Hummer H2 ahtoprojekti kääntyy turbon suuntaan.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Hummer H2 ahtoprojekti kääntyy turbon suuntaan.

Viesti Kirjoittaja jameri »

Moi
Koska kirjoittajan ohjeessa ei lukenut pakkoa MB kulkineesta rohkenin tarjota tätä tarinaa tälle puolelle :)

No niin haaveet helposta Whipplen mekaanisesta ahtopaketista onkin sitten haudattu, ne mekaaniset ahtopaketit jotka olisi mahdollisia ei jotenkaan kutkuta mutta turbopaketti alkoi kummasti kiinnostaa varsinkin sen tarjoamien mahdollisuuksien kautta. Käsittääkseni mekaaninen on haastavampi jos haluaa jatkossa lisätehoja, ei tieliikenne käytössä.

-----------------------------------------------------------------------------------
Moi
Kuorma-auton moottoria ahdettaessa sovelletaan samoja vaatimuksia kuin henkilöautoissakin eli teho saisi nousta max 20%, mutta päästöjen osalta ei siis ilmeisesti tässä tapauksessa tulisi ongelmia. Poikkeuslupaakaan ei tehojen kasvaessa yli 20% myönnettäisi, vaan max.teho tulisi saada pysymään sallituissa rajoissa.

Terveisin,
Ajoneuvohallintokeskus AKE
Tekniset säädökset ja ohjeistus
-----------------------------------------------------------------------------------
Nyt olisi kiikarissa sellainen paketti jota olisi helppo laajentaa myöhemmin, itse asiassa kaipailisin vinkkejä asiantuntijasta etelä-Suomesta joka osaisi suunnitella ja toteuttaa sopivan paketin.

Näissä valmiissa paketeissa tehot nousevat hiukan liikaa ja niitä ei saa leimattua, pitäisi pystyä osoitamaan luotettavasti että teho ei nouse yli +20%

http://www.turbo-kits.com/h2_turbo_kits.html

Olisiko suositella tahoa jonka puoleen kääntyä tavoitteena 1 taikka 2 turbolla toteutettu kokonaisuus jota pystyy laajentamaan jos vaikka säädökset muuttuvat :)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
http://www.turbotec.com/Mika Karala.
Ei vastaa ihan heti, mutta anna soida vähän pidempään ja yritä uudestaan.
Kiireinen mies, tavattoman kiireinen.
Mutta uskoisin, että paljon mieluummin säätää jotain "uutta", jossa on vähän vastustakin.

Täällä ei sitten varmasti koota sitä settiä, mutta siellä saat säädätettyä vedot kohdilleen ja sellaisen lapun, joka on totta, uskottava ja kelpaa katsastuksessa.
Täällä saat sitten myöhemmin lisäbuustinkia moottoriin, mikäli palikat antaa myöten.
Oman kokemuksen mukaan, jota on kyllä runsaasti, niin tämän äijän jäljiltä moottori kanssa pelaa, mikä ei tietenkään niin kamalan suuri häpeä ole.
Hänellä on kyllä runsaasti kokemusta erilaisista (bensa)turbomoottoreistakin ja niiden säätämisestä.

Bensamoottorissa vääntökäyrä (ja teho) riippuu tarkasti siitä moottoriin menevän ilman määrästä, seos täytyy olla juuri kohdallaan.
Ei siis laihalla, eikä rikkaalla.
Toiselta kantilta siis tehon määrä riippuu siitä ahtopaineesta.
Jos halutaan vähemmän tehoa, niin silloin on oltava vähemmän ahtoja.


Cooleri olisi hyvä lisäjuttu tuohon, joka olisi sitten jatkoa ajatellen tärkeää merkkuuttaa heti sinne rekisteriotteeseen, ettei sitten myöhemmässä vaiheessa tarvi selitellä, että miksi se juuri nyt on niin "tarpeellinen".
Mittatilauscoolerin (=riittävän suuri, joka varmasti mahtuu ja käy) hintataso on pikkuisen päälle 500€, ei kannata tässä tinkiä yhtään.

