Ruotsalainen W123 200B 1983 avoauto

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Ruotsalainen W123 200B 1983 avoauto

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Pongasin tämmösen netistä.

Kuva

Ja kyllä kyllä: "Hemmabyggd cab" "Besiktigad och skattad" eli kotitekoinen avo, verot maksettu ja katsastettu. Se on eri asia että mitä tuosta on mieltä mutta pointtina on tässä osoittaa että länsinaapurissa kelpaa rakennella.

Siitä ei ole mainintaa koska tuo on tehty mutta tuskin 80-luvulla kuitenkaan. Ellei kyseessä ole joku aikoinaan ympäri ajettu auto josta on saatu halpa avo. En tiedä vaativatko nykyään turvakaaria siellä.

Tässä linkki alkup. Blocketin myynti-ilmoitukseen.
http://www.blocket.se/vi/12711233.htm?ca=8_s
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ruotsissa vissiin helpompaa tuollaisten "hemmabyggd" avojen saaminen rekisteriin. Toissa kesänä pongasin mustan W126 avon jossain pohjanmaan suunnalla joka oli tehty 4-ovisesta sedanista. Oli ruotsin tuontia...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Toi ku olis viel tehty Coupesta...

Ruotsissa ei tarvitse tutkimuslaitoksen laskelmia lujuuksille. Riittää kun itse tekee materiaalilistat ja piirustukset muutoksista. Ennen rakenteen peittämistä/koteloimista/maalausta ja kittiä on välikatsastus ja näytetään miten auto on rakennettu. Luvassa siis X kpl reissua konttorille trailerilla ennen pääkatsastusta.

Mikä tahansa konttorikaan ei kelpaa, vaan Ruotsin autorakennus yhdistys on nimennyt tietyt konttorit (15kpl) ja niissä on yhdistyksen kouluttamat inssit hyväksymässä ja hylkäämässä töitä. Hommaa siis hoitaa alan ammattilaiset eikä konttorirotat.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Sergeyn kertoma asenne autojen rakenteluun Ruotsissa saapuu Suomeen ehkä vuonna 2300... :roll:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eikä siellä tietenkään tarvita kanta-autoa rakentamiseen vaan voi tehdä täysin oman auton noilla niiden ehdoilla, kuten esim. Cobra replicat 427cid V8 koneella, kuten kuuluu... Tai vaikka jos haluaa ihan uuden auton jolla ajettu 0km, niin kokoaa sen varaosista... Ilman valtion vaatimia ekstrakustannuksia. Auton valmistusmaa sitten Ruotsi ja merkki olis vaikka "Sergey" :D Yleistä harrikkakopioiden valmistuksessa, kuten tuolla englanninkielisellä puolella sillä yhdellä tyypillä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vuppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 17.04.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Neliovisen kopan jäykistämisessä on varmaan oma hommassa katon poiston jälkeen ettei maha raapaise asvalttia kun ajetaan routakuoppaan täydessä "laulu"-kuormassa. Laikka-avot näkyy kyllä kilometrin päähän tuulilasinkehyksen muotoilussa ja toteutuksessa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Juselius kirjoitti:Sergeyn kertoma asenne autojen rakenteluun Ruotsissa saapuu Suomeen ehkä vuonna 2300... :roll:
Taitaa käydä päinvastoin. V.2300 sytytystulppienkin vaihto on varmaan luvan varaista.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei välttämättä luvanvaraista, mutta siitä täytyy tietenkin maksaa autovero.
Eihän auto ole enää se, josta on uutena verot maksettu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vuppe kirjoitti:Neliovisen kopan jäykistämisessä on varmaan oma hommassa katon poiston jälkeen ettei maha raapaise asvalttia kun ajetaan routakuoppaan täydessä "laulu"-kuormassa. Laikka-avot näkyy kyllä kilometrin päähän tuulilasinkehyksen muotoilussa ja toteutuksessa.
Mitä tullut tutkittua tuota W115 ja W123 muistikuvia, niin helmakotelon sisäpuolihan on täysin suora ja sileä, joten sen sisäpuolelle kun hitsasee 30x70/3mm profiilista palkin, niin varmasti kantaa ja ulkoista tuentaa ei siten ruotsin lakien mukaan edes tarvi :) Se vain tosiaan vaatii sen että se palkki näytetään konttorilla ennen helmapellin asennusta. Tuulilasin kehyksetkin saa siistiksi jos vain viitsii nähdä vaivaa. Tosin kukapa nyt Warresta jaksais edes välittää...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin