Koska kirjoittajan ohjeessa ei lukenut pakkoa MB kulkineesta rohkenin tarjota tätä tarinaa tälle puolelle

No niin haaveet helposta Whipplen mekaanisesta ahtopaketista onkin sitten haudattu, ne mekaaniset ahtopaketit jotka olisi mahdollisia ei jotenkaan kutkuta mutta turbopaketti alkoi kummasti kiinnostaa varsinkin sen tarjoamien mahdollisuuksien kautta. Käsittääkseni mekaaninen on haastavampi jos haluaa jatkossa lisätehoja, ei tieliikenne käytössä.
-----------------------------------------------------------------------------------
Moi
Kuorma-auton moottoria ahdettaessa sovelletaan samoja vaatimuksia kuin henkilöautoissakin eli teho saisi nousta max 20%, mutta päästöjen osalta ei siis ilmeisesti tässä tapauksessa tulisi ongelmia. Poikkeuslupaakaan ei tehojen kasvaessa yli 20% myönnettäisi, vaan max.teho tulisi saada pysymään sallituissa rajoissa.
Terveisin,
Ajoneuvohallintokeskus AKE
Tekniset säädökset ja ohjeistus
-----------------------------------------------------------------------------------
Nyt olisi kiikarissa sellainen paketti jota olisi helppo laajentaa myöhemmin, itse asiassa kaipailisin vinkkejä asiantuntijasta etelä-Suomesta joka osaisi suunnitella ja toteuttaa sopivan paketin.
Näissä valmiissa paketeissa tehot nousevat hiukan liikaa ja niitä ei saa leimattua, pitäisi pystyä osoitamaan luotettavasti että teho ei nouse yli +20%
http://www.turbo-kits.com/h2_turbo_kits.html
Olisiko suositella tahoa jonka puoleen kääntyä tavoitteena 1 taikka 2 turbolla toteutettu kokonaisuus jota pystyy laajentamaan jos vaikka säädökset muuttuvat