Taudin sitten edetessä, myöhempään vaiheeseen tarvitset sitten sen polttoainelisäpaketin, jolla seoksen saa sitten kohdilleen suuremmilla ahdoilla ja kierroksilla.
Saattaahan siinä sitten samalla tehotkin tuplaantua.....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Ahaa... :D Elikkäs hommataan vaikkapa tuo sarja http://www.turbo-kits.com/h2_turbo_kits.html + cooleri ja sen jälkeen miedonnetaan sarja vastaamaan vaatimuksia, no stana tuollahan sitä pääsee vaadittuun melko kitkattomasti ja jos säädökset muuttuu sen pystyy palauttamaan, tehdas asetuksiin.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Niin minäkin alussa haahuilin, että pitää kaikki alkuperäiset osat säilyttää, jota saa tarvittaessa palautettua "alkuperäiseksi", mutta kyllä nyt vuosien saatossa on tullut aivan selväksi, että muuttuvia tarpeita kyllä on moneen suuntaankin, muttei kyllä vakioautoon palaaminen kuulu niihin aivoituksiin ollenkaan.

Luulempa vaan, että sullekkin käy juuri samalla tavalla.

Tehokas, ja hyvin toimiva auto kun on niin kamalan pettävä yhdistelmä.
Siinä on niiiiiin helppo antaa itselleen periksi.
"Henki on kyllä altis, mutta liha heikko". :lol:

Nyt tässä vaan ootellaan rauhassa, että koukku niellään riittävän syvälle.
Tunnelin päässä häämöttää jo suomen nopein kuorma-auto...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Juurikin näin, varsinkin ne osat joita joudutaan turbokitistä poistamaan / muuttamaan jotta saadaan vaadittavat tehonvähennykset aikaan.

Sitähän ei tosiaankaan tiedä jos säädökset muuttuu :) , onko käsitystä missä asennus onnistuisi täällä etelässä syystä taikka toisesta keskinen Suomi on pullollaan asiallisia paikkoja asennukseen mutta täällä enemmänkin vaihdamme muttemme rakentele tyyppisiä paikkoja.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

mites kuorkissa pätee tämä vähäpäästöisyys homma, meinaan vaan lähinnä tuon coolerin kannalta. Ei ainakaan vähäpäästöiseen henkilöautoon saa jälki asentaa cooleria... :roll: :?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Eicca_ kirjoitti:mites kuorkissa pätee tämä vähäpäästöisyys homma, meinaan vaan lähinnä tuon coolerin kannalta. Ei ainakaan vähäpäästöiseen henkilöautoon saa jälki asentaa cooleria... :roll: :?
Kuorma-autoja eivät koske päästömääräykset kuten jameri tuossa ensimmäisessä viestissä kertoo.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

tuikku kirjoitti:.
Nyt tässä vaan ootellaan rauhassa, että koukku niellään riittävän syvälle.
Tunnelin päässä häämöttää jo suomen nopein kuorma-auto...
Suomen nopein kuorkki (omapaino 3500kg) taisi tossa sadekelillä vetästä epävirallisella vartilla matalan kakstoistasen sutien nelivedolla lähes koko matkan... Hauska.
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

norsu kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Nyt tässä vaan ootellaan rauhassa, että koukku niellään riittävän syvälle.
Tunnelin päässä häämöttää jo suomen nopein kuorma-auto...
Suomen nopein kuorkki (omapaino 3500kg) taisi tossa sadekelillä vetästä epävirallisella vartilla matalan kakstoistasen sutien nelivedolla lähes koko matkan... Hauska.
Juu alkaa olla koukku todella syvällä, jos ei ihmeitä niin kohta projekti käynnistyy, tosin tuo alla oleva raportti nosti hiukan rimaa :lol: melko rapsakka vääntö Volvoksi.

Norsu, mikäs tuo kuorkki on mistä kerroit?


Aikaisemmin kuorma-autoilla kilpaa ajanut Boije Ovebrink teki äskettäin Volvo NH -kuorma-autollaan uuden maailmanennätyksen seisovalla kilometrillä raskaimmassa luokassa. Ennätysauto on erikoinen siinä mielessä, että se on rakennettu pääosin Aidoista Volvo Varaosista. Auton teho on 1 600 hv ja vääntö 5 000 Nm, mikä tekee siitä maailman nopeimman ja vahvimman kuorma-auton. Uusi ennätys, jossa mitataan keskinopeutta yhden kilometrin matkalla seisovalla lähdöllä, on nyt 158,8 km/h. Huippunopeus oli 240 km/h. Ennätysauton avulla Volvo ja kuljetusala houkuttelevat uusia kuorma-automekaanikkoja ja -kuljettajia.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Vastaa Viestiin