Auto on -97 Sprinter 312D. Olen paininut tuon ongelman
kanssa kauan. Eli ajaa tulille ja samantien alas.
Huusin ebaystä uudehkon pannun ja eilen laitoin uuden kiertovesipumpun
mutta käyttäytyy aina vaan samalla lailla. Hiukset loppuu kohta päästä.
En keksi enää muuta kuin että vesi ei kierrä ja sammuu ylilämmöstä.
Onko muut painineet samanlaisen eberiongelman kanssa.
Minulla viitisen vuotta ollut Eeberi eikä minkäänlaista häiriötä.
Onko sulla varmasti Kraanat auki ja puhallin 1 sellä jos ei virta päällä Ja
jollei se silloinkaan toimi niin Sitten on jokin vika Tai sitten on järjestelmässä
ilmaa joka estää nesteen kiertämästä Sinun kannattaisi mennä valtuutetulle huoltomiehelle että saisi testerin kiinni sieltä näkee kaiken mitä on tapahtunut
Missä siellä hana on? Ei löydy.
Sitä on kokeiltu kaikilla mahdollisilla variaatioilla mutta ei jää päälle.
Onko noin vanhassa autossa testeri tulppaa?
Ei viittis aina kaivaa laitetta näkösille, kun pitää purkaa täyslevee karjapuskuri pois edestä ja lisävalot ennen kuin saa puskurin ja ajovalon pois että näkee edes koko pannun.
Mulla oli vähän samanlainen ongelma tänä syksynä... Kävi kellon mukaan noin 3 minuuttia, mutta sitten sammui. Luin testerillä vikakoodit, ei mitään. Otin auki ja puhalsin palopesän ja kaikki sen koukerot puhtaiksi ja varmuudeksi vaihdoin vielä hehkun, kun niitä tuntuu menevän... Rupesi toimimaan ilman mutinoita. Jos siellä kiertovesipumppu toimii oikeasti, niin aika nopeasti ilmaa itsensä, se on sen verran hyvässä montussa siellä lyhdyn alla. Suosittelen ottamaan kaikesta huolimatta sen puskurin irti, niin pääsee kuulostelemaan tarkemmin sen eberin toimintaa...
onko -97 mallissa mahd. lukea niitä koodeja. Tänään taas laitoin pannun päälle, savutti aivan sikana ja piti pauketta, kävi pari minuuttia ja sitten rupes jäähdytteleen, vesipumppu kävi koko ajan, sitten taass käynnisty jne.. kolmannella käynnistyksellä ei enää savuttanut niin paljon etteikö voinut olla vieressä, kävi hetken ja taas rupes jäähdytteleen.
Tää syö miestä, kait se täytyy irrottaa ja puhallella ja putsata.
Jossain vaiheessa paneelissa vilkkui se 120min käynnistysnappi. Mahtoiko ilmoitella viasta?
jounir kirjoitti:onko -97 mallissa mahd. lukea niitä koodeja. Tänään taas laitoin pannun päälle, savutti aivan sikana ja piti pauketta, kävi pari minuuttia ja sitten rupes jäähdytteleen, vesipumppu kävi koko ajan, sitten taass käynnisty jne.. kolmannella käynnistyksellä ei enää savuttanut niin paljon etteikö voinut olla vieressä, kävi hetken ja taas rupes jäähdytteleen.
Tää syö miestä, kait se täytyy irrottaa ja puhallella ja putsata.
Jossain vaiheessa paneelissa vilkkui se 120min käynnistysnappi. Mahtoiko ilmoitella viasta?
Vaikuttaisi sille, että se saa jostain syystä liikaa polttoainetta ta liian vähän ilmaa. Voisiko olla imu- tai pakoputki osittain tukossa?
No niin, nyt on pannu käytetty palasina, ei ollut edes kovin likainen, sisäkalut näytti uudehkoilta ja ehjiltä. Käyntiääni tuli paljon siistimmäksi, ei pauku eikä röpöttele, mutta yllätys yllätys sammuu samalla lailla kun ennenkin, ajaa tulille vähäksi aikaa, sitten jäähdyttelee, kun on saanut jäähdytelty niin innostuu käynnisteleen uudestaan. Kait se on pidettävä puolikas pekkanen ja lähdettävä kylille kyseleen kuka niitä vikakoodeja osaa lueskella.
Tais vihdoinkin ruveta suurin piirtein pelittään tuo eberi.
Kävin paikallisessa autosähköliikkeessä tänään, otti viat ulos, näytti vesipumppu vikaa (ja just uusittu), lisäksi akku oli huonossa hapessa, jännite laski poltin päällä aika nopeasti alle 12v (olikin tiedossa). Kotipihalla yksi käynnistys ei onnistunut ekalaakista, sytty sammu ja sytty uudestaan. Tunnin sitä siinä polttelin ja huomasin semmoisen jutun, lämppärin vesiventtiili pitää olla täysin auki niin ei pätki. Eli kierrossa on jotain pientä vastusta. Jätetään seurantaan. Nyt ollaan akun hinnan verran köyhempi.