Superturboprojekti Ameriikas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Superturboprojekti Ameriikas.
Morjesta kaikki heimollaaset !Tarkotus olis aloittaa superturboprojekti taal ameriikas.Rupes tympiin,kun naa paikalliset turbottelee kaikenmaailman bemareit ja nait omia saksattimiaan!Aihiona on 87 300 Td syysta et ainyt vuosi kun tanne on tuotu 300 td 6 pyttysena.Uudemmat ovat 250td tai s koris 350 td.ta.Vayryrsia ois toki saanu 300d 24v koneel,mut taitaa kainuun pojan tieto/taito kayda vahiin moisen paris puuhastelles .Kaikkenmoiseen avunpyyntoihin ja neuvoihin tas varmasti joutuu jatkos turvautuun,taal kun joutuu polkeen yksin suot eteenpain tan projektin kaa!Oon puhunu muutamille moisest projektist,niin puolel pyorii silmat paas ku hedelmapelis ja lopuilt tulee mita villimpia ehotuksia!!!Laatikon ja pumpun laitan suomeen ens viikol.AMERIIKKA TARVITSEE ESIKUVIA !
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Morjeta jalleen taalt ameriiiiikast!
Projekti nytkahti tanaan sen verta etiapain,et purettiin loota ja pumppu pois paikoiltaan suomeen lahetyst varten.Keula tuli kans purettua coolerin asennust varten.Turboks olen hankkimas Holset Hx40.sta.Onks suurt eroo superin ja perus HX40. valil.Entas cooleri....Mist moinen?Oisko kellaan suoraan antaa mittoja?Alusta ois tarkotus naulata kokonaan lapi ja Bilsteinin sport iskarit jo tilasinki.Mitka jouset kay,kun ebays H&R jouset 300 24 v 239 taalaa Bensaan,mut kayko samat painavakeulaisempaan riisseliin???Teholukemist en oo uskaltanu naha viel edes markia unia...tarkotus ois kuitenki,et koneest ei tulis heti kakikelloa !Mihin vois paasta kahtuuden rajois?Laitan kuvia heti ku kopeudun.
Projekti nytkahti tanaan sen verta etiapain,et purettiin loota ja pumppu pois paikoiltaan suomeen lahetyst varten.Keula tuli kans purettua coolerin asennust varten.Turboks olen hankkimas Holset Hx40.sta.Onks suurt eroo superin ja perus HX40. valil.Entas cooleri....Mist moinen?Oisko kellaan suoraan antaa mittoja?Alusta ois tarkotus naulata kokonaan lapi ja Bilsteinin sport iskarit jo tilasinki.Mitka jouset kay,kun ebays H&R jouset 300 24 v 239 taalaa Bensaan,mut kayko samat painavakeulaisempaan riisseliin???Teholukemist en oo uskaltanu naha viel edes markia unia...tarkotus ois kuitenki,et koneest ei tulis heti kakikelloa !Mihin vois paasta kahtuuden rajois?Laitan kuvia heti ku kopeudun.
Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Morjeta jalleen taalt ameriiiiikast!
Projekti nytkahti tanaan sen verta etiapain,et purettiin loota ja pumppu pois paikoiltaan suomeen lahetyst varten.Keula tuli kans purettua coolerin asennust varten.Turboks olen hankkimas Holset Hx40.sta.Onks suurt eroo superin ja perus HX40. valil.Entas cooleri....Mist moinen?Oisko kellaan suoraan antaa mittoja?Alusta ois tarkotus naulata kokonaan lapi ja Bilsteinin sport iskarit jo tilasinki.Mitka jouset kay,kun ebays H&R jouset 300 24 v 239 taalaa Bensaan,mut kayko samat painavakeulaisempaan riisseliin???Teholukemist en oo uskaltanu naha viel edes markia unia...tarkotus ois kuitenki,et koneest ei tulis heti kakikelloa !Mihin vois paasta kahtuuden rajois?Laitan kuvia heti ku kopeudun.
