Eberi ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Eberi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja jounir »

Auto on -97 Sprinter 312D. Olen paininut tuon ongelman
kanssa kauan. Eli ajaa tulille ja samantien alas.
Huusin ebaystä uudehkon pannun ja eilen laitoin uuden kiertovesipumpun
mutta käyttäytyy aina vaan samalla lailla. Hiukset loppuu kohta päästä.
En keksi enää muuta kuin että vesi ei kierrä ja sammuu ylilämmöstä.

Onko muut painineet samanlaisen eberiongelman kanssa. :shock:
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Eeberi

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Minulla viitisen vuotta ollut Eeberi eikä minkäänlaista häiriötä.
Onko sulla varmasti Kraanat auki ja puhallin 1 sellä jos ei virta päällä Ja
jollei se silloinkaan toimi niin Sitten on jokin vika Tai sitten on järjestelmässä
ilmaa joka estää nesteen kiertämästä Sinun kannattaisi mennä valtuutetulle huoltomiehelle että saisi testerin kiinni sieltä näkee kaiken mitä on tapahtunut
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

Missä siellä hana on? Ei löydy.
Sitä on kokeiltu kaikilla mahdollisilla variaatioilla mutta ei jää päälle.
Onko noin vanhassa autossa testeri tulppaa?
Ei viittis aina kaivaa laitetta näkösille, kun pitää purkaa täyslevee karjapuskuri pois edestä ja lisävalot ennen kuin saa puskurin ja ajovalon pois että näkee edes koko pannun.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

Nyt se käyttäytyy niin että ajaa tulille, käy muutaman minuutin, ajaa alas tuulettaa ja viiden minuutin välein sama juttu.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

jounir kirjoitti:Nyt se käyttäytyy niin että ajaa tulille, käy muutaman minuutin, ajaa alas tuulettaa ja viiden minuutin välein sama juttu.
Toimiiko auton käydessä oikein?

Oletko tunnustellut kylmästä, miten letkut lämpiävät?

Tarkeneeko autossa(voisko lämppärin kenno olla niin tukossa, ettei neste kierrä)?
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

Mulla oli vähän samanlainen ongelma tänä syksynä... Kävi kellon mukaan noin 3 minuuttia, mutta sitten sammui. Luin testerillä vikakoodit, ei mitään. Otin auki ja puhalsin palopesän ja kaikki sen koukerot puhtaiksi ja varmuudeksi vaihdoin vielä hehkun, kun niitä tuntuu menevän... Rupesi toimimaan ilman mutinoita. Jos siellä kiertovesipumppu toimii oikeasti, niin aika nopeasti ilmaa itsensä, se on sen verran hyvässä montussa siellä lyhdyn alla. Suosittelen ottamaan kaikesta huolimatta sen puskurin irti, niin pääsee kuulostelemaan tarkemmin sen eberin toimintaa...
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

onko -97 mallissa mahd. lukea niitä koodeja. Tänään taas laitoin pannun päälle, savutti aivan sikana ja piti pauketta, kävi pari minuuttia ja sitten rupes jäähdytteleen, vesipumppu kävi koko ajan, sitten taass käynnisty jne.. kolmannella käynnistyksellä ei enää savuttanut niin paljon etteikö voinut olla vieressä, kävi hetken ja taas rupes jäähdytteleen.
Tää syö miestä, kait se täytyy irrottaa ja puhallella ja putsata.
Jossain vaiheessa paneelissa vilkkui se 120min käynnistysnappi. Mahtoiko ilmoitella viasta?
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

Jos siinä on sellainen muistaakseni 8-napainen liitin, niin voi lukea testerillä.
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

taitaa muuten olla, kiitos.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

jounir kirjoitti:onko -97 mallissa mahd. lukea niitä koodeja. Tänään taas laitoin pannun päälle, savutti aivan sikana ja piti pauketta, kävi pari minuuttia ja sitten rupes jäähdytteleen, vesipumppu kävi koko ajan, sitten taass käynnisty jne.. kolmannella käynnistyksellä ei enää savuttanut niin paljon etteikö voinut olla vieressä, kävi hetken ja taas rupes jäähdytteleen.
Tää syö miestä, kait se täytyy irrottaa ja puhallella ja putsata.
Jossain vaiheessa paneelissa vilkkui se 120min käynnistysnappi. Mahtoiko ilmoitella viasta?
Vaikuttaisi sille, että se saa jostain syystä liikaa polttoainetta ta liian vähän ilmaa. Voisiko olla imu- tai pakoputki osittain tukossa?
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

äsköiset viat! taitaa olla pakari jos kerran pauketta piti. kylläkai se kannattaa viiden vuoden välein nuohota jos ei jopa useammin!!
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

kokeiltiin pakari irti, ei muutosta.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

ei muutakun laite käteen ja nuohous viimisen päälle!!
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

Niin se vissiin pitää tehdä.
Tänään se saatana tyhjensi akun, kun päivän seisoi pihassa eikä eberi ollut edes päällä. Mitähän se vielä keksii.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

No niin, nyt on pannu käytetty palasina, ei ollut edes kovin likainen, sisäkalut näytti uudehkoilta ja ehjiltä. Käyntiääni tuli paljon siistimmäksi, ei pauku eikä röpöttele, mutta yllätys yllätys sammuu samalla lailla kun ennenkin, ajaa tulille vähäksi aikaa, sitten jäähdyttelee, kun on saanut jäähdytelty niin innostuu käynnisteleen uudestaan. Kait se on pidettävä puolikas pekkanen ja lähdettävä kylille kyseleen kuka niitä vikakoodeja osaa lueskella.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
hannujl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 24.08.2005 10:52
Paikkakunta: Kehä 4:n liepeillä...

Viesti Kirjoittaja hannujl »

Ei saa varmaan naftaa. Tsekkaas vielä putket ja että pumppu toimii. Vika on todennäköisesti tankin huohottimessa, joka on tukossa...

-H
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

tai ylikuumenemistunnistin
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Laita sähköpostitietosi vaikka yv.nä laitan ohjeet sähköpostiisi ,
jos autossasi on se kelloohjain siellä kojelaudassa

Jamppa
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

Tais vihdoinkin ruveta suurin piirtein pelittään tuo eberi.
Kävin paikallisessa autosähköliikkeessä tänään, otti viat ulos, näytti vesipumppu vikaa (ja just uusittu), lisäksi akku oli huonossa hapessa, jännite laski poltin päällä aika nopeasti alle 12v (olikin tiedossa). Kotipihalla yksi käynnistys ei onnistunut ekalaakista, sytty sammu ja sytty uudestaan. Tunnin sitä siinä polttelin ja huomasin semmoisen jutun, lämppärin vesiventtiili pitää olla täysin auki niin ei pätki. Eli kierrossa on jotain pientä vastusta. Jätetään seurantaan. Nyt ollaan akun hinnan verran köyhempi.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Vastaa Viestiin