakymmentä vuotta niin tuskin se boksivikakaan on.
Saattaishan tuo tietysti olla sekin että jännite käy startatessa alhaalla auton liikkuessa ja boksi reakoi siihen.
Kannattaa tarkistaa myös ABS-pumpun päällä olevat kaksi relettä. edellisessä Mersussani Oli sama oire monta vuotta. Olin aikanaan huomaavinani, että releiden naputtelu ja kantojen puhdistaminen olisi jotenkin auttanut asiaa, mutta ei tullut uusittua niitä koskaan.
Akun takana olevan releen uusin, mutta se ei auttanut asiaa.
Akun takana olevan releen uusin, mutta se ei auttanut asiaa.