Melko suuri ero on superin ja tavallisen välillä nimenomaan heräämisen kannalta. Jos et ole mitään järkevämpää ahdinta laittamassa niin sitten ehdottomasti tuo superi.
Bilsteinin sprint iskarit on lyhyemmällä varrella kuin sportit, muuten vastaavat. Sprintit olisi paremmat jos meinaat reilusti madaltaa.
Kannattaa ottaa sovinnolla ne 300 turbodieselin jouset kun ovat kaikista jäykimmät mitä H&R:ltä on saatavilla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Garretin gt37vnt on melko passeli tuohon kokoonpanoon. Ainoaksi ongelmaksi muodostuu lähinnä ahtimen sähköinen ohjaus. Tai lähinnä sähköisen ohauksen hinta. Ohjausha tuollaiselle on jo ratkaistu ja toimii erittäin hienosti. Vetoa löytyy jo pikkukierroksilla ja riittää ylösasti.
Tuollaisia vnt ahtimiahan pitäisi löytä sieltä lätäkön toiselta puolelta melko helposti ja sopivalla hinnalla.
Tuollaisia vnt ahtimiahan pitäisi löytä sieltä lätäkön toiselta puolelta melko helposti ja sopivalla hinnalla.
- Motormafia
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma 26.11.2007 08:58
- Paikkakunta: kalajoki
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Mielestäni ei voi puhua suuresta erosta heräämisesä tuon normi ja superin välillä. Tuottuahan superisa on kyllä jonku verran enemmän.Petehri kirjoitti:Melko suuri ero on superin ja tavallisen välillä nimenomaan heräämisen kannalta. Jos et ole mitään järkevämpää ahdinta laittamassa niin sitten ehdottomasti tuo superi.
Bilsteinin sprint iskarit on lyhyemmällä varrella kuin sportit, muuten vastaavat. Sprintit olisi paremmat jos meinaat reilusti madaltaa.
Kannattaa ottaa sovinnolla ne 300 turbodieselin jouset kun ovat kaikista jäykimmät mitä H&R:ltä on saatavilla.
Molempia oon kokeillu, ja samoilla pakopesillä.
Taitaa olla ne superin hehkutukset enimmäkseen myyntipuheita, kukaan joka on verrannu normia ja superia keskenään ei ole huomannut kovin suurta eroa.konjamiini kirjoitti:Mielestäni ei voi puhua suuresta erosta heräämisesä tuon normi ja superin välillä. Tuottuahan superisa on kyllä jonku verran enemmän.Petehri kirjoitti:Melko suuri ero on superin ja tavallisen välillä nimenomaan heräämisen kannalta. Jos et ole mitään järkevämpää ahdinta laittamassa niin sitten ehdottomasti tuo superi.
Bilsteinin sprint iskarit on lyhyemmällä varrella kuin sportit, muuten vastaavat. Sprintit olisi paremmat jos meinaat reilusti madaltaa.
Kannattaa ottaa sovinnolla ne 300 turbodieselin jouset kun ovat kaikista jäykimmät mitä H&R:ltä on saatavilla.
Molempia oon kokeillu, ja samoilla pakopesillä.
superihan hengittää 18 pakopesällä sen mitä norm. 16... jne. eli pitäis olla myös vertailukohtaa astetta pienemmällä pakopesällä olevien käytöksestä
heräähän se superi silloin paremmin, jos pystyy samaan samalla pakopesällä
ja muistetaan vielä sekin, että taitaa olla perus 40 hx holsettejakin ainakin 5 erilaista... (mullakin on 3 erilaisen 40 hx:n kartat + superin kartta...) kaikki ne herää eritavalla ja omaavat eri tuotot...
toki voi myös olla, että joillekin on myity tuollaista "high flow" normaali 40 hx superina... ne on aika lähellä toisiaan heräämisessä ja tuotossa n. 1.5 bar asti, sitten alkaa superi mennä menojaan... virtalan mukaan ainakin superi vastaa tuotoltaan samaa kuin hx 50... tiedä sitten, kun ei ole tullut verrattua käytännössä... (heräämisessä ainakin superilla on etu verrattuna 50:seen)
http://jysal.pp.fi/hx%20kartat/
heräähän se superi silloin paremmin, jos pystyy samaan samalla pakopesällä
ja muistetaan vielä sekin, että taitaa olla perus 40 hx holsettejakin ainakin 5 erilaista... (mullakin on 3 erilaisen 40 hx:n kartat + superin kartta...) kaikki ne herää eritavalla ja omaavat eri tuotot...
toki voi myös olla, että joillekin on myity tuollaista "high flow" normaali 40 hx superina... ne on aika lähellä toisiaan heräämisessä ja tuotossa n. 1.5 bar asti, sitten alkaa superi mennä menojaan... virtalan mukaan ainakin superi vastaa tuotoltaan samaa kuin hx 50... tiedä sitten, kun ei ole tullut verrattua käytännössä... (heräämisessä ainakin superilla on etu verrattuna 50:seen)
http://jysal.pp.fi/hx%20kartat/
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Taal ois kone palmun juurel ja kans ois tarkotus vieda koneistamoon huomen.Kieusus ku meinas remontinteko joulukuus taivasalla hikoiluttaa! Hoonauksel meinasin kans samal vaival kayttaa.Mita mannanrenkaita ootte kayttany?Alkuperaisia hoonauksen jalkeen?Mites ton ilmanmaaramittarin kans toimitaan sit jatkos jahka uus komia turbo kyljes???Vahan meinaa noi lampo ongelmat holettaa jo etukateen,taal sektoril kun pakkaa vahempi oleen noit raikkaan hapekkaita aamuja
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Sita samaa tos moni muukin on ihmetelly,mut monesti tulee aina haettua jotain vahan erikoisempaa autoa.Tollanen superturbo nyt ainakin taal on tosi erikoinen!Ittel on suomeski monenmoista jenkkiautoa tallissa/on ollut, joten kiva ois kokeilla tollastakin.On mul tos C5 vette taalki,mut se nyt ei kaytto autona kaikkein mukavimpia.Joku uuden karhea diesel pick up toki taal kaikkein jarkevin,mut jos fundeeraa joskus tuoda moisen suomeen muuttoautona,niin se 90kmh nopeuden rajoitin ei suuremmalti kiihota!Oon varmasti yks pesun kestavimpia jenkkimiehia,mut silti pidan KOVASTI 124 mersusta.Vanhan klassikkojenkin laittaminen tanne tohon kampan pihalle auringon paisteeseen saan armoille olis aika armotonta.Jenkil kun ei taas toisekseen mun mielest oo juurikaan konna ja koukku mallin trans amin jalkeen juuri mitaan varteen otettavaa sitten ennen 2000 luvun kalustoa,paitsi nyt ehka joku GTS Viper... Tas Palm Beachin alueel,kun on muutenki ongelmana,et mikaan auto ei nayta olevan nyt sen kummemmin erikoinen.Lamboil,fefeil ja kaiken maailman erikoisuuksil kun taal ajellee opiskelija pojasta elakelais pappaan!Tollanen kovasti sauhuava meesu taas vois herattaa kummastelua jossain moroson kiihdytys radal,jos sil paasis edes lahelle hurjapaat tyylisten hondien aikoja.Ne kun suihkii ilokaasujaan ilmoille lahdos naytosluonteisesti ja juuri kun innostut,et nyt nahaan kiukkuinen lahto,niin vieres oleva 3000kg painava diesel pick up hapaisee ilokaasuhirvion !Talleen ma tan rahanu potuksen vanhaan kakkonelos mersuun oon perustellu
Oikein Rupee honda poikia ihmetyttään "miten on mahollista et tommonen vanha diesel rönttä ajelee ~12s aikoja"Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Tollanen kovasti sauhuava meesu taas vois herattaa kummastelua jossain moroson kiihdytys radal,jos sil paasis edes lahelle hurjapaat tyylisten hondien aikoja.Ne kun suihkii ilokaasujaan ilmoille lahdos naytosluonteisesti ja juuri kun innostut,et nyt nahaan kiukkuinen lahto,niin vieres oleva 3000kg painava diesel pick up hapaisee ilokaasuhirvion !Talleen ma tan rahanu potuksen vanhaan kakkonelos mersuun oon perustellu
Laitahan kuvia tuosta sun projektista
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Kukas tietaa,paljoko noi H&R jouset pudottaa td mersua.Taal kun myydaan 300 24v bensaan arjoja joka tipauttaa edes 1.5 ja takana 1.3 tuumaa.Mut sit kysasin jousia turbodieseliin ja sanoivat niiden pudottavan edes ja takana 1.3 tuumaa.Tuleeko autosta vanhan kaupparatsun nakonen?Meinaan takakeno !
oonnee projektille ilike turbo
tossa ois mun tupla turbo nimellä ttmb
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
Mannanrenkaat hoonauksen jalkeen?
Moro taas!Mita mannanrenkaita ootte kayttany hoonauksen jalkeen?Alkuperaisia,vai esim total seal?Oisko muita koneen kasaukseen liityvia vinkkeja,esim laakerit......
Re: Mannanrenkaat hoonauksen jalkeen?
Alkuperäistä osaa ja kasataan tehtaan arvoihin.Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Moro taas!Mita mannanrenkaita ootte kayttany hoonauksen jalkeen?Alkuperaisia,vai esim total seal?Oisko muita koneen kasaukseen liityvia vinkkeja,esim laakerit......
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re: Mannanrenkaat hoonauksen jalkeen?
taitaa alkuperäiset männänrenkaat maksaa senverran et lähtee lompakosta vuoretkin!!!!! 100€ per pytty?????nokileka kirjoitti:Alkuperäistä osaa ja kasataan tehtaan arvoihin.Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Moro taas!Mita mannanrenkaita ootte kayttany hoonauksen jalkeen?Alkuperaisia,vai esim total seal?Oisko muita koneen kasaukseen liityvia vinkkeja,esim laakerit......
Diesel on puhtaampi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
Ei niitä männänrenkaita ainakaan Mersu ole tehnyt. Oma arvaus OE renkaille on Goetze, koska sama Federal Mogul kioski tekee Nüralin mäntiä ja niitä on ainakin ollut turbokoneissa.törkyturpa kirjoitti:ihan totta puhut...ei taida tuo 100e edes riittää.158e alkuperäisille renkaille mulle kerrottiin hintaa kun kävin kysäsee.taitaa alkuperäiset männänrenkaat maksaa senverran et lähtee lompakosta vuoretkin!!!!! 100€ per pytty?????
Goetze products are recognized throughout the world as prime examples of German OE technology.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
- Paikkakunta: Lantana,FL
HEP!!
Alfamerissä oli nokka-akselin ketjupyörälle 45Nm ja nokka-akselin laakerikansille 25Nm.
Kampiakselista ei Alfameri ilmota mitään...
Niin ja nuo on sit newtoneita, onkos siellä millasella asteikolla nuo momenttiavaimet..??
~KOS~
p.s. tunnetko "Ameriikan ukkeli" "loritan eeroa" kun samoilla kulmilla näköjään asustelet??
Alfamerissä oli nokka-akselin ketjupyörälle 45Nm ja nokka-akselin laakerikansille 25Nm.
Kampiakselista ei Alfameri ilmota mitään...
Niin ja nuo on sit newtoneita, onkos siellä millasella asteikolla nuo momenttiavaimet..??
~KOS~
p.s. tunnetko "Ameriikan ukkeli" "loritan eeroa" kun samoilla kulmilla näköjään asustelet??
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
tunnetko "Ameriikan ukkeli" "loritan eeroa&qu
-Tarkoitatko automyyjää ?