C250dT ahtopaineet

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jpsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 02.12.2005 17:01

C250dT ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja jpsa »

Paljonko on vakio ahtopaine OM605 turbokoneessa ? (C250dT -96)

Onko jossain kytkentäkaavaa tms. ohjeita kuinka saadaan syöttöä lisättyä kaasunasento anturia "huijaamalla" ?

Kiitos etukäteen
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

ahtopaineet

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Ahtopaineet kyseisessä autossa on 1.1bar vakiona. turbona toimii garretin gt20 paineita vakio föönillä voi maksimissaan nostaa 0.1bar
jonka jälkeen tehot tippuu kuin lehmänhäntä
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

suötönsäätö!

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

autossa on sähköohjattupumppu jonka säätö sinällään on työläämpää kuin vanha mekaaninen rivipumppu elementit on kyllä vaihdettavissa ja itse vaihdatinkin mutta syötön optimointi kaikille pytyille yhtäpaljon periaatteella ei onnistu muuten kuin ohjelmoinnilla ja tietääkseni siihen pystyy ainoastaan yksi kaveri eli Karalan Mika. ja siis elementtien vaihto ei lisää syöttöä mutta ohjelmoinnin yhteydessä voisin sanoa että vain taivas on rajana
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä ne mynässä säätää syötöt joka sylinterille samaksi sylinterin välisiä syöttöjä ei karala saa sadetyksi
jokos ohjelmointi on suoritettu valmiiksi?
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

kerroppa sitten minulle hölmölle kuinka syötöt säädetään sylintereille tasaisesti jos lähtökohdat ovat että mynän säätöpenkkiin ei saada sähkö ohjattua pumppua kiinni sillä penkki on tehty nimenomaan mekaanisille pumpuille?
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

en ole ohjelmointiin päässyt välimatkan takia vielä mutta tarkoitus olisi keväällä käydä nyt ollaan ahtimen kanssa ihmetelty kun olisi hyvä saada ahdin mikä toimisi laajalla kierrosalueella ja silti tuottaisi tehoja sopivasti auto on tarkoitus pitää mukavana käyttö autona.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Lehtonen250 kirjoitti:kerroppa sitten minulle hölmölle kuinka syötöt säädetään sylintereille tasaisesti jos lähtökohdat ovat että mynän säätöpenkkiin ei saada sähkö ohjattua pumppua kiinni sillä penkki on tehty nimenomaan mekaanisille pumpuille?
pakkohan siihen penkiin on saada 605 koneen sähköohjattu pumppu kiinni vain dieselpaja pystyy penkissä tasaamaan syötöt kaikille pytyille samaksi eikä silloin tarvi olla pumpussa säädin paikallaan
tämä säätö on vain mahdollista suorittaa mekaanisesti
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

xr5t kirjoitti:
Lehtonen250 kirjoitti:kerroppa sitten minulle hölmölle kuinka syötöt säädetään sylintereille tasaisesti jos lähtökohdat ovat että mynän säätöpenkkiin ei saada sähkö ohjattua pumppua kiinni sillä penkki on tehty nimenomaan mekaanisille pumpuille?
pakkohan siihen penkiin on saada 605 koneen sähköohjattu pumppu kiinni vain dieselpaja pystyy penkissä tasaamaan syötöt kaikille pytyille samaksi eikä silloin tarvi olla pumpussa säädin paikallaan
tämä säätö on vain mahdollista suorittaa mekaanisesti
Näinhän se on.
Pumppupajan se täytyy säätää se tuotto jokaiselle sylinterille samaksi toisiinsa nähden.
Siihen ei näissä esikammioisissa ohjelma vielä pysty.
Niissä säädetään sitten ohjelman kautta vaan sitten sitä "kokonaisruiskutuksen" määrää, mikä lie oikea termi.
Hyvä säätö kuitenkin sekin, esim vääntöjen hallintaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin