W115-74..Olisikohan projektiksi?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

W115-74..Olisikohan projektiksi?

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tai kysehän on oikeastaan siitä, kuinka työlääksi on päässyt. Faijan vanha 220D nimittäin seisoo sukulaismiehen pihan perällä, on vaan painunut akseleita myöten turpeeseen.
Se on kyllä ihan ajamalla siihen viety,leimaakin oli silloin vielä pari kuukautta jäljellä kun jäi seisomaan. Kesällä viimeksi koekäynnistettiin, ei se tarvinnut kuin akun keulalle ja lähti kertahehkutuksella. Edellisestä käynnistyksestä taitaa olla jo vuosi kuitenkin.
Vähäsen himottaisi ruveta laittelemaan, kone on kuitenkin hyvä. Sillä ei ole ajettukaan viime remontin jälkeen kuin vajaa 300 tkm. Melkein kuin uusi :lol:
Vaan kun ja mutta mutta.
Hirvittää ajatella kuinka pahaksi tuo on pehminnyt pohjastaan. Mikään ei ole mulle niin vastenmielistä kuin auton peltityöt. Paitsi ehkä Salatut elämät.
Ehkä se menis, jos aina kun vaimo katsoo Salkkareita, rämpis auton alle hitsoomaan. Ja olishan se silleen vähän simppelimpää kun nykyisin voi hylätä projektin talliin, kun ei kiinnosta, jatkaa sitten toiste.
Paljon v-mäisempää on hitsata käyttölinttaa, kun ei viitsi purkaa edestä kuin sen mikä on pakko, se on kuitenkin illalla taas kasattava, että pääsee töihin..
Toisaalta.. Jos sen hylkää talliin, muutamaksi viikoksi vain, niin itseni tuntien jatkon kannalta on ihan sama vaikken aloittaisikaan. :oops:
Täytyy käydä tutkimassa kuinka paha se on.
Ja jos ei satukaan huvittamaan, luulen, että se saattaisi olla jollekin harrastajalle ihan kohtuuhintaan sieltä joutilaana.
Vaikuttaa siltä, ettei omistaja itse enää jaksakaan aloittaa, vaikka sitä vartenhan se aikanaan jäi.
E: Tosiaan, keväällä tulee kahdeksan vuotta seisokkia, kerran sillä on välissä ajettu. Olisiko siitäkin jo neljä vuotta.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kannattaa se rojekti kuitenkin alottaa,eihän sitä koskaan tiedä miten sitä vielä innostuu.Pystäreitä ei ole koskaan liikaa että kuntoon vaan :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo Kannattaa se alottaa. Aikaa piisaa. Itelläki hitsauskomma hirvitti ja tein ensin kaikkea muuta tarpeellista, kuten siistin sisustusta, remppasin jarrut ym kulutustavara ja renkaat. Pääsi sillee vähä niiku alkuun ja sitten viimiseks jätin tän hitsaushomman ja kyllähän sekin alko sujumaan kunhan taas oppi sitä käyttämään. Neliömetri takana ja hyvältä näyttää. On muuten mulla sama vuosimalli :) Oma makas kans pohjaa myöden maassa mutta hyvinhän se sieltä hinausautolla nousi
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W115-74..Olisikohan projektiksi?

Viesti Kirjoittaja jackie »

Fenton kirjoitti:Ehkä se menis, jos aina kun vaimo katsoo Salkkareita, rämpis auton alle hitsoomaan.
Onkos siulla varmaa tietoa, et salkkareita on kuvattu kymmeneks vuueks eteen päi varastoon? Ettei ei jää rojekti sarjan loppumisen takia kesken :lol:

Mutta joo asiaan. Pistä ihmeessä projekti alulle, tai vie se ruho ainaski talliin. Sitä on sitte hyvä tuleva talvi tuumailla, alatko tekee ite, vai myytkö jolleki (toiselle) "kahelille".
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

Koskaan ei ole liian myöhäistä kunnostaa pystylyhtyä. laita kuvia.... :lol:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kampea helmalista veke, löytyykö alta ruostetta
Ruoste muhii ehjän pohjamuovin alla jota on tehtaalta laitettu 14kg, joten hakkaa pohjaa kunnolla jollain piikillä eturintapellistä, takasisäkaarista, syylarin edestä sekä runkopalkista. sitten kampeat ovista alareunan tiivisteet irti. Helmalistan ruoste etenee näin:

http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/0 ... 04baf0.jpg

Ja etusisälokarit voi olla pitsiä, samoin kuin takahelmat. Lämppärin kennon alla voi olla iso reikä, joten auto voi olla keulastaan poikki, kuten myös perästäänkin jos runkopalkki on hapannu.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Juu, paikat on tiedossa, olen itsekin ollut ko.auton alla hits´pilli kädessä. Ja vierestä seurannut jo alta 15 ikäisenä.
Eli helmalista muistaakseni ja pohjan muovit ihan varmasti ovat jääneet maailman melskeisiin jo aikapäiviä sitten.

Katkeamiseen ainakaan takaa en vielä usko, koskapa palkki on laastaroitu kokonaan, ihan viimeisiä aikoja kun auto oli vielä joka päivä ajossa.

Kunhan nyt ehtis katsomaan sitä joskus. Ei ole tuossa ihan naapurissa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin