OM617+ kestävä manuaaliloota?
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
OM617+ kestävä manuaaliloota?
elikkäs onkos tuon vanhan kunnon Om617 perään sopivaa kestävää manuaaliaskia? ketrakki on vaiheloota sanoo pohojanmaan miehet mutta sopiiko tuohon koneeseen kiinni? mitenkäs joutuuko kardaanitunnelia rälläköimään? niin ja tehoTAVOITE on luokkaa 300hp/ 600Nm...
mikäs olis sopiva kytkytin? sintteri ei innostais...
mikäs olis sopiva kytkytin? sintteri ei innostais...
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Se taisi tuo heavy laittaa 5-v getrakin ommaansa, eikai siinä muuta onkelmia tainut olla kuin saada sopiva sifteri lattiaan kiinni, mutta varmaan heavy tarkentaa kunhan lukee topickia 
Eikös sopiva 722.3:n olisi mukava noille tehoille, mikä loota sulla nytten on paikoillaan ?
-Risto

Eikös sopiva 722.3:n olisi mukava noille tehoille, mikä loota sulla nytten on paikoillaan ?
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Niin jos getragin lootaa meinaa laittaa niin kannattaa laittaa ihan jotain muuta kuin w123 originaali 5v getrag.Jollain sovite laipalla siihen vois laittaa vaikka 190 2,3 16v sportti getragin se kestää paremmin.Yleensäkin jos puhutaan getragin lootista niin niitäkin on montaa eri mallia jotka kestää tai sitten ei eli ei se tarkoita automaattisesti kestävää laatikkoa jos kylessä lukee getrag.Jos 4 vaihdetta riittää niin suosittelen alkuperäistä valurauta kuorista 300D:n laatikkoa,se on kestotestaamisen arvoinen loota.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
niin siin on tällä hetkellä vielä kiinni orkkis pikku-automaatti 722,1..
konetta niputan parhaillaan ja toi loota varmaan antautuu melko pian..
722,3 on kiven alla ja tanan hintavia, kun tarttis sit vielä vahvistuttaakin.
sportti getrag kuulostaa hyvältä, mutta sopiiko ilman rälläkkää?
sovitteen teko on sit vielä oma taiteenlajinsa..
tuo valurautainen nelilovinen kuulostaa edulliselta, mutta löytyykö pitäviä
kytkin+ asetelma-paketteja?
tiedän juu, ettei tässä kohtaa saa tuijottaa hintalappua...
konetta niputan parhaillaan ja toi loota varmaan antautuu melko pian..
722,3 on kiven alla ja tanan hintavia, kun tarttis sit vielä vahvistuttaakin.
sportti getrag kuulostaa hyvältä, mutta sopiiko ilman rälläkkää?
sovitteen teko on sit vielä oma taiteenlajinsa..
tuo valurautainen nelilovinen kuulostaa edulliselta, mutta löytyykö pitäviä
kytkin+ asetelma-paketteja?
tiedän juu, ettei tässä kohtaa saa tuijottaa hintalappua...

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Mulla hajosi noita 4kpl 4vaihteisia(alu/rautakuorisia) eli ei tee mitään, palaa vaan aikaa ja rahaa ihan turhaan(vaikka ne halpoja onkin) Itellä oli lopussa zf valmiste 5 vaihteinen ja sillä sai jo vaihtaa vaihdetta silleen miehekkäästi et ei tarvinnu pelätä rikkoutumista niillä eväillä mitä siinä mulla oli.
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
cridde kirjoitti:Mulla hajosi noita 4kpl 4vaihteisia(alu/rautakuorisia) eli ei tee mitään, palaa vaan aikaa ja rahaa ihan turhaan(vaikka ne halpoja onkin) Itellä oli lopussa zf valmiste 5 vaihteinen ja sillä sai jo vaihtaa vaihdetta silleen miehekkäästi et ei tarvinnu pelätä rikkoutumista niillä eväillä mitä siinä mulla oli.
mistä vehkeestä tuo ZF oli kotoisin? olis tietysti suotavaa että sais vaihdella ripeästi ilman rusahtelua..
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
onko kaupan? tyyriskin? heitä vaiks yyveetä..cridde kirjoitti:tänhetkisten tietojen mukaan 164 malli? 3l bensakutosen/ jossain maasturissa ollut...on järeä( eli painaa sen n 60kg) joku ruottalainen ratasverstas tehnyt toisen ratassarjan siihen, pitempi 1vaihde ja loput sit tiuhemmalla.on tallessa vielä sovituksineen, kartaaneineen ym....jouten kylläkin.
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jos saatte Toyota Supran (manuaali 5v) laatikon sinne mahtumaan niin muuta ei sitten tarvitakkaan. On aivan perkeleen kestävä. Jappanin pojat on aikoinaan ylimitoittannu sen koska muuten täysin rakennetuissa drifteri/yms. Suprissa on vakiolootia käytetty hyvällä menestyksellä. Kooltaan taitaa olla hieman isompi kuin MB:n 5v. Geträkki.
Ongelmana on että noista pyydetään väh. 500€ hintoja ja saatavuus on huono. Niin ja sitte niissä on vetokytkin jos joku ei tiennyt.
Ongelmana on että noista pyydetään väh. 500€ hintoja ja saatavuus on huono. Niin ja sitte niissä on vetokytkin jos joku ei tiennyt.
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
ei nyt sentään japsiosia mersuunKipsu kirjoitti:Jos saatte Toyota Supran (manuaali 5v) laatikon sinne mahtumaan niin muuta ei sitten tarvitakkaan. On aivan perkeleen kestävä. Jappanin pojat on aikoinaan ylimitoittannu sen koska muuten täysin rakennetuissa drifteri/yms. Suprissa on vakiolootia käytetty hyvällä menestyksellä. Kooltaan taitaa olla hieman isompi kuin MB:n 5v. Geträkki.
Ongelmana on että noista pyydetään väh. 500€ hintoja ja saatavuus on huono. Niin ja sitte niissä on vetokytkin jos joku ei tiennyt.

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Ja kun samaisen vaihdelaatikon ottaa HIACESTA, ei tartte maksaa Supra lisää. Kuten muissakin merkeissä, käyttää tojotakin osia ristiin. Ja toden totta, tuo kirstu on kyllä kohtuu kestävä.Kipsu kirjoitti:Jos saatte Toyota Supran (manuaali 5v) laatikon sinne mahtumaan niin muuta ei sitten tarvitakkaan. On aivan perkeleen kestävä. Jappanin pojat on aikoinaan ylimitoittannu sen koska muuten täysin rakennetuissa drifteri/yms. Suprissa on vakiolootia käytetty hyvällä menestyksellä. Kooltaan taitaa olla hieman isompi kuin MB:n 5v. Geträkki.
Ongelmana on että noista pyydetään väh. 500€ hintoja ja saatavuus on huono. Niin ja sitte niissä on vetokytkin jos joku ei tiennyt.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
nuita ZF lootia löytyy volvon c 303 ja 306 malleista, offis porukat vie nuista akselit ja laatikot jää yleensä lojumaan->eivät ole kalliita. niissä on jakolaatikko kiinni eli siihen pitäs jotaki keksiä jos ei halua nelivetoacridde kirjoitti:tänhetkisten tietojen mukaan 164 malli? 3l bensakutosen/ jossain maasturissa ollut...on järeä( eli painaa sen n 60kg) joku ruottalainen ratasverstas tehnyt toisen ratassarjan siihen, pitempi 1vaihde ja loput sit tiuhemmalla.on tallessa vielä sovituksineen, kartaaneineen ym....jouten kylläkin.

samaa laatikkoa löytyy ivecon pikku kuormureista.
tosiaan nuissa on vakiona se ykkösen välitys aika lyhyt..
Menee ooteeksi mutta satutko tietämään missä Hiacessa on sama laatikko vai oliko kyseessä valistunut arvaus.Antti V kirjoitti:Ja kun samaisen vaihdelaatikon ottaa HIACESTA, ei tartte maksaa Supra lisää. Kuten muissakin merkeissä, käyttää tojotakin osia ristiin. Ja toden totta, tuo kirstu on kyllä kohtuu kestävä.
Jos tahtoo mersun osista hyvän laatikon, niin 722.3 laatikkonvahvistajan kautta kierretettynä näyttäisi muiden kokemuksia lainaten se varmin ratkaisu.
Jos taas huoli öljyn säilyvyydestä tai jumpan puute vaatii manuaalilootan, niin valurautainen nelilovinen on ehkä kestävin. Tosin, käytetyn ilmeisesti joutuu aukaisemaan ja katsomaan, onko suolet edes puoliksi kuluneet...
Mikä muihiin laatikkoihiin tulee, niin niitähän on maailma pullollaan, mutta taitaa ristiinsopivuus olla testaamatta. Eli kokeilemaan vaan onnnea sen hiatsen lootan kanssa. Saattaa jopa kestää, vaikka momenttia taitaa olla reippaanpuoleisesti tarjolla siitä mursun moottorista...
Jos taas huoli öljyn säilyvyydestä tai jumpan puute vaatii manuaalilootan, niin valurautainen nelilovinen on ehkä kestävin. Tosin, käytetyn ilmeisesti joutuu aukaisemaan ja katsomaan, onko suolet edes puoliksi kuluneet...
Mikä muihiin laatikkoihiin tulee, niin niitähän on maailma pullollaan, mutta taitaa ristiinsopivuus olla testaamatta. Eli kokeilemaan vaan onnnea sen hiatsen lootan kanssa. Saattaa jopa kestää, vaikka momenttia taitaa olla reippaanpuoleisesti tarjolla siitä mursun moottorista...
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
alkuperäinen kysymys oli kirjoitettu "lievässä" v*tutustilassa kun toi pikkuloota arpoo pykäliä oman mielensä mukaan..Tumi kirjoitti:Minkä vuoksi sinne ei voi laittaa 722.3 lootaa? Oliko hinta se suurin syy vai saatavuus. Vuos sitten noita startti oikealla kuoria olis kuulemma ollu kun korjautin oman 722.4 laatikon. Onneksi ei ollu ylimäärästä rahaa sillon eikä oo nytkään.
sillon kävi mielessä että manuaalissa sais ite määrätä vaihteen..
toistaiseksi mennään edelleen 722,1 ja mietintä on edelleen käynnissä..
tossa 20,11 penkitettiin 209hp ja 390Nm vakioturbolla, pienillä syötöillä..
tuppas pikkasen luisteleen noilla tehoilla..
saattaa automaatin suuntaan kallistua pähkäily..
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/ ... boxes.htmlKipsu kirjoitti:Menee ooteeksi mutta satutko tietämään missä Hiacessa on sama laatikko vai oliko kyseessä valistunut arvaus.Antti V kirjoitti:Ja kun samaisen vaihdelaatikon ottaa HIACESTA, ei tartte maksaa Supra lisää. Kuten muissakin merkeissä, käyttää tojotakin osia ristiin. Ja toden totta, tuo kirstu on kyllä kohtuu kestävä.
nuo vanhemman supran (7m-gte) laatikkot on halpoja ja varmaan löytyy hyvin.
Eihän niillä lukemnillä tarvii 722.3 edes vahvistaa. Mutta pikkuaski saattaa kohtapuolin sanoa YYA-sopimuksen irti...Rammstein69 kirjoitti: ...
tossa 20,11 penkitettiin 209hp ja 390Nm vakioturbolla, pienillä syötöillä..
tuppas pikkasen luisteleen noilla tehoilla..
saattaa automaatin suuntaan kallistua pähkäily..
Automaatista on hyötyä myös voimnasiirrolle, koska automaatti vaihtaa aina yhtä jyrkästi/pehmeäasti (säädön mukaan). Mutta jäykkä kytkin ja kova loota saattaa antaa melkoisen tällin huolimattomassa vaihdossa sekä perälle että vetoakselille.
Mutta ääni edelleen 722.3.
Helppohan se on neuvoa, kun ei tarvii itse olla päättämässä

- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
v6sa kirjoitti:Eihän niillä lukemnillä tarvii 722.3 edes vahvistaa. Mutta pikkuaski saattaa kohtapuolin sanoa YYA-sopimuksen irti...Rammstein69 kirjoitti: ...
tossa 20,11 penkitettiin 209hp ja 390Nm vakioturbolla, pienillä syötöillä..
tuppas pikkasen luisteleen noilla tehoilla..
saattaa automaatin suuntaan kallistua pähkäily..
Automaatista on hyötyä myös voimnasiirrolle, koska automaatti vaihtaa aina yhtä jyrkästi/pehmeäasti (säädön mukaan). Mutta jäykkä kytkin ja kova loota saattaa antaa melkoisen tällin huolimattomassa vaihdossa sekä perälle että vetoakselille.
Mutta ääni edelleen 722.3.
Helppohan se on neuvoa, kun ei tarvii itse olla päättämässä
tarkotus olis että laatikko VARMASTI kestää.. siksi vahvistaminen pyörii mielessä.. noita 722,1 toosia on joka nurkalla ilmaseks tai puoli-ilmaseks mutta noi 722,3 maksaa sen verran ettei viittis suotta rikkoo.
ja mun mielestä se vakio 722,3 pitää kuitenki tarkistaa, ni samalla vaivalla vahvistaakin.. käsittääkseni korjaussarja maksaa ainaki 700e, ni ei se vahvistaminen paljoo sit enää hintaa nosta..?
kyllä toi toi turbon tomaatti houkuttais..
ja tarvettakin kohta ilmenee, alkaa toi HX55 heräileen siihen malliin

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
luultavasti jotain kuullaan, kunhan jotain saadaan kunnolla toimimaan..JuhoL kirjoitti:Kuullaanko kokoonpanosta lisää?Rammstein69 kirjoitti: ja tarvettakin kohta ilmenee, alkaa toi HX55 heräileen siihen malliin
tällä hetkellä suurin vaiva on toi vaihteisto, taitaa olla hiukan ihmeissään..
noin 2bar olen ahtoa antanut tuolla Holsetilla, ahtoputket ei oikein tahdo pysyä kiinni.. mikä on toisaalta hyväkin kun hukkaportti on kytkemättä toimintaan..
noi putket ei ole sinänsä ongelma, kyllä ne saan kiinni pysyyn.
Mynän pumppuun olen todella tyytyväinen *kiittää ja kumartaa*
ruoka riittää taatusti paljon pidemmälle kuin muut tekijät, esim koneen hengitys..
ahdin saattaa vaihtuakin vielä matkalla mutta ainakin toistaiseksi mennään tolla HX55:lla.. ahdot ja pakopaineet nousee kokolailla tasatahtia..
olikos tässä löpinässä taas mitn tolkkua

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
niin olihan se 154kw aikas hyvin mielestäni vakioturbolla, näkee nyt sitten paljonko tuolla isolla antaaHaisuli kirjoitti:Kohtuullisestihan sieltä tehoja otettu.
Taitaa kesäkummeillekin tulla haastetta.![]()
Aikas iso turbo.

joskus keväällä olis tarkotus Harisella poiketa uudelleen..
kesäkumien haasteista en nyt niin tiedä, niin kauan ku on toi luisteleva pikkutomaatti.. kai sinne pyörillekin asti jotain saadaan siirrettyä

Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